Thomas wordt 15 juni 5 jaar.
En nu zit ik te denken, daar hoort eigelijk wel een kinderfeestje bij toch?
Maar Thomas is zelf nog nooit op een feestje geweest en heeft geen idee wat hij zich er bij moet voorstellen. Hij zegt meestal dat hij alleen grote mensen op zijn feestje wil :think: , daarna zegt hij weer dat hij alleen 1 meisje wil uitnodigingen of 1 jongen (en dat is dan elke dag weer een ander kind) :think: .
Wat ga ik doen?
Slaan we het dit jaar nog een keertje over, kan hij eerst aankomend jaar andermans feestje bezoeken? Of toch een feestje geven, en laat ik hem zelf zijn gasten uitzoeken, of doe ik dat?
En hoe gaat dat eigelijk zo’n feestje :lol: .
Ik ben ook nog niet aan kinderfeestjes toe, maar vrienden van me hebben wel oudere kindjes. Die houden het aantal kindjes vaak naar de leeftijd.
Hij wordt dus 5, dus mag hij 4 kindjes uitnodigen.(Of minder als hij zelf wil natuurlijk) Verder kan je het wel vrij simpel houden. Kleuters zijn al snel tevreden.
Misschien een kleurwedstrijd en de winnaar mag als eerste iets uitkiezen ofzo, als het weer mee zit lekker buiten wat doen ofzo.
gewono een paar kindjes, en voor een uurtje of twee! stukje snaai en zakje chips en klaar!
Het eten gewoon thuis laten dus, dus op een woensdagmiddag van half twee tot half vijf ofzo!
Ik zou het nog niet doen.
En anders mischien een leuk idee om eerst met neefjes nichtjes als die er zijn een feestje te doen of buurtkindjes waar die mee speelt.
Als hij het er zelf nog niet over heeft zou ik het geloof ik nog niet doen. Dan kun je best nog wel een jaartje wachten denk ik.
Ik kan a.s. maandag wel vertellen hoe het kinderfeest van Y.annick is geweest, die heeft er al weken naar uit gekeken.
We zijn benieuwd hoe het gaat.
Vorig jaar ook al een kinderfeest gegeven, als afscheid van het kinderdagverblijf voor kindjes die hij daarna niet meer zou zien.
ik vind het nog geen must op die leeftijd. Als een kindje het leuk lijkt, zou ik zeggen: doen! Maar als hij het fenomeen nog niet kent en zelf eigenlijk liever grote mensen op mijn feestje wil, dan zou ik het gewoon nog even laten.
Nano heeft zijn eerste kinderfeestje al gehad, een paar weken geleden, van zijn vriendje van kdv die vier werd. Vond het eigenlijk ook wat vroeg, maar uiteindelijk was het zoals esther zegt: een leuk afscheid van kdv vriendjes. Het was van tien tot twaalf. Ideale tijd lijkt mij. En nano vond het geweldig. Ben benieuwd of dit een trend wordt hier, dan denk ik dat wij er ook aan moeten geloven in dec.
Wij hebben afgelopen jaar ook een kinderfeestje gegeven voor onze twee mormels. Elk mochten ze vier kindjes kiezen. Wij zijn naar een speelboerderij gegaan met zijn allen, en de kids vonden het helemaal super! We hadden daar de keuze uit pannenkoekjes of frites, en de kids hebben werkelijk waar alles op, tot onze grote verbazing. Al met al dus zeeeeeeeeeer geslaagd. Erg vermoeiend, maar ook wij vonden het erg leuk!!!
Hij is er sinds vanmorgen ineens weer heel erg mee bezig :shifty: ,
komt zeker ook door gister, toen heeft hij een tijd naar Kro-kindertijd gekeken en dat ging over feest/jarig zijn en ook over verjaardagsfeestjes.
En nu kreeg ik vanochtend opeens allemaal vragen: als ik kindjes uitnodig krijg ik dan ook cadeautjes, mag ik kiezen wat we gaan eten, wonen we met mijn feestje ( :eh: :think: :lol: ) al in het nieuwe huis?
Alleen uit wie hij moest kiezen komt hij echt niet uit, vandaag is dat meisje weer lief omdat hij een groene viltenkraal van haar kreeg maar morgen is zij weer stom en is zijn andere vriendinnetje weer de enige die komen mag :lol: .
