wel/geen mutsje buiten.....

Hoihoi,

Mijn kraamverzorgster heeft mij verteld dat ondanks de warmte ons meisje toch een mutsje voorlopig op moet buiten…

Maar nu is er hier in het dorp nog een meisje geboren (2 dagen later) en die moeder was dus op school met de baby zonder mutsje…

Ons kindje weegt al ongeveer 9pond en heeft nooit moeite gehad met haar temperatuur op peil houden… Ze heeft ook een bos haar en die wil ik eigenlijk ook wel showen…

Wat zouden jullie doen?? Of wat is jullie geleerd??

grts patricia

Mijn meisje kon haar tempratuur nog niet zo goed op peil houden de 1ste week. En daarna werd me aangeraden om toch nog de 1ste tijd buiten een mutsje te dragen. Alleen met dit weer deed ik het mutsje af in de kinderwagenbak.

Buiten de bak wel het mutsje op, of een hydrofiele luier waar ze op lag gewoon wat over haar hoofdje heen.

onze oudste is van eind juni en na zijn eerste week werd het ook lekker warm en hij heeft nooit een mutsje opgehad buiten.

Als we buiten waren lag hij al in die bak beschut… buiten mee de zon in deed ik niet, dan lag hij lekker in de box binnen of in zijn bedje als wij buiten waren, dus bescherming van zijn bolletje tegen de zon hoefde ook niet.

Als jullie meid idd geen moeite heeft met warm houden… zie ik het probleem niet zo eigenlijk om haar zonder mutsje mee te nemen naar buiten… en gewoon voor de zekerheid een mutsje meenemen voor het geval ze toch iets te snel afkoelt :thumbup:

Onze jongste is een winterkindje en hij had ook zo’n enorm bos haar… altijd erg gelachen om de reacties als de muts afging als we ergens binnen waren :lol: mensen verwachten het gewoon niet bij een pasgeborene.

Onze oudste is met heel warm weer geboren, was 8 pond en heeft nooit een mutsje op gehad. Hij reguleerde prima zijn temp. Lag soms zelfs te zweten in zijn bedje.

Gefeliciteerd met je dochtertje!

Anique is geboren in de hete zomer van juli 2006. Ze heeft in het zh (4 dagen) wel een mutsje opgehad. Maar daar was het ook heerlijk koel en thuis helemaal niet meer. Het was veel te heet. Ze heeft heerlijk in de kraamweek alleen maar in haar romper gelegen.

Onze dochter is van 9 juli 2009. Ze heeft alleen een mutsje op gehad toen ze uit het ziekenhuis kwam (op de dag van geboorte). Volgens mij verder niet meer, alleen toen het koeler was. Maar zij was ruim 9 pond bij de geboorte!

Toen onze zoon ongeveer 2 weken was, werd het bijna 30 graden. Hij heeft toen geen mutsje op gehad buiten. Het is zelfs niet bij me opgekomen om dat op te doen :oops:

Hij was overdressed toen we uit het ziekenhuis kwamen en heeft echt een paar dagen nodig gehad om het vocht dat hij toen verloren is bij te tanken.

Niet doen hoor, zo’n kv kan het allemaal leuk vertellen uit het boekje maar met deze warmte :?

Straks krijgt ze een wegtrekking…

Mijn zoon is van april vorig jaar en is nooit met muts naar buiten geweest. Hij had haar en kon zich goed warmhouden. We hadden kraamverzorgster die al 22 jaar kraamverzorgster was en die heeft ook nooit gezegd dat dat moest. Mijn dochter is een januari-kind met een flinke bos met haar en een hekel aan mutsjes. Ik snap niet hoe ze het deed maar al de eerste dag zorgde ze ervoor dat ie van haar hoofd afkwam. We hebben haar toen ze 5 dagen oud uit het ziekenhuis kwam een jas met cappuchon aangedaan en de cappuchon opgezet. Daarna heeft ze nooit meer een mutsje opgehad.

Nou, hier ook de oudste twee met heel warm weer geboren, beiden 8 pond en enkel de eerste dag na de bevalling een mutsje op gehad. Daarna lagen ze enkel nog maar in hun rompertje.

Als haar temp goed is zou ik met deze hitte echt geen mutsje meer op doen.

Zo’n mutsje heeft als functie dat een beebje de warmte niet verliest (want dat gaat via het hoofdje). In deze temperaturen wil je juíst niet dat ze de warmte vast houden. Zou het dus echt niet doen.

ik doe geen mutsje meer op inmiddels…

Hier is trouwens het beleid van de verloskundige… Bij temp onder de 37.3 muts op en kruik erbij… Dit volhouden tot 2 dagen groei en dan pas mag muts af en kruik weg… (dit hebben we ook niet helemaal aangehouden omdat ze haar temp goed op peil hield)…

grts patricia

Steven heeft vorig jaar ook geen mutsje op gehad alleen de eerste dag, maar kreeg het toen zo warm dat we hem afgedaan hebben, tegen de wil van de kraamzorg in. Hij lag gewoon te zweten…