J.ulia is nu bijna 7 weken,
in het begin had ze echt bij elke voeding heel veel ontlasting.
nu sinds begin van deze week bijna niets meer. 1x per dag is veel en dan zit de luier niet eens erg vol.
Ik begrijp dat je bv geeft? Want dat betekent dat je voeding zich prima heeft afgestemd op de behoefte van je kindje. De 1 poept elke voeding, de ander 1 keer per week…
Zolang ze maar genoeg plasluiers heeft is er niks aan de hand
geef idd bv
Idd heel normaal hoor!
Hier rond die leeftijd ook gemiddeld 1x per dag, nu zit er geregeld 5 dagen tussen en bij sommige kindjes is dat zelfs nog wel langer.
Ow en beetje laat, maar nog gefeliciteerd! :-* :inlove:
thanx
Dean heeft vanaf het begin weinig gepoept.
Tijdens de kraamweek had hij maar 3 luiers.
Daarna zo om de 5 dagen en na een week of 4 a 5 werd dat 1x in de week. Sinds een week of 3 is het nog maar om de 2 a 2,5wk.
Zolang je kindje er geen last van lijkt te hebben is het helemaal niet erg hoor.
En idd wat al eerder is gezegd. Je kindje heeft zich helemaal aan de voeding aangepast.
hier hetzelfde tygo poepte toen hij bv kreeg standaard op maandag :mrgreen:
overdag schijnt ze er totaal geen last van te hebben
alleen savonds rond 1900 begint ze onrustig te worden, maar vraag me af of het krampen zijn.
ze wil echt van 1900 tot ongeveer 2300 constant drinken.
Dat klinkt meer als clusteren.
ja maar hoeveel dagen blijven ze dat doen? erg vermoeiend
Kan heel lang duren (hier duurde het maanden :silenced: ) Gewoon lekker aan toegeven, tv aan, drinken erbij, heeeeeeeeerlijk, een verplichte rustavond :lol:
maar elke avond achter elkaar, dan zou ik dus nooit savonds weg kunnen
Ja, herkenbaar… Vooral de jongste had er behoefte aan de hele avond bij je te willen drinken… En dan neemt ie een paar sloken, lacht tevreden, en dommelt weer in… Wil ik hem wegleggen omdat ik vind dat je in een bedje hoort te slapen, en nÃet op mijn schoot, was ie nog niet uitgedronken…
Ik weet eigelijk niet meer hoelang dit heeft geduurt, maar wel dat ik met drie weken weer op het paard zat, dus ik ben bewust weg gegaan om ff tijd voor mezelf te hebben. Er lag voeding in de koelkast, en mijn vriend kon een flesje geven. Oké, er zijn avonden geweest dat mijn vriend de hele avond met de kleine kon rond lopen, omdat ie niet hoefde te drinken, maar ook niet in bed wilde liggen, maar ik kon ook ff opladen!
En het leuke ervan was: als hij niet wou drinken, en niet in zijn bed wou liggen, dan was ie eerder stil bij mijn vriend dan bij mij, want dát was ie gewend, hihi (maar hier moest ie ons overdag delen met zijn broers, en was het echt de ideale baby: slapen, spelen en naar bed… 's avonds wilde ie gewoon bij ons zijn, en lekker tanken…)
Maak jij ook een voorraadje aan? Niet dat wij hem vaak de fles hebben moeten geven, maar het idee dat je een flesje hebt klaarstaan vond ik wel fijn, dan kon ik dus ook ieder moment ff eruit als ik daar behoefte aan had… En ik kon het ook wel loslaten hoor, want als ik erbij was wilde hij niet drinken uit de fles, dan wilde ie natuurlijk liever de borst… Maar was ik er niet, dan dronk ie net zo hard de fles…)
het kolven gaat niet echt geweldig,
dus heb niet veel op voorraad. 16 dec hebben we kerstborrel vh werk en daar wil ik graag naar toe
Dat moet toch goedkomen? Duurt nog 3 weken
Wat voor kolf heb je? Misschien dat het daaraan ligt dat het niet wil lukken.
Clusteren kan idd weken/maanden duren.
Ik had gewoon een simpele handkolf, maar de ene keer kreeg ik er bijna niets uit (kreeg ik geen toeschietreflex, en meestal was dit als ik met de kids thuis zat, en dus geen rust had…) de andere keer haalde ik er zo 200ml uit…
Kolf anders na elke voeding je borsten helemaal leeg, grote kans dat je er niet veel uithaalt hoor, maar als de kleine een keer wat minder drinkt, hou je wel je productie op peil.
Ik weet niet hoe de nachten zijn, maar 's ochtends zitten je borsten ook vaak veel voller en heeft ze genoeg aan 1: kolf dan de andere helemaal leeg. ( Hier ging dát alleen niet op omdat ze dus 's nachts gingen tanken, en ik 's ochtends juist niks meer had… Ik kolfte vaak in de avond een keertje, maar wel met risico dat de kleine een half uur later ook wilde drinken…)
Ik zou daar wel een beetje om denken met dat leegkolven, straks zit je met een overproductie, en nee, dat is niet fijn!
Wat ik wel eens deed was 's ochtends hem 1 borst laten drinken (vaak heb je 's ochtends het meest na een hele nacht rust) en dan de andere leegkolven.
En dat clusteren is vaak omdat je door de dag heen wat drukker bent geweest en vaak is er dan minder melk, door te clusteren krijgt hij/zij toch binnen wat hij nodig heeft. Daarom kan het wel zo zijn dat als je man je kind bijv. een fles met bv geeft het veel minder wakker is.
ik heb al over productie zonder dat ik kolf, juul kan het niet af drinken, dus te vaak kolven doe ik niet
@ aapie
ik heb de dubbele borstkolf van medela