Jinthe is nu zeven weken oud. Nu ken ik weinig kleine baby’tjes, maar ik heb het idee dat ze heel weinig slaapt. Ze slaapt ongeveer van 23.30u tot 4.00u, van 5.00u tot 8.00u, van 9.00u tot 11.00u en vanaf 11.00u is ze het grootste deel van de dag wakker. Ze doet af en toe een hazenslaapje, maar wordt dan na een minuut of tien weer wakker. Als je haar bij je laat liggen, slaapt ze wel langer…maar dat kan natuurlijk niet altijd, bovendien lijkt het me ook niet zo handig haar daar aan te laten wennen. (Ze valt vaak al bij ons in slaap…want zelf in slaap vallen lukt meestal al helemaal niet… :oops: )
Misschien hoort het bij zo’n sprong als ze in ‘Oei, ik groei’ beschrijven, maar het is toch al wel een tijdje aan de gang. Iemand enig idee waar het door zou komen en hoe we het zouden kunnen veranderen? Of kan het voor haar geen kwaad?
Ik weet niet of je zo’n jong kindje hiermee kan verwennen. Misschien heeft ze je gewoon nodig, wil ze dicht bij je zijn. Arielle heeft ook zo’n tijd gehad. Ze viel en valt bij mij heel vaak aan de borst in slaap. Of ik voedde op ons bed en dan viel ze in slaap. En dan sneakte ik heel zachtjes weg en dan bleef ze ook slapen.
Ik heb haar in die tijd steeds lekker bij me gehouden. En toen ik het idee had dat ze zo ver was ben ik gaan proberen haar wakker weg te leggen in haar bedje of (overdag) in de kinderwagen. Dan over d’r buikje wrijven tot ze in dutte.
Dat ging steeds een stukje beter. Nu slaapt ze goed, ook als ik haar wegleg. Alleen als ze zich niet lekker voelt, of regeldagen heeft enzo, wil ze de hele tijd bij me slapen.
Esmée had dat ook. Vanaf de geboorte tot een maand of 2 geleden (dus tot 9 maanden). S nachts nog 1 keer wakker worden voor een voeding en overdag maar 2 keer een half uur slapen. toch ging het prima met haar. Blijkbaar heeft ze niet zo veel slaap nodig. En nu slaapt ze eindelijk door en ook overdag wat langer. De wijkverpleegkundige zei al dat dit soort kindjes (met weinig slapen) pas vaak na de 1e verjaardag beter en meer gaan slapen. En het klopt.
Wij hadden echt vanalles geprobeerd maar niets hielp (donkere kamer, meer voeding, stevigere voeding, inbakeren, vast ritme). Misschien is jullie kindje ook wel zo’n weinig slaper. zo lang ze goed groeien en zich normaal ontwikkelen zou ik me geen zorgen maken. Soms wel lastig, maar niks aan te doen helaas.