wel of niet aangeven bij de moeder?

Mijn zoontje is al drie keer met het verhaal thuis gekomen dat er een meisje uit de klas haar onderbroekje even snel uittrekt (en weer aantrekt) bij het gymmen, stiekem om haar billen en plasser te laten zien aan andere kinderen.

Dit is ook wel eens in de poppenhoek gebeurt.



Hoort dit bij “onschuldig” kindergedrag?

Ik twijfelde of ik het even moest aangeven bij de moeder van het meisje.

vind het behoorlijk onschuldig klinken, ook zonder aanhalingstekens :wink:



ik zou er dus niks mee doen.

eerder aangeven bij de leerkracht zelf. Niet bij de moeder zelf.

Dat doen alle kleuters, ik denk dat als je naar de juf zou stappen die heel verbaasd kijkt en zeg ja duh tis een kleuter :wink:

Het klinkt onschuldig, maar anders aangeven bij de leerkracht… Dan kan de leerkracht wel bekijken in hoeverre ze moet ingrijpen…



Hier komt het buurmeisje dus thuis dat 2 jochies telkens aan de geslachtdelen vd meiden zitten, ook als wordt gezegd dat ze dit niet willen… Vind het dan ook belangrijk dat de leerkracht dit te weten komt, en niet een andere ouder (ivm onnodig onrust?)

Ik zou het tegen de leerkracht zeggen en dan mag zij inschatten hoe onschuldig het is.



Persoonlijk vind ik wel een beetje vreemd, kan me dat van vroeger niet herinneren en nu ook nog niet meegemaakt rondom mijn kinderen. Dus om alles maar als onschuldig kindergedrag te typeren en dat de juf dan toch wel verbaasd zal staan :think:



Ik zou het op zijn minst even bespreken.

Nou ik ben wel echt de laatste die op dit vlak alles maar als onschuldig betiteld, maar kom op zeg, zolang het hierbij blijft is er toch niets aan de hand…? Her verhaal van miranda79 vind ik van een heeeel andere orde en daar zou ik ook zeker wel iets mee doen, maar even naar elkaars billen kijken, doktertje spelen etc, dat is echt gewoon normaal gedrag hoor.

@Bella wrote:

Ik zou het tegen de leerkracht zeggen en dan mag zij inschatten hoe onschuldig het is.



Persoonlijk vind ik wel een beetje vreemd, kan me dat van vroeger niet herinneren en nu ook nog niet meegemaakt rondom mijn kinderen. Dus om alles maar als onschuldig kindergedrag te typeren en dat de juf dan toch wel verbaasd zal staan :think:



Ik zou het op zijn minst even bespreken.




Ik sluit me hier bij aan. Ik herken het niet van vroeger van mezelf of nu bij de kinderen. Ook niet bij de kinderen in mijn klas of op school!

@Lune wrote:

Nou ik ben wel echt de laatste die op dit vlak alles maar als onschuldig betiteld, maar kom op zeg, zolang het hierbij blijft is er toch niets aan de hand…?






Er is ook niets aan de hand.

Het interesseert mij ook niet voor mijn zoon (hij vindt het maar als-te-interessant :wink: ), maar ik zou me kunnen voorstellen dat je dat als moeder wilt weten als je kind dat doet.

:think:



(ik zou het zelf niet zo leuk vinden als mijn zoon in de klas zijn broek naar beneden zou trekken om het even te laten zien, zou ik toch even met hem bespreken, zeg maar…)

Ik zou het ook wel willen weten denk ik 8)

Maar dan nog geef je het bij de leerkracht aan, het is haar job om dat met de moeder op te nemen.

Jij bent er als moeder niet bij geweest dus daar kun je in dat opzicht niets mee.

Het wordt een beetje een zooitje als iedere moeder dingen van hun kinderen buiten de leerkracht om alles op het schoolplein gaan regelen.

@Lune wrote:

Dat doen alle kleuters, ik denk dat als je naar de juf zou stappen die heel verbaasd kijkt en zeg ja duh tis een kleuter :wink:




nou echt niet. Als een moeder bij mij zou komen zou ik eht zeker wel even in de gaten houden en als ikzelf het zie erop inspringen door te zeggen dat we ops chool de onderbroekjes aanhjouden alleen ind e wc niet. Als het deurtje dicht zit.

Als het wel gebeurd als ik er niet bi jzou zijn, zou ik gewoon even tussen neus en lippen door in de klas zeggen dat kleding is om aan te hebben en dat blote billen opd e wc horen. Gewoon luchtig, meer niet.

Dat snap ik, zo zou ik in de klas ook reageren, maar dat neemt niet weg dat ik het wel normaal gedrag vind (en dus ook vaak zat gezien heb).

Ik zou het idd, als je het perse wilt aangeven bij iemand wat ik dus niet nodig zou vinden, zoals Melanie zegt wel bij de leerkracht doen, die kan dan zelf kijken of ze het nodig vindt het tegen de moeder te zeggen.



Pe; ik kan me zo voorstellen dat als een meisje dat in de klas een aantla keer doet, ze dat ook op andere plekken doet en de ouders dat dus echt wel weten :slight_smile:

Ik denk dat het vrij onschuldig is, maar ik was er niet bij.

Ik zou het zeker bij de leerkracht aangeven zodat die er zelf zicht op kan houden in hoeverre het onschuldig is of niet.

(en ik heb dus bij mijn dochter de niet onschuldige versie meegemaakt)



Overigens een heel leuk boekje dat te downloaden is voor mama’s die hun kindjes hier willen bijbrengen wat wel of niet onschuldig is





http://www.ondergoedregel.nl/



(niet commercieel, gratis download)

@mamy wrote:

Ik denk dat het vrij onschuldig is, maar ik was er niet bij.

Ik zou het zeker bij de leerkracht aangeven zodat die er zelf zicht op kan houden in hoeverre het onschuldig is of niet.

(en ik heb dus bij mijn dochter de niet onschuldige versie meegemaakt)



Overigens een heel leuk boekje dat te downloaden is voor mama’s die hun kindjes hier willen bijbrengen wat wel of niet onschuldig is





http://www.ondergoedregel.nl/



(niet commercieel, gratis download)




ah hier wilde ik net naar verwijzen :wink: Ik zou het ook even melden bij de leerkracht, die heeft meer zicht op wat voor kind het is enzo. Stel dat het niet onschuldig is, dan heeft zij de benodigde info :thumbup: