wel of geen test...

We zijn nu al een paar maanden bezig om zwanger te worden. Om me heen hoor ik de ene na de andere die zwanger word. Je krijgt dan zo een gevoel van waarom hun wel en wij niet. :frowning:



Nu heb ik al verschillende maanden gedacht dat het raak zou zijn. Ik had van de klachtjes van; vaak naar de wc enzo. Dus iedere keer dacht ik: We zijn zwanger!!!

Iedere keer na een test weer de domper als er negatief stond. Me lichaam houdt me vaak zo voor de gek.



Nu zit ik weer in spanning omdat de nod eraan komt. Het is bij mij redelijk regelmatig 28 tot 32 dagen duurt me cyclus. Nu viel mij op dat ik altijd de 22ste, 23ste of 24ste van de maand ongi word. Nu is die datum al geweest. Dus overtijd. Maar als ik mijn cyclus dagen tel dan zit ik vandaag op 32ste dag, dus dat is weer niet overtijd.



Ik heb express geen test inhuis omdat ik mezelf dan helemaal gek maak. Maar ik merk nu ook dat ik hier heel onrustig van word. De kwaaltjes zijn er ook weer: misselijkheid, vaak naar de wc, moe, emotioneel, maar ook (wat ik nog nooit heb gehad) pijnlijke steekjes in me borsten, en af en toe kan ik heeeel fel reageren op opmerkingen van me vriend.



Word er gek van die onzekerheid.

hoi sharlotte,



het klinkt allemaal wel positief.



Als ik jouw was zou ik de testen van het kruidvat nemen ( 2 a 4,99 ) en die zijn heel goed , heb deze ook gebruikt.



sterkte en ik lees wel of het positief is!!!



zomervlinder

Maar wat zouden jullie aanhouden…?





Mijn cyclusdagen of de datum waarop ik normaal ongi word?

Sharlotte:



Ik begijp jou niet helemaal…



Wat is jou idee van cyclusdagen en menstruatie dagen?



QUOTE: “Het is bij mij redelijk regelmatig 28 tot 32 dagen duurt me cyclus. Nu viel mij op dat ik altijd de 22ste, 23ste of 24ste van de maand ongi word”



Laat ik het zo stellen. Aan de hand van de 22e, 23e of 24e kan ik niets zeggen, aangezien niet elke maand dezelfde aantal dagen heeft…

Je cyclus begint op de dag dat je menstrueert tot de dag vóór de daar op volgende menstruatie…



Zoals ik je begrijp pin jij je vast op die dagen in de maand. Dat moet je niet doen, logisch dat dat op een gegeven moment voor verwarring gaat zorgen…



Je moet uit gaan van je cyclus, en die data dus helemaal laten vallen.



Hopelijk heb je hier wat aan! :slight_smile:



En nog even over je opmerking over andere vrouwen die allemaal om je heen zwanger raken… Ik begrijp je gevoel wel hoor, daar niet van :hug: . Maar jij kunt aan de buitenkant van hun toch niet zien hoelang hun al bezig zijn met zwanger raken en/of ze misschien wel vervelende dingen hebben meegemaakt omtrend een zwangerschap. Ik vind altijd dat je héél voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken.



Maar meis, al met al hoop ik dat het heel snel raak is voor jou :pray:



Liefs, Bloom

Het viel me laatst op toen ik voor mezelf een lijstje ging maken dat ik op een van die drie dagen ongi word. Daarvoor wist ik dat helemaal niet ik keek dan idd naar de duur van me cyclus dagen. Ik zal dan ook daar naar blijven kijken om verwarring te voorkomen. Bedankt daarvoor. :slight_smile:



Wat betreft die andere zwangerschappen om me heen… je hebt helemaal gelijk dat ik niet altijd op de hoogte ben wat hun allemaal meegemaakt hebben om zwanger te worden. Het is ook een gedachten die ik nooit zal uitspreken naar mensen toe maar de gedachte is er wel. En ik geloof dat iedereen dat wel denkt die graag zwanger wil worden. :?



De weg naar een zwangerschap kan voor ons ook heel moeilijk worden omdat mijn vriend nierpatient is en dialyseert 5 dagen in de week. De kans dat hij vruchtbaar is is klein (maar wel aanwezig). Echter de kans dat wij spontaan zwanger worden is heel klein. We zijn beide optimistisch dus hebben hoop dat het ons ook op de natuurlijke manier zal lukken. Daardoor vraag ik altijd wel aan mensen die zeggen dat zwanger zijn of ze lang ‘bezig’ zijn geweest. Mensen om me heen weten van mijn situatie dus die delen dan ook sneller eventuele moeilijkheden aan mij.



Maar je hebt helemaal gelijk dat je voorzichtig moet zijn met de gedachte die ik net met jullie deelde. Als ik iemand ermee heb gekwetst sorry :frowning: dat was helemaal niet de bedoeling.

heb vanavond toch maar een test gedaan op aanraden van me beste vriendin. de test was negatief, maar ben ook nog steeds niet ongi

Dan blijft de hoop toch nog :frowning:

Hoop voor je dat je dan ÓF snel ongi wordt ÓF over een paar dagen een positieve test in handen hebt.