Tycho gaat twee hele dagen naar de creche. Hij vind het echt heel erg leuk en heeft al echt vriendjes.
Nu zit ik erover te denken om hem ook nog 2 ochtendjes naar de PSZ te doen. Omdat ze daar toch net weer wat andere dingen doen dan op de creche. Bijvoorbeeld; op de PSZ waar ik Tycho dan naartoe wil laten gaan doen ze ook aan musicals met die peuters. Dan oefenen ze met zingen en dansen en dan is er een avond dat alle ouders mogen komen kijken.
Alleen ik vraag me af of het dan niet iets te veel wordt veer hem. 2 volle dagen creche en twee ochtendjes PSZ?
Zijn er hier nog meer moeders die de combi hebben met creche en PSZ?
Ik zou het niet doen. Eva gaat ook naar de speelzaal (kost voor haar 50 euro voor 2 dagdelen in de week en je krijgt het niet vergoed.)
Als je kind van 2,5 naar de speelzaal én naar het kdv gaat, is dat behoorlijk vermoeiend.
Ze moeten wennen aan (2) verschillende ritmes, regels, leidsters, kinderen etc. Daarbij wisselen de leidsters ook wel eens en hebben zowel het kdv en de speelzaal stagiaires. Het vreet behoorlijk energie bij die kleintjes. Het kan ook erg verwarrend zijn. Musicals, het klinkt wel leuk maar op de basischool gaan ze dit ook vast wel doen, tijd genoeg dus !
Ik denk dat je Tycho meer een plezier doet om hem alleen die 2 hele dagen naar het kdv te laten gaan. Wel zo duidelijk voor hem.
Maar goed, je kent je eigen kind het beste en als jij denkt dat hij dit ook graag zou willen, dan moet je dat doen.
Op zich zijn dat ook mijn tegen argumenten. Vooral de verschillende lokaties, jufs en andere kids. Qua kosten maakt het mij niet zo veel uit.
Op zich is Tycho heel erg makkelijk en is niet snel onder de indruk van nieuw indrukken.
Was alleen benieuwd of er mensen waren waarvan de kids naar allebei gingen en wat hun ervaring daarmee is.