Heey Meiden
Ik was erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen !
Afgelopen week is er een blaasontsteking vastgesteld en daarvoor slik ik nu anti biotica
afgelopen vrijdag ben ik bij de vk geweest,.ivm vlekken voor me ogen en tintelende vingers…
er werdt gedacht aan zwangerschapsvergiftiging maar dat is nu van de baan.
en voor t eerst in me leven heb ik een verhoogde bloeddruk
Gisteravond ben ik begonnen met weeen om de 5 min…die echt weg gezucht moeten worden (auw)
Baarmoedermond is verweekt en 1 cm ondsluiting
maar de weeen zorgen niet voor meer ontsluiting Gelukkig
Wel is er vanacht vast gesteld dat ik te weinig vruchtwater heb !!
Ik mag eigelijk nu niets doen…
(benen bij elkaar houden )
en morgen moet ik bellen voor opnieuw een Ctg en Echo
dan zal de gyn beslissen wat voor beleid nu verder
wat kan ik verwachten ???
Zodra er iets verandert moet ik wel meteen de verloskamers bellen,
en een bevalling wordt niet meer geremd…
maar hoe verloopt zoiets ?
vindt het allemaal dood eng…
liefs Hann
Geen ervaring, maar ook hier een dikke :hug:
Ik hoop dat jullie ukkie nog een paar weekjes lekker binnen blijft!!!
wat lief !
dank je wel
Beste Elise,
Ik had sinds week 27 weken bijna geen vruchtwater meer.
Eerst hebben ze allerlei oorzaken uitgesloten, toen de oorzaak eenmaal duidelijk werd (slechte flow placenta–navestreng-- baby)…moest ik bedrust houden, elke dag naar het ziekenhuis voor CTG, Echo en bloedonderzoek (omdat ik bij de oudste HELLP heb gehad). Uiteindelijk met 37 wkn ingeleid, we hadden nooit verwacht dat we zo ver in de zwangerschap zouden komen.
Let wel goed op foetale bewegingen, want baby’s met weinig vruchtwater kunnen het benauwd krijgen. Want ze ademen met het vruchtwater.
Ik voelde mijn zoontje nauwelijks omdat ik maar 2 cm vruchtwater had, waardoor hij weinig kun bewegen. De ziekenhuisbezoeken stelde me wel elke keer gerust omdat ze goed de conditie van de baby kunnen meten.
Succes met de laatste loodjes, ben blij dat jij al wat verder bent in de zwangerschap.
Gr Hannah
Oh jeehtje wat een spannende tijd,
dank voor je reactie ~!
had er zelf nog nooit van gehoord dus vindt het best eng
Ik heb net kunnen bellen
Vanmiddag om 15.00 uur Ctg
en 15.45 uur Echo en afspraak bij de Gynacoloog
Ik hoop dat we dan wat meer duidelijkheid krijgen
Bloeddruk is nog steeds iets hoger…
maar heb geen zwangerschapsvergiftiging
Hier een soortgelijk verhaal als Hannah. Ik mocht inderdaad ook alleen maar douchen en plassen en verder niks.
Ik had ook een hoge bloeddruk, steeds wel en niet spoortjes in mijn urine (ze waren ook bang voor hellp, maar zover is het gelukkig niet gekomen), weinig vruchtwater, groeiachterstand van de baby, navelstreng flow die niet helemaal optimaal was, weinig beweging…ik kreeg op een gegeven moment thuismonitoring. Dus elke dag ctg’s, urineonderzoek en bloedprikken aan huis. En flowecho’s van de navelstreng en groeiecho’s in het ziekenhuis.
Ze hebben het weten te rekken tot ik ingeleid ben met 37+1.
De gyn zal inderdaad beleid gaan bepalen. Let inderdaad op de bewegingen. En als je hoofdpijn krijgt of sterretjes gaat zien of een bandgevoel hebt direct bellen.
Heel veel sterkte.
Een nichtje van mijn man had ook weinig vruchtwater tijdens haar 2e zwangerschap. Volgens mij werd ze vanaf 30 weken goed in de gaten gehouden (wekelijk een echo en ctg?) en zodra de kleine niet meer (voldoende) zou groeien dan zou ze ingeleid gaan worden. Uiteindelijk is dit met 36 weken en een paar dagen gebeurd. De kleine meid was (als ik het nog goed herinner) 2200 a 2300 gram en 44 cm. Na een paar dagen in het ziekenhuis mocht ze al naar huis.
Dank voor jullie berichtjes
is toch ergens fijn om te lezen,…dat een zwangerschap toch ook vrij lang vol gehouden kan worden…
We gaan zo de kids weg brengen
en dan naar het zkh zijn voor ctg,.echo en gesprek met de gyn
voor de zekerheid nu wel een ziekenhuistas klaargemaakt
maar hoop dat we die nog lang niet nodig hebben
ik laat de uitslag vanmiddag weten !
Succes straks!!
Spannend! Suc6!
hoi Hanneke,
ik lees net je topic !
heel veel succes straks bij de gyn… :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
ik duim dat beebje toch nog effe kan blijven zitten !!!
liefs
Gerda
Succes!!
Meiden
We zijn Thuis…en blijven thuis…
ik ben zoo waanzinnig blij…
Bloeddruk was nu weer te laag (normaal voor mij)
Ctg was Goed
en de Gynacoloog vondt hellemaal niet dat ik te weinig vruchtwater heb
De harde buiken komen waarscheinlijk toch door de blaasondsteking
en ze heeft meteen de vk gebelt…
Ik mag gewoon daar weer heen
(als alles goed blijft gaan,toch kans op een thuisbevalling)
Vrijdag worden we nog gebelt door t ziekenhuis
met uitslag van een kweek,.maar voorlopig zien ze mij niet terug
ik ben zoo opgelucht !!
Vrijdagochtend had ik een afspraak staan bij de vk,…dus denk dat die gewoon door blijft gaan
:dance: :dance:
wat een fijn bericht meis !
top !!!
liefs
Gerda
Dank je wel Gerda…
Tis dat ik me rustig moet gedragen…
maar zou kunnen springen van blijdschap…
ah binnenin juigen we heel hard :dance:
Wauw… Wat een top nieuws!
Bij 40wkn kwam de gyn erachter dat ik weinig vruchtwater had maar niet noodzakelijk vond om me op te nemen dus mocht ik weer naar mn eigen vk… 3 dagen erop voor een wekelijks controle bij de vk en daar kwam ze erachter dat ik helemaal geen vruchtwater meer had en ben op die dag nog gelijk ingeleid…
Geniet van je laatste loodjes…