weinig drinken

mijn dochter is nu 10 maand oud… en drinkt erg weinig…

wie heeft er ervaring mee dat je kind weinig drinkt… of vind ik dat ze te weinig drinkt…

dit is een schema wat ze max. drinkt… (meestal is het minder)

8.00 uur 210cc

12.00 uur 180 cc

18.00 uur 150 cc

heeeeeel vaak lukt me dit niet eens… omdat madam gewoon weigert te drinken…

ik geef melk uit de fles… en heb al geprobeert om haar uit een tuitbeker te laten drinken… of gewoon uit een beker… uit een rietje… het maakt niet uit…

Is dit een fase? of heeft ze gewoon weinig vocht nodig??? pfff ik weet het niet meer…

iemand tips?

Qua melk zit je goed, rond deze leeftijd volstaan 3 flessen.

Minder zelfs, ze heeft tussen de 300 en 500 cc aan melkvoeding nodig.

Je verteld alleen niet wat ze tussendoor aan water/thee/sap drinkt dusseh vertel eens? :-*

Ze drinkt meer dan voldoende hoor, mijn dochter dronk toen op die leeftijd in de ochtend een fles van 200 en in de avond, verder dronk ze geen melk meer.

@Mellie wrote:

Je verteld alleen niet wat ze tussendoor aan water/thee/sap drinkt dusseh vertel eens? :-*

hiernaast drinkt ze helemaal niks…!!! dat is ook waar ik aan twijfel… (of ze wel genoeg krijgt) had ik er miss. bij moeten zetten…

Geeft ze aan dat ze dorst heeft???

Hier is namelijk duidelijk wanneer de dame dorst heeft.

Daarmee weet ik dan ook dat ze te weinig heeft.

Er drinkt geen mens gelijk dus ook geen beeb gelijk.

Maar Lianne krijgt dit:

250 cc melk =- ontbijt

150 cc sap= koffietijd

100 cc melk = lunch

150 cc sap= theetijd

150 cc sap= borreltijd

soms nog een fles na het warm eten van 250 cc

Als ik haar om wat voor reden dan ook minder zou geven dan vraagt ze er op een ander moment om dus uiteindelijk kom ik op hetzelfde uit op dagtotaal

@pooh wrote:

Geeft ze aan dat ze dorst heeft???

Hier is namelijk duidelijk wanneer de dame dorst heeft.

Daarmee weet ik dan ook dat ze te weinig heeft.

Er drinkt geen mens gelijk dus ook geen beeb gelijk.

Maar Lianne krijgt dit:

250 cc melk =- ontbijt

150 cc sap= koffietijd

100 cc melk = lunch

150 cc sap= theetijd

150 cc sap= borreltijd

soms nog een fles na het warm eten van 250 cc

Als ik haar om wat voor reden dan ook minder zou geven dan vraagt ze er op een ander moment om dus uiteindelijk kom ik op hetzelfde uit op dagtotaal

nee ze vraagt ook niet om meer…!

Vaar op je dochter, das mn enige advies. :-*

Als zij het goed vind dan is het toch oke??

@juudje1985 wrote:

@Mellie wrote:

hiernaast drinkt ze helemaal niks…!!! dat is ook waar ik aan twijfel… (of ze wel genoeg krijgt) had ik er miss. bij moeten zetten…

Hmm wat een lastige, hoe is het met de plasluiers? Heeft ze naar jouw idee voldoende?

En hoe ‘oogt’ ze verder? Gewoon lekker tevreden?

Wat je misschien nog kan proberen is hier en daar een tuitbeker/fles met water of diksap laten ‘slingeren’ op de salontafel bijvoorbeeld en haar wat laten gaan, misschien dat er dan ongemerkt meer in gaat?

Dat deed ik ook altijd in het begin, gewoon een rietjesbeker in de box laten staan met water.

Of een x iets zoets erin doen die flessen van friso (kant-en-klaar), als mijn dochtertje eens een bekertje vandat krijgt, drinkt ze de beker direct leeg.

@Mellie wrote:

@juudje1985 wrote:
@Mellie wrote:

Hmm wat een lastige, hoe is het met de plasluiers? Heeft ze naar jouw idee voldoende?

En hoe ‘oogt’ ze verder? Gewoon lekker tevreden?

Wat je misschien nog kan proberen is hier en daar een tuitbeker/fles met water of diksap laten ‘slingeren’ op de salontafel bijvoorbeeld en haar wat laten gaan, misschien dat er dan ongemerkt meer in gaat?

ja ze is gewoon vrolijk net als anders… dank jullie wel voor de tips… blijf gewoon proberen!