seline krijgrt bv afgekolfd. Maar het liefste wil ik haar echt live voeden!
Ze pakt na zoeken de tepel goed, maar ze drinkt niet door. Ze gaat lekker liggen slapen. De fles drinkt ze op zo’n moment dan wel.
Heeft iemand tips, buiten het zeker blijven proberen om, die er voor zouden kunnen zouden kunnen zorgen dat ik seline wel live kan voeden?
Alvast bedankt!!
misschien een tepelhoedje.
Die van mij drinkt dan veel actiever dan zonder
groetjes
marlies
kan ik proberen. Alhoewel ze wel met redelijk gemak melk eruit krijgt. Zou dat met tepelhoedje anders zijn?
Ik denk dat zij al weet dat t met de fles makkelijker gaat dan aan de borst… aan de borst moeten ze toch meer moeite doen he…
Zou zeker geen tepelhoedje aanraden aangezien jij geen pijn hebt aan je tepels en de melk gewoon wel stroomt…
Aanleggen aanleggen aanleggen denk ik… :think:
ze heeft dit al van dag 1. Ze viel te veel af, 12 procent al… En dat met een start gewicht van 2800 gram…
De fles zijn we woensdag gaan gebruiken, ze had de kracht niet om zelf te doen…
Ik blijf t proberen maar tips blijven welkom
Tepelhoedjes moet je mee oppassen. Die mag je alleen gebruiken onder begeleiding van een lactatiekundige.
Trucs om je kindje door te laten drinken:
- ‘koud’ aankleden, dus vestje uit, truitje uit, broekje en sokken uit.
- kietelen aan de binnenkant van de handjes/voetjes
- kietelen achter het oortje
- opletten op goed aanleggen.
- als ze goed is aangelegd, kun je haar laten doordrinken door borstcompressie toe te passen.:http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie-2.html
Hier zie je een filmpje
http://www.nbci.ca/index.php?option=com_content&view=article&id=34:4-day-old-after-tongue-tie-release-with-compressions&catid=6:video-clips&Itemid=13
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa seline drinkt alleen nog maar aan de borst!! wauw wat ben ik trots!!!
Wel komt ze sinds vanmorgen vroeg, om de 2 uur. Is dat nou het clusteren? Of de beruchte regeldag?
Super Ingrid! :thumbup:
Super zeg!! ben blij dat je meisje door heeft hoe het moet. Geniet van ervan :-*