wel of geen hele dagen

Ivan gaat 3 middagen naar de chreche omdat ik eigenlijk alleen de middag werk , op woensdag past mijn moeder op (die dag werk ik langer)

Hij komt daar dus rond half 1, gaat gelijk naar bed en kan dan nog even spelen omdat papa vaak hem vroeg kan ophalen (ploegendienst) hij wordt rond 17.00 gehaald soms eerder.



Laatst was hij een ochtend ipv de middag en hij snapt dan niet het middageten , pakt dan alvast dingen enz. Thuis gaat het allemaal niet zo heel streng , daar moeten ze opelkaar wachten met eten .



Ik zit er dus over te twifjelen om Ivan 1 of 2 hele dagen naar de chreche te doen (financieel kan het wel) om zijn ontwikkeling en spelen met andere kinderen. Ik ben dan 's ochtends gewoon thuis , maar kan dan wel makkelijker op een ochtend werken



Denken jullie dat is onzin ? Gewoon lekker die middag laten?

Als ik mijn kind minder naar de creche zou kunnen brengen zou ik dat direct doen.

Ik zou dus zeggen: lekker laten zoals het is bij jullie en genieten van die luxe.

ik zou juist eerder zeggen, waarom niet als je je er zelf goed bij voelt? Het is niet dat je hem 5 dagen brengt ofzo toch? Persoonlijk vind ik het voor Elise heel goed dat ze nu naar het KDV gaat, ze ontwikkelt zich echt heel snel en leert ook erg veel van andere kinderen, speelt met andere kinderen, enz. 's middags slapen ze voornamelijk op het KDV merk ik. Elise gaat er rond 3 uur half 4 uit, dan koekie, even spelen en weer naar huis.



Maar goed, is wat je zelf prettig vind natuurlijk. Elise gaat maar 2 hele dagen, voor haar is dat dus goed te doen ( maandag - vrijdag gaat ze )

Ik werk zelf sinds kort weer een paar uurtjes buitenshuis, maar wel verdeeld over 4 dagen. Op dinsdag en donderdag haal ik het binnen schooltijd en op woensdag en vrijdag ben ik rond 13.00 meestal klaar (soms later). op die dagen gaan mijn kids naar de BSO. En ondanks dat ik al vroeg klaar ben laat ik de kids meestal tot ongeveer 16.00 daar. Ze hebben het er heerlijk naar hun zin en hebben meestal zoiets van ‘ben je er nu al’. Ik kan ondertussen thuis nog wat werk verrichten of zelfs wat luieren en ik voel me daar helemaal niet schuldig over.



Je zou eens kunnen kijken hoe het bij jullie uitpakt, desnoods voor 1 hele dag. Als het goed gaat laat je het zo en als hij niet z’n draai kan vinden kan je het weer terugdraaien toch?

Ik zie nu dat je ook nog zwanger bent. Dan is het straks ook wel fijn dat je 1 op 1 met de kleine kan tutten als de ander naar de opvang gaat

ik zou het lekker op de middag laten, en indien nodig een keer op de ochtend!

bij ons op het werk zijn er kindjes van BSO leidsters die gewoon de hele dag komen… kan mama rustig de dag voorbereiden (het bso gedeelte :wink: ) en het kindje kan gewoon lekker de hele dag meedraaien…



maar we hebben ook leidsters die hun kindje alleen 's middags brengen…

hun kindje gaat idd net als Ivan ( na even spelen) gelijk naar bed en dan een uurtje of twee spelen voor ze weer worden opgehaald…



tis maar net wat je zelf wilt natuurlijk…

dadelijk met nr 3 erbij… krijg je het wel drukker he…

dus de overweging om de hele dag aan te nemen is wel de moeite waard.

brengt voor de kinderen ook wat rust… ze draaien de hele dag mee, hebben meer tijd om hun groepgenootjes te leren kennen en om mee te spelen…

het ritme van de dag zitten ze dan gelijk in…

en jij hebt de ochtend om nog even thuis wat te doen…eten voor te bereiden…



maar je kan ook denken ik heb dan nog een hele ochtend lekker met mijn kids… :inlove:





:-*

@Cariska wrote:

ik zou het lekker op de middag laten, en indien nodig een keer op de ochtend!




dat moet ook maar net kunnen. in onze regio zijn enorme wachtlijsten, daar kan je nooit zomaar iets meer doen of een andere dag. wachttijd voor wijzigingen = 9 maanden.



persoonlijk zou ik het geen gek idee vinden om hem 1 of 2 volle dagen te brengen. hij kan daar dan echt meer spelen met de andere kindjes en jij kunt rustig wat in huis doen (hoeft dan ook minder als hij thuis is, dus ook winst in quality time met je kind) en wat meer je rust pakken een paar uurtjes. zeker als de zwangerschap straks vordert lijkt me dat wel lekker.

als Ivan het naar zijn zin heeft op het kdv is 1 of 2 volle dagen echt geen straf. en als jij hem dan ook nog rustig kan wegbrengen en papa haalt 'm vroeg op, ideaal toch.

@elisaatje wrote:

@Cariska wrote:
ik zou het lekker op de middag laten, en indien nodig een keer op de ochtend!




dat moet ook maar net kunnen. in onze regio zijn enorme wachtlijsten, daar kan je nooit zomaar iets meer doen of een andere dag. wachttijd voor wijzigingen = 9 maanden.




ik heb een creche die heeel flexibel is, ze is hiervoor gastouder geweest en biedt dus flexibele opvan (vanaf 6 uur t/m 23 uur!, indien nodig ook 's nachts en in het weekend!)

Ik zou ook hele dagen doen! Idd strax met de kleine erbij, kun je lekker tutten. Daarnaast ben je natuurlijk niet verplicht om hem de hele dag te brengen, als je eens een ochtendje denkt we slapen lekker uit/ gaan wat leuks doen, breng je hem gewoon s middags!



Wij hebben om de week de ochtendopvang in principe niet nodig omdat luv dan pas om 13u naar zijn werk moet. Meestal brengt ie dr wel s ochtends al, kan Jara lekker de dag meedraaien en luv nog wat in huis doen :thumbup:. Ze gaat trouwens 2 dagen, ik denk dat als het om m4 dagen zou gaan ik er ook anders over zou denken :think:

Ik heb met de leidsters overlegd wat hun er van vonden. Degene die hem observeert ziet hem veel te kort om een juist beeld van hem te krijgen. Hij gaat om 13.00 naar bed wordt 14.30 wakker en wordt rond 16.00/17.00 opgehaald. Hij doet het verder heel goed hoor speelt leuk, vindt andere kinderen leuk. Hun zouden het wel goed voor hem vinden als hij 1x in de week een hele dag komt. Ik heb het hoofd gemaild wat zij er van vindt en of er natuurlijk plek is.

Hij zou dan 1 hele dag gaan en 2 halve dagen. Ik ben dan wel meer flexibel om ene ochtend extra te werken als het nodig is.



Ik wil hem niet 3 hele dagen heen brengen, maar eerst 1 hele en als hij het leuk vindt en goed gaat misschien 2 hele dagen en 1 halve

Ja ik zou een combi doen van hele en halve dagen als die mogelijkheid er is en als dat voor jou ook goed voelt. Voor Ivan is het leuk, hij is nu op een leeftijd dat hij ook met anderen (nou ja naast anderen) kan spelen en van anderen kan leren. Daarbij heb jij dan nu even lekker wat uurtjes voor jezelf voor je moet werken, en straks als zusje er is heb je wat exclusieve tijd met de kleine. Ook fijn!

Maar als ik dan met de kleine nog thuis ben krijgt Ivan dan geen gevoel van dat hij niet gewens is :think:, dat zijn zusje belangrijker is?



Hij heeft het echt prima naar zijn zin op de chreche , ze zeiden dat hij nog niet met anderen kinderen speelt Ik zei toen ja dat is ook de leeftijd , dat ze er vaak naast spelen. Had al zoiets moet hij nu al met anderen kinderen kunnen spelen?

meid laat je niet gek maken hoor!!! Hier speelt tl ook echt niet samen (ze pakt alleen dingen af :mrgreen: )

@Karin1981 wrote:

Maar als ik dan met de kleine nog thuis ben krijgt Ivan dan geen gevoel van dat hij niet gewens is :think:, dat zijn zusje belangrijker is?



Hij heeft het echt prima naar zijn zin op de chreche , ze zeiden dat hij nog niet met anderen kinderen speelt Ik zei toen ja dat is ook de leeftijd , dat ze er vaak naast spelen. Had al zoiets moet hij nu al met anderen kinderen kunnen spelen?




ivan heeft zeker nog niet de leeftijd van samen spelen. hij zal kinderen na doen in spel en daarvan leren. hij zoekt ze op en speelt erlangs. ik denk dat een hele dag nog niet zo gek is. smorgens hebben wij op ons kdv een keuze aanbod uit activiteiten wat smiddags er eerder bij inschiet omdat er veel kindjes moeten eten dus smiddags meestal een kleine activiteit is. en als staks zijn zusje geboren is dan vinden de meeste kids het fijn om naar het kdv te gaan, hun gewone ritme aanhouden, lekker spelen met bekende kindjes even geen bezoek en baby het is toch een indrukwekkende tijd, de kraamtijd. ik heb het van beide kanten meegemaakt eerst als kraamverzorgster en nu als leidster kdv.

Ik ben het eens met Lonneke, JUIST als de kleine er is is het fijn voor hem om in zn gewone ritme te blijven en lekker te kunnen spelen op het kdv. Lenn vond dat ook heel erg fijn hoor! En naast andere kinderen spelen is doodnormaal, Lenn begint zich nu pas een beetje te interesseren voor samenspel :mrgreen: dus rustig aan hoor!

Onze kids gaan 1 ochtenddeel en 2 middagdelen naar het kdv, bij ons kun je eventueel een uur aan een halve dagdeel vastplakken.



Normaal eindigt een ochtenddeel om 13.00 uur, maar ik ben op dinsdag pas om 13.00 klaar met werken en vaak wat dingen moet overdragen en dat red ik dan allemaal niet. We hebben dus een extra uur eraan, zodat ik nog even kan lunchen om ze voor 14.00 op te halen.



Een middagdeel begint om 13.00 uur, maar wij brengen de kids al om 12.00 uur, zodat ze daar lunchen en wel die structuur meekrijgen. Luc en Stan gaan vaak met de 1e middagronde (13.00 uur) slapen en Pete met de 2e middagronde of helemaal niet.



Misschien informeren of dat bij jullie ook mogelijk is?