weinig zwemmers..

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nu 11 mnd bezig om zwanger te worden. Ik heb altijd kinderen gewild, met daarbij de gedachte “als het lukt…”. Juist.

Vorige week hebben wij het beroerde bericht gekregen dat het met het zaad van manlief nog wel eens veel langer kan gaan duren. Het heeft de benaming “erg slecht” gekregen. Ik had tot nu toe nog wel het idee dat het spontaan zou kunnen gebeuren, maar die gedachte en hoop heb ik niet meer. Volgende maand wordt 't voor de derde keer onderzocht, maar ik heb er dus geen vertrouwen in. Daarna moet ik zelf ook nog onderzocht worden, dus dat kan nog wel eens heel lang gaan duren allemaal.

Daarom heb ik me toch maar eens aangemeld bij KoK. Om mijn ei kwijt te kunnen :wink: en om gezellig te kletsen!

lfs, Jules

Welkom Jules…

je kan hier echt je ei kwijt hoor!!!

ik weet precies hoe je je voelt…bij mijn hubbie was het ook erg slecht!!!

als je vragen hebt of je wilt uiten kan je dat lekker hier doen :smiley:

:hug:

Bedankt Sophie! Veel stellen zitten hier in hetzelfde bootje…

Wat is TESE/MESA, als ik vragen mag??

lfs, Jules

Hai,

Balen zo een uitslag he…ik weet ook hoe t is. Maar hou moed, zelf met het slechte zaad van mijn man hebben wij wel R.ivano gekregen :stuck_out_tongue:

Hi Stephanie,

Er blijft hoop!!

enneh… ging het bij jou natuurlijk of met hulp?

liefs

Nee R.ivano is gekomen na IUI

Veel sterkte voor de aankomende onderzoeken. Ik heb ze ook allemaal ondergaan, de ene minder fijn dan de ander…maar ik heb altijd geloofd in een goeie afloopt…hoop doet leven he!

Hé Jules,

het houdt het volgende in, (niet echt frisse verhalen):

MESA

Bij ejaculatiestoornissen of bij geblokkeerde of afwezige zaadleiders kan soms toch zaad worden verkregen door middel van de MESA-behandeling (Microchirurgische Epididymaire Sperma Aspiratie, dat wil zeggen dat het sperma uit de bijbal wordt gehaald door middel van een punctie) in combinatie met ICSI. Deze behandelingsmethode is in Nederland niet toegestaan, met uitzondering van behandelingen in het kader van onderzoek naar de veiligheid van deze methode. Om deel te nemen aan dit onderzoek dient men echter te voldoen aan bepaalde criteria voor wat betreft de oorzaak van de subfertiliteit.

TESE

Dit is een variant op MESA, maar in dit geval worden de zaadcellen uit de testikels gehaald. Dit gebeurt dan omdat er geen zaadcellen in de zaadleiders gevonden zijn of de zaadleiders ontbreken. Omdat het hierbij gaat om (mogelijk) nog onrijpe zaadcellen en de gevolgen daarvan voor het kind nog niet te overzien zijn, wordt TESE (TEsticulaire Sperma Extractie) in Nederland niet uitgevoerd.

En dan als het lukt deze operatie dan gaan we voor ICSE.

Stephanie, het was duidelijk zeker een goede afloop! Hoeveel IUI’s heb je gehad?

Sophie, dat is me wel een heftig verhaal zeg. Ik neem aan dat deze ingrepen in Belgie worden uitgevoerd? Wanneer weten jullie meer?

Jules bij de 5e IUI was ik zwanger maar helaas een miskraam.

Rivano is van de 7e IUI

TESE wordt in onderzoeksverband WEL in nederland uitgevoerd sinds kort, in nijmegen en Amsterdam (AMC) mijn man is begin dit jaar in het AMC geopereerd.

ja en vanaf dit jaar kan je ook in Groningen terecht…dus daar gaan wij heen!!

was ook heftig voor jou Aapie, maar je hebt een mooi resultaat :smiley:

hoi ik ben zelf ook nog vrij nieuw hier ben nog wat aan het meelezen

wat klinkt dit verhaal bekend ik zei ook altijd hetzelfde

wij zijn inmiddels al wat verder dan jou zon 23 maanden bezig en de 3e test is bij mn man net gedaan en krijgen we a.s dinsdag de uitslag van en die test maakt bij ons het verschil tussen ivf en icsi

ik zal voor je duimen dat de tests iniedergeval goeie hoop mogen brengen

Hallo Hollowglade,

sterkte dinsdag met de uitslag!!! Wij hebben 3 nov. die uitslag gekregen…jouw mannetje heeft wel levende zaadcellen??

ik zal voor jullie duimen dat het ook goed gaat komen en dat deze uitslag beter wordt dan de vorige…

Hi Hollowglade,

jij ook welkom hier. Al bijna twee jaar bezig… Hopelijk heb ook jij in 2009 een positieve test in je handen!

lfs Jules

Wat is erg slecht zaad? Wij hebben vorige week ook laten testen en mijn man had er 6 miljoen terwijl 20 miljoen normaal is. De arts zei er wel bij dat het kan omdat mijn man erg verkouden is.Moeten over een paar maanden weeer testen.

tegen ons vertelde ze dat rond de 1 miljoen zaadjes de man een verminderde vruchtbaarheid had!!!

mijn mannetje had enkele dode zaadcellen bij de eerste twee testen!!!

Als je beneden de 20 miljoen zit, gebruiken ze de term “verminderd vruchtbaar”. Hoe slecht het is, heb je dan ook weer in verschillende gradaties. Maar alles boven de 20 miljoen wordt als normaal en niet afwijkend beschouwd, alles wat daaronder zit wel.

inderdaad en onder de 5 miljoen is = zeer slecht.

Ik wil jullie even moed toespreken want … mijn man had er “maar” 60 000 en kijk, wij hebben 2 wondertjes (wel ICSI-wondertjes maar wat doet dat ertoe, er zit alles op en aan hoor! :wink:)

Wij hebben het nu allemaal achter ons en ik kan zeggen dat het allemaal reuze meegevallen is. Eens we deze resultaten wisten zijn we begonnen met behandelen en een jaar na de diagnose was ik hoogzwanger dus … verlies aub de moed niet, er moet er maar eentje zijn om te leiden tot jullie wondertje.

Ik moet zeggen dat ik heel veel steun had bij het lezen van ervaringsverhalen van verschillende mensen in 1 bepaald boek. Zelf heb ik ook mijn verhaal gedaan voor een bepaald boek, indien jullie geïnteresseerd zijn mogen jullie mij altijd een PB’tje sturen, dan geef ik jullie titel en uitvoerder. is echt de moeite.

Lieve dames, ik wens jullie allemaal heel veel succes en weet dat het bij jullie net zo kan lopen als bij ons hoor. Moed houden, kop op! :pray:

een jaar na de diagnose zwanger… daar teken ik voor!

fijn om zulke verhalen te horen, toch hoopvol!

lfs Jules