Weinig aankomen, mischien zelfs afvallen...

Niels is nu 4 weken en gisteren is hij gewogen op het CB. Twee weken geleden woog hij 3660 en gisteren 3785. Ik vind dit erg weinig. Hij is namelijk ook gewogen in het ziekenhuis (week geleden) toen woog hij rond de 3800 (weet het niet meer precies :oops: ) Was wel een andere weegschaal maar dat zou dus betekenen dat hij in een week is afgevallen! Volgens de CB arts groeit hij genoeg (laagste gewicht 3100, paar dagen na bevalling). Maar ik heb toch mijn twijfels… Sinds en week drinkt hij slechter d.w.z.: In het begin erg gulzig (zo’n 5 minuten) waarbij hij zich ook meestal verslikt daarna drinkt hij nog maar een beetje of is hij zo moe dat hij ophoudt. Meestal verschoon ik hem dan en probeer het nog eens, dan drinkt hij vaak nog wel wat maar ik hoor niet echt het ‘klokken’ zoals in het begin. Ook heeft hij af en toe groene poepluiers (ik dacht te weinig achtermelk?). volgens de CB arts geeft dat niet en kan het ook te maken hebben met wat ik heb gegeten…



Ik zou me niet zo’n zorgen maken als niels verder een tevreden ventje is mar dat is helaas niet zo… sinds twee weken is hij erg onrustig en huilt veel. Waarschijnlijk geen krampjes of verborgen reflux (wel morgen afspraak met osteopaat)



Ik overweeg nu een kolf aan te schaffen om te kunnen zien hoeveel hij nu echt binnenkrijgt met een flesje. Wat denken jullie hier allemaal van???



Ik word er erg onzeker van :cry:

och meid, ga aub niet kolven om te kijken wat ie binnenkrijgt want dan wordt je nog onzekerder… je kan dat niet vergelijken namelijk…

verder, ehm… heb je zijn gewicht al eens bekeken op de WHO borstvoedingscurve…

Hoe zijn zijn plasluiers… als ik het zo hoor, drinkt hij gewoon goed…

Waar kan ik die curves vinden? En ik kan me voorstellen dat je het niet kunt vergelijken met kunstvoeding, maar er zijn toch meer moeders die hun melk afkolven als ze weer aan het werk gaan, dan moet je toch ook ongeveer weten wat je kind ongeveer per keer drinkt?



Ik denk ook dat als ik ga kolven mijn vriend mij af en toe kan ontlasten (vooral 's nachts).



Verder nog iemand ideeen???

Die curves staan op he borstvoedingsforum.

Misschien zit er een boertje dwars na die eerste 5 min gulzig drinken. Vera heeft dat nl ook, ik heb veel melk en een sterk toeschietrefex, ik hoor haar in de eerste 5 min dan ook flink klokken en af en toe verslikt ze zich zelfs. Na 5 min laat ze meestal los. Ik houd haar dan rechtop en wrijf en klop een beetje op haar rugje. Meestal boert ze dan goed en drinkt daarna weer wat verder (maar niet zo gulzig meer hoor