Wel genoeg voeding????

Mijn dochter is 5 maanden en weegt ongeveer 6 á 6,5 kilo (is een maar fijn ding) en drinkt nu het volgende:

06.30 borstvoeding

11.30 100 of 135ml flesvoeding

14.30 100 of 135ml flesvoeding

18.30 100 of 135ml flesvoeding + 2 schepjes rijstebloem

22.30 borstvoeding

02.30 borstvoeding

en dan is het weer ochtend 06.30 borstvoeding

Krijgt ze wel genoeg? Ik lees namelijk allemaal verhalen van kinderen die al elke voeding 180ml drinken!!! Kwa flesvoeding begint ze nu soms wel meer te drinken, soms zelf wel 200ml. Ze heeft altijd problemen gehad met drinken maar denk dat het kwam omdat ik een te klein gaatje in de speen had. Nu heb ik een M en sindsdien gaat het stukken beter. Over een maandje ga ik stoppen met borstvoeding maar als de flessen nu goed gaan dan wil ik nu toch wel wat meer af gaan bouwen bv die van 22.30 vervangen in fles.

Ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes

Karlijn

Ben er van overtuigt dat baby´s drinken wat ze nodig hebben… In jou geval denk ik alleen dat ik de fles van 18.30 zou vervangen door borstvoeding en de laatste van half 11 iets meer flesvoeding en rijstebloem zodat ze de nacht wat langer kan maken. Maar dat is wat ik zou doen. Dan slaapt ze wie weet de nacht wel geheel door.

Succes in elk geval

Groetjes loes

Hoi Loes,

Dat is wel een goed idee. Alleen om half 11 is ze zo duf (wordt wel zelf wakker) en drinkt ze vaak maar een beetje. Maar ga het eens bekijken en misschien ga ik het vanavond eens proberen. Laat nog wel horen hoe het is gegaan. Alvast erg bedankt voor je reactie.

Groetjes

Karlijn

Dat duf en slaperig is herkenbaar. Ik deed hem eerst even verschonen dat hij goed wakker werd (heel gemeen maar werkte wel). Dan gewoon op zijn slaapkamer zijn flesje geven. Ikzelf deed dan ook niet tegen hem praten omdat het natuurlijk niet te gezellig moet worden net voordat je zelf ook wilt gaan slapen :mrgreen:

ben heel benieuwd. Hier werkte het wel goed naar een paar dagen en kwam hij van half 3 ineens 5 uur voor ons zeker de moeite waard.

We horen het nog wel

Liefs Loes

Nou ga het vanavond meteen uitproberen. Ben erg benieuwd en misschien kost het een paar dagen maar ik laat wel weten of het net zo goed geholpen heeft als bij jou. Erg bedankt voor je tip, stom dat ik er zelf niet op ben gekomen :wall:

Groetjes

Karlijn

ik gaf/geef Merlijn nog steeds als ik naar bed ga een fles van 200+6, daar slaapt hij de hele nacht goed op!

tot een uur of 6 meestal…

liefs van rose

Wat betekend 200+6 en dan bedoel ik eigenlijk alleen de 6 want 200 staat voor 200ml (neem ik aan)

Ja rond half 11 / 11 uur ga ik tegenwoordig ook naar bed. Dat doen we dan hetzelfde. Zou alleen wel lekker zijn als ze doorslaapt want heb niet echt het idee dat ze dan echt honger heeft want even sabbelen en een beetje drinken en ze slaapt weer.

Groetjes

Karlijn

die 6 betekent: 6 schepjes voeding.

liefs van rose

Hoi Loes en de andere die mee lezen,

Gisteravond hebben we het geprobeerd. Ik had om half 7 borstvoeding gegeven en om 11 uur heb ik haar wakker moeten maken (normaal wordt ze zelf wakker) voor de papfles altans 200ml melk en 2 eetlepels rijstebloem. Deze had ze in een mum van tijd op dus dat beloofde wat!!! Helaas wilde ze niet goed boeren (is vaak een probleem) dus maar zo in bed gelegt. Om 3 uur werd ze weer wakker en zag ik dat haar bedje nat was van het braken. Nou ja net als anders gewoon voeding gegeven en vanmorgen om half 7 werd ze weer wakker.

Ik weet niet waarom ze de papfles terugggeven heeft. Afgelopen weekend is ze ook ziek geweest. Altans ze gaf alleen maar over en was af en toe een beetje mat maar verder geen koorst en wel eten en vrolijk. Wij zijn daarna ook ziek geworden. Maar ja vanmorgen gaf ze weer over. Zou het kunnen komen van de pap? Nou ja in de gaten houden en anders naar de HA. Ze geeft normaal gesproken namelijk nooit over.

Nou hou jullie op de hoogte als het beter gaat.

Groetjes

Karlijn

Nu een weekend verder. Helaas is er geen verandering. Ze wordt nog steeds iedere 4 uur wakker maar ik heb wel het idee dat ze s’nachts minder honger heeft. We gaan gewoon zo door en we zien wel wanneer ze zelf door wil slapen. Over 2 weekjes ga ik helemaal stoppen met borstvoeding en misschien gaat het drinken dan beter en is ze ook meer voldaan over de hele dag.

Groetjes

Karlijn

Het kan ook een gewoonte zijn om 's nachts wakker te worden.

Ik zou eens proberen 's nachts geen voeding te geven, maar alleen water.

HIer zit er momenteel helemaal geen ritme in en drinkt hij maar 4 flessen op een dag!! Wel van 150+5, anders wordt hij boos omdat hij nog honger heeft. Maar ja, onze zoon is ook nog geen 5 weken, dus dat mag nog :wink:

Wat!!! nog maar 4 flessen. Jeetje toen gaf ik nog iedere 2 uur een voeding (borstvoeding) Vanaf 5 weken zijn we gaan inbakeren en is ze langzaamaan minder gaan drinken maar toch zeker wel iedere 3 uur. Ik hoor van veel vriendinnen dat hun kinderen doorslapen, goed drinken etc. Pffff af en toe lijkt me dat zo lekker.

Nou ja ze slaapt nog niet door. Is ook niet erg hoor ben eraan gewend maar ik zou het ook niet erg vinden als ze het wel zou doen. Waar ik soms wel een punthoofd van krijg (ff klagen hoor) is dat het een week of 2 goed gaat met de fles en ze EINDELIJK bijna 200ml opdrinkt iedere voeding en nog maar 2x borstvoeding. En ineens krijgt ze het in haar bol om zomaar ineens de fles te gaan weigeren. Nu gaat het langzaam wel weer beter en geef nu ook geen 200ml meer maar 165 dat ga ik dan langzaam weer opbouwen. Maar denk denk je "ik heb het uitgevonden!!!"en ineens willen ze weer wat anders.

Papfles heeft ze ook maar een week of 2 gedronken, uiteindelijk mee gestopt want ze vond het steeds minder lekker om te drinken. Zaterdag gaan we beginnen met fruit en pap en dinsdag moeten we weer naar het CB dus ben benieuwd hoeveel ze aan is gekomen (is een fijne poppentje)

Maar Cess, water kan ik idd wel eens proberen. Lekker een beetje lauw water. Ben nu ook aan het oefenen met het zelf vasthouden (met hadgrepen) van de fles. Altijd handig als ze dat al snel kunnen en het gaat erg goed.

Groetjes

Karlijn

Hier ook weer terug naar 5 flessen hoor!! Was maar twee daagjes :mrgreen:

Vond het ook helemaal niet leuk!! Hij sliep bijna de hele dag!! Nu toch 1 keertje meer knuffelen per dag :mrgreen: