Wel of geen speen?

ik snap het eigelijk niet..mij hebben ze juist geleerd om wel de speen te geven bij hele jonge kindjes omdat dat perfect was voor eventuele darmkrampjes (wat idd zo was) Duim omhoog en ook voor de kaakontwikkeling ....

I.v.m speen / tepelverwarring wordt er aangeraden de eerste 6 weken geen speen te geven als je bv geeft.

Ik persoonlijk vind een speen helemaal niks :sick: . Zo'n plastic ding in de mond.....ik houd er niet van :hand:
Duimen vind ik niks mis mee, het is heel natuurlijk. Je hebt hem altijd bij je...kan hem niet verliezen....
Ik zou dus liever voor duimen kiezen......maar goed, ik denk dat je zelf moet beslissen wat je wilt voor je kindje.

@Pupke wrote:

ik snap het eigelijk niet…mij hebben ze juist geleerd om wel de speen te geven bij hele jonge kindjes omdat dat perfect was voor eventuele darmkrampjes (wat idd zo was) Duim omhoog en ook voor de kaakontwikkeling …

I.v.m speen / tepelverwarring wordt er aangeraden de eerste 6 weken geen speen te geven als je bv geeft.

Ik persoonlijk vind een speen helemaal niks :sick: . Zo’n plastic ding in de mond…ik houd er niet van :hand:

Duimen vind ik niks mis mee, het is heel natuurlijk. Je hebt hem altijd bij je…kan hem niet verliezen…

Ik zou dus liever voor duimen kiezen…maar goed, ik denk dat je zelf moet beslissen wat je wilt voor je kindje.

Ik heb bij beide borstvoeding gegeven en een speen pas gegeven toen de voeding goed op gang was maar verder nergens last van gehad hoor.

Het is ook geen verplichting…het is een advies…wat je daar mee doet mag ieder voor zich weten :wink: .

En bij ieder kindje zal het ook weer anders zijn. De een heeft er geen probleem mee, de ander wel.

Nou, we hadden besloten dat ze net als bij Merel wel de speen mag als ze 's nachts moet gaan slapen. Maar ik heb vannacht dus twee uur naast haar bed gestaan en ze zwaaide zo wild met haar armpjes dat de speen er constant uit vloog. Dus toch maar mijn pink gegeven. We puzzelen wel even wat het handigst is.

Ik zou liever een speen dan een duim doen dan… heb zelf geduimt tot ik 15 was of zo iets een speen kan je afleren en duimen niet. Persoonlijk zou ik ook geen pink geven je kan nooit je pink zo schoon krijgen als een speen na mijn idee. Maar dat is een mening hoor :wink:

Gisteren weer een eeuwigheid naast haar bed gestaan.

De speen spuugt ze na 5 sec gewoon weer uit. Misschien moet ik een ander model/merk proberen.

Tja, en de pink. Zo kan ze alvast een beetje aan haar immuunsysteem werken. Nee hoor, maar daar heb ik niet zo’n probleem mee.

hier hebben ze wel de speen gehad…

de oudste tot hij 6mnd was toen niet meer gegeven, de jongste toen zij 9 mnd de speen niet meer gegeven…

klaar… de eerste mnd ben je doorgekomen en voor ze afhankelijk zijn van hun speentje ben je er weer vanaf :thumbup:

als je voor hun 1e verjaardag het weer afleerd, dan is het veel makkelijker voor ze om daar aan te wennen dan na hun 1e verjaardag.

iets met gewennen en verwennen he :wink:

Het kan idd zijn dat ze liever een ander speentje wil. Mijn dochter wilde alleen de dental speentjes, Rowin spuugde hem direct uit. Hij wil juist alleen een kers speentje.

Hij heeft hem ook niet uren in zijn mond. Ik denk 2 a 3 keer per dag en na een kwartiertje spuugt hij hem weer uit. In zijn slaap valt hij er ook uit.

Hier ook spenenkinderen. Nica na een week of 5.

De jongens gelijk na de geboorte, ivm hun prematuriteit hadden ze een enorme zuigbehoefte en om de verpleging nou om en om een pink in hun mondjes te laten stoppen leek me ook zowat :wink:

Ze kregen overigens ook de fles toen dus om tepel-/speenverwarring hoefden we ons geen zorgen te maken.

(Wonder boven wonder dronken ze toen ze thuis kwamen gelijk goed uit de borst :thumbup: )

Ik heb bibi speentjes en daar blijf ik bij… ze spugen ze ook vaak weer uit, ik loop 2 keer naar hun kamer en dan is het klaar, dan kom ik na 10 minuten pas weer kijken en eventueel het speentje terug geven.

Ik heb geen zin om andere spenen uit te proberen, 't is of deze of geen speen (wat ben ik streng zeg :angel: )

Ik leg wel vaak hun knuffel tegen de speen, als ze netjes blijven liggen dan houdt die knuffel de speen tegen :wink:

Hier krijgen ze hem alleen in bed, al vanaf een maand ofzo, ze weten dus niet beter dan dat een speen hoort bij het slapen gaan. Als ze zuigbehoefte hebben fungeer ik vaak als levende speen 8)

En de speen alleen 's avonds geven? Is dat een optie?