Maar hij is nu in elk geval zeker over 2 vriendjes, dus anders hou ik het daar gewoon bij!
Ik weet alleen nog niet wanneer ik het feestje ga geven, een doordeweekse dag is eigelijk het handigste aangezien zijn vriendjes van ver komen (wij wonen 17km van school en één van zijn vriendjes woont bijna 30km van ons vandaan) dan hoeven de ouders maar 1x te rijden! Of als de ouders er geen probleem mee hebben dan toch misschien het feestje op zaterdag houden. :think: Hij is maandag jarig, maar kan ik het feesje dan wel voor zijn verjaardag geven? :think: Het weekend na zijn verjaardag is zijn vriendje jarig 8) .
Eigelijk ben ik het wel met Fiep eens, het is nog geen must, maar ik merk wel dat Thomas er heel erg mee bezig is. Hij zit natuurlijk in de klas met 6, bijna 7 jarigen die al precies weten wat het is een feestje en het is bijna dagelijks onderwerp van gesprek in de klas wie wel of niet op iemands feestje mag komen :lol: (heerlijk, Thomas roept ook wel eens tegen mijn broer ofzo “nou jij mag lekker echt niet op mijn feestje komen!” :lol: ).
Ik denk dat ik hem dan maar met zijn 2 vriendjes rustig ga laten kennismaken met het fenomeen “kinderfeestje”! Is toch het leukste om dat op je eigen feest te ontdekken, toch?
Ik vind het zelf alleen wel spannend om het te organiseren, misschien pikt hij dat ook wel een beetje op en durft hij minder goed. :think:
Hoe dan ook een feestje komt er, alleen weet ik nog niet hoe en wat (misschien wel gewoon gezellig met de moeders erbij ofzo).
Hier geven eigenlijk alle kinderen uit de klas al kinderfeestjes. Nina gaat dan ook zo ongeveer eens in de 2 a 3 weken naar een feestje en zelfs Niels is al naar een aantal feestjes geweest. Blijkbaar verschilt het nogal per regio wanneer met feestjes wordt begonnen.
Als Thomas op maandag jarig is, zou ik denk ik het weekend voor de familie houden en woensdag het kinderfeest geven. Dan kunnen de kinderen inderdaad meteen om 12 uur mee. En dan om een uur of 3 weer laten ophalen, zou ik doen.
Nina heeft haar feestje twee weken geleden gegeven. Op zaterdag van 2 tot 5. Het programma :mrgreen: eerst zingen, taart en cadeautjes, toen schatkistjes verven (Xenos), toen buitenspelen en om de beurt schminken, nog even een tikspelletje en een zakje chips en toen was het alweer 5 uur.
Alvast gefelicteerd met Thomas!
Toen ik zelf 6 jaar oud werd, kreeg ik mijn eerste “feestje”. Ik mocht een aantal kindjes uit de klas uitnodigen tijdens de middagpauze. Mijn moeder had de tafel heel mooi versierd en lekkere broodjes gehaald.
Dat was alles, maar ik heb verschrikkelijk genoten. Ik weet het nu ook nog. :mrgreen:
Het hoeft dus helemaal niet moeilijk te zijn!
Ik zou het inderdaad alleen doen als hij een beetje weet wat het inhoud.
Maaike is nu van het KDV uitgenodigd voor een kinderfeestje op de kinderboerderij maar ze weet zelf niet wie dat meisje is en ik ook niet :o .
En ik ken echt bijna alle kinderen wel.
Ik ga haar daar dus niet heen brengen.
Ik vind het zelf leuk met beste vriendjes en inderdaad een klein kluppie en gewoon lekker thuis.
Het feestje hebben we nog even uitgesteld.
We zitten nog midden in de verhuizing en het is nog een beetje een bouwkeet. Wel maandag zijn verjaardag geviert, lekker druk en zelfs zijn juffie’s van school kwamen langs :thumbup: .
Op woensdag een feestje geven kan wel, maar Thomas hoeft op die dag niet naar school!
Hier met 5 jaar worden het feestje nog even overgeslagen…zelf besefte ze het nog niet echt, en we gingen dat weekend met mijn familie op stap.
Nu ze 6 werd hebben we het wel gedaan, maar ze was inmiddels ook zelf al op een aantal feestjes geweest…het was gewoon naar een binnenspeeltuin met frietjes ter afsluiting.