Hallo medemama’s,
Olivier is nu bijna 8 maanden en hij eet nu brood, groente, fruit en aardappel/rijst/pasta. En natuurlijk drinkt hij nog melk en water enz.
Wij geven hem echter nog geen vlees. Ik las ergens dat het in principe niet hoeft tot je kindje 1 jaar is.
Wat doen jullie en wat zijn jullie redenen daarvoor?
Waarom kies je er bewust wel of niet voor?
bedankt alvast, groetjes, Marie-Jeanne
Ryan kreeg wel gewoon vlees en vis voor zijn eerste jaar, dat staat ook gewoon in voedselschema’s die ik heb gezien.
Gewoon een klein beetje, je kunt ook een beetje ei of kip doen, ze mogen het allemaal hebben en het is wel zo goed qua proteïnen en eiwitten en zo.
(Tenzij je vegetarisch wil, dan zijn er andere mogelijkheden alleen ken ik die niet)
Waar heb je dat gelezen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Luuk eet ook brood, groente, fruit en aardappel/rijst/pasta. Ik maak dit meestal zelf. Hij eet 2 a 3 keer per week iets met vlees of vis erin.
Wij eten zelf ook vlees en vis dus van mij mag hij het ook gewoon hebben. De hoeveelheid vlees of vis die ik erin doe is wel weinig ongeveer 50g per 3 porties. Als vlees heeft hij tot nu toe rundergehakt, kipfilet en smeerworst (op brood natuurlijk ) gehad en van de vis kabeljauwfilet.
Luuk vindt het allemaal even lekker :mrgreen:
Liefs Janneke :-*
Het zou kunnen dat dat gezegd wordt omdat ze dan nog de groeimelk hebben. Daar zit natuurlijk ook veel ijzer enz. in waardoor ze niet perse vlees hoeven te hebben. Vanaf 1 jaar kun je gewoon halfvolle melk gaan geven en daar zitten minder voedingsstoffen in dan in de groeimelk. vandaar denk ik dat het dan wel goed is als ze af en toe vlees/vleesvervangers eten.
hey meiden!
Bedankt voor jullie reacties, het stond in het boek Kinderen, alls voor je baby maand voor maand…
maar we hebben besloten, ook na wat gezoek op internet, om hem toch wat vlees te gaan geven een paar keer per week, voor de eiwitten en het ijzer!We gaan vanavond starten.
Koken jullie dan het vlees of bak je het heel gaar??
Liefs, Marie-Jeanne
@marie-jeanne wrote:
Koken jullie dan het vlees of bak je het heel gaar??
Liefs, Marie-Jeanne
Koken? Jakkes dat lijkt me niet zo lekker :roll:
Ik heb het altijd bereid net zoals wij vlees/vis eten.
(Gewoon gaar dus en niet half rauw maar dat vind ik zelf
ook niet lekker)
P.s. ik zie dat je een plaatsgenoot bent
Hoi!
Ja ik zie het ook! Wat leuk!!! Woon je ook in Emerald?
Ik ga het gewoon bakken inderdaad, lijkt me ook smakelijker!
Groetjes!
hey pascal wie weet zie ik je dagelijks in het winkelcentrum lopen! Wat grappig!
@marie-jeanne wrote:
hey pascal wie weet zie ik je dagelijks in het winkelcentrum lopen! Wat grappig!
dat zou kunnen want ik kom er haast dagelijks (AH, bakker, Etos )
Ik ook haha :oops: aangezien ik alleen op vrijdag werk :lol: en het is zo’n gezellig centrum he!!
@marie-jeanne wrote:
Ik ook haha :oops: aangezien ik alleen op vrijdag werk :lol: en het is zo’n gezellig centrum he!!
NOu… :silenced: ahum zo lekker veel winkels ook :shifty:
Ik werk alleen op maandagochtend en donderdagochtend, op Ruyven dus vlakbij :thumbup: