Onze dochter heeft vanmorgen haar eerste prikjes gehad (2 maanden) Om 19 uur was haar temp 38,2.
Zouden jullie in dit geval een zetpilletje geven of het nog even aankijken?
Nee zou geen zetpil geven. Maar moet zeggen dat ik hier alleen een zetpil geef als de koorts hoger is dan 40 graden. Lichaam kans geven om het zelf op te lossen.
Ik zou ook geen zetpil geven… Vaak wordt het vanzelf minder van slapen. Het lichaam kan dat best zelf oplossen. Ik zou ook pas boven de 39,5 geven. Maar iedereen doet dat op zijn eigen manier.
Maar waarom moet je dan wel contact opnemen met de ha als de temp meer dan 38,5 graden is? (info groeiboekje)
Ik zou het geven van een zetpil niet af laten hangen van de temperatuur, maar van het ongemak wat je kindje daar bij aangeeft
Zou nu zelf niets geven.
Ik geef een zetpil vanaf 39 gr.
Afhankelijk van hoe ‘ziek’ hij is, geef ik em niet of juist evt iets eerder.
Zo had ie laatst 39,2 en merkte je niks aan hem, dronk goed, speelde en lachte, heb toen niks gegeven.
@Fietje wrote:
Ik zou het geven van een zetpil niet af laten hangen van de temperatuur, maar van het ongemak wat je kindje daar bij aangeeft
Mee eens! Ik temp in principe niet, alleen als we naar de HA willen (man tempt wel af en toe). Zetpil krijgen ze als ze duidelijk pijn en ongemak hebben.
@mereltje85 wrote:
@Fietje wrote:Ik zou het geven van een zetpil niet af laten hangen van de temperatuur, maar van het ongemak wat je kindje daar bij aangeeft
Mee eens! Ik temp in principe niet, alleen als we naar de HA willen (man tempt wel af en toe). Zetpil krijgen ze als ze duidelijk pijn en ongemak hebben.
idd… beetje zelfde, vooral als het tegen de nacht is, zodat ze flink kunnen slapen. Vaak zijn ze er dan wel weer.
Ik heb altijd begrepen dat ze na een prik wat lichte koorts kunnen krijgen, dat is normaal. Pas bij hoge koorts dus boven de 38,5 / 39 graden contact opnemen bij de huisarts, waarschijnlijk vraagt die dan naar andere symptomen om een allergische reactie uit te sluiten.
Dit staat verder helemaal los van zetpil geven! Daarmee onderdruk je de koorts en weet je dus ook niet wat die werkelijk doet.
Van koorts wordt Marijne heel hangerig en verdrietig, dan geef ik inderdaad een zetpil.
hier ook gerust hoge koorts hoor, boven de 39 en 40 heb ik ook wel gezien na een prik.
Hier vooral eigenlijk bij pijn, maar niet enkel om koorts, dan moet het inderdaad erge koorts zijn, maar dan is er meestal ook meer aan de hand. Bij prikjes nooit een zetpil gegeven.
@mereltje85 wrote:
@Fietje wrote:Ik zou het geven van een zetpil niet af laten hangen van de temperatuur, maar van het ongemak wat je kindje daar bij aangeeft
van dattum
en de dokter contacten bij 38,5 graden koorts? Mijn HA ziet me aankomen… :shifty: Dan krijg je toch standaard alleen maar te horen: kijk het nog even aan? En terecht denk ik, want 38,5 zegt gewoon niet zo veel.
Riley heeft heel vaak verhoging! Klinkt raar, maar hij word al erg warm van buiten spelen met dit weer…
Ik geef alleen zetpillen als ze zich ongemakkelijk voelen, destijds met tandjes krijgen bij Luna, die was echt alleen maar aan 't huilen van de pijn.
Maar koorts onder de 39,5 krijgen ze niets.
@fiep klophout wrote:
@mereltje85 wrote:@Fietje wrote:Ik zou het geven van een zetpil niet af laten hangen van de temperatuur, maar van het ongemak wat je kindje daar bij aangeeft
van dattum
en de dokter contacten bij 38,5 graden koorts? Mijn HA ziet me aankomen… :shifty: Dan krijg je toch standaard alleen maar te horen: kijk het nog even aan? En terecht denk ik, want 38,5 zegt gewoon niet zo veel.
die temperatuur grens geldt voor baby`s tot 3 maanden fiep… hier ben ik daar flink mee op mijn bek gegaan (ik wist dat dus niet). Lucas had met 2 maanden 4 dagen koorts, maar ik vond het allemaal wel meevallen, en hij is daarmee wel in het ziekenhuis beland met een nierbekkenontsteking