wel of geen...

nieuwe babyfoon aanschaffen??

Mijn zoontje zal als zuslief geboren wordt ongeveer 20 maanden zijn. Ik zit nu te twijfelen of we nog een babyfoon erbij aan moeten schaffen??

Is er nog iets wat we dubbel moeten hebben? Zoals een aankleedkussen, luieremmer en kinderstoel. Een duowagen hebben we ook al…

kinderstoel zou ik wel doen…

luieremmer en zo niet…

bij dave hebben wij gewoon een prullenbak staan nu…de rest in de baby kamer…

verschonen doen wij of beneden of op bed…mocht hij echt een poepbroek hebben dan maar op zusjes kamertje hoor…

en als zij slaapt dan maar beneden…

babyfoon hebben wij nooit gehad…dus daar oordeel ik niet over…

Wij hebben de 2 kinderkamers naast elkaar en de babyfoon gaat verhuizen van Dana’s kamer naar de kamer van de baby. Ik ga ervan uit dat ik Dana dan ook nog goed genoeg kan horen.

Verder doen wij hier geen 2e aankleedkussen, de commode gaat van D.'s kamer naar de babykamer evenals het ledikantje. Dana krijgt dan een heuse peuterkamer met peuterbed (voor haar 2e verjaardag). Ik denk dat er wel een 2e luieremmer gaat komen, aangezien Dana nog niet zindelijk is.

Kinderstoel hebben we nog niet bijgekocht, als de baby daarin kan is die toch al gauw 6 maanden en dan is Dana dus al 2,5 jaar. Dat wil ik even afwachten. Verder hebben wij ook geen duowagen, D. loopt en ik wil ook dat eerst zo proberen.

Moeilijk inschatten allemaal he. :wink: Maar ik ga ervan uit dat alles snel genoeg gekocht is als het nodig is, ik wacht dus e.e.a. wel af. Maar Dana is natuurlijk nog wel net een half jaartje ouder als jouw oudste.

oef ja moeilijk

een babyfoon lijkt me snel storen … maar een kinder stoel zou ik wel doen ik weet niet waar de kleine slaapt maar heb je aankleedkussen en comode dan niet voor de baby ? ik gebruik al een tijde aankleedkussen niet doe gewoon op de bank . en heb geen emmers op de kamers staan vind dit niet fris ik gooi gewoon weg in de afval emmer maar eerst gaan ze in een speciaal geurend zakje die je dicht bind .

Hier geen nieuwe spulletjes gekocht, de nieuwe telg kan gewoon alles van broer gebruiken :wink:. Babyfoon wel over gedacht, maar we kijken eerst even hoe het gaat.

Succes!

kun je de babyfoon niet tussen de twee kamers in zetten? en dan de deuren op een kier laten?

ik ben nu nog niet van plan een bayfoon aan te schaffen, zien we straks wel.

mijn dochter was ook ong. 20 maanden toen sem geboren werd. ik heb geen nieuwe babyfoon aangeschaft…geen nieuwe kinderstoel maar heb een stoelverhoger gekocht voor haar…daardoor staan er niet 2 stoelen in de weg. die stoelverhoger kan sem zelfs nu al in dus kan makkelijk…gebruikte ik gewoon van sanne omdat sem (en sanne ) tot 9 maanden bij ons heeft geslapen…(en dat nu nog wil :roll: )…ledikantje ook niet want sanne kreeg een gewoon bed…sem slaapt nu ook al niet meer in een ledikantje…voor de rest wel de kleertjes natuurlijk :wink: ,nieuwe flessen voor als bv niet zou lukken maar voor de rest volgens mij niet echt veel nieuws qua meubilari ed aangeschaft…

Dank je wel voor jullie reacties…

Een kinderstoel (een Tripp Trapp van Stokke) hebben we al (gratis). Aankleedkussen en luieremmer vragen we met sinterklaas… :mrgreen: Ik denk dat we de babyfoon op de overloop gaan zetten.

Juul krijgt een peuterbedje als hij 2 wordt. Purkje krijgt dan het ledikantje, de eerste tijd slaapt ze in het wiegje… Commode laten we bij Juul staan. Purkje krijgt wat anders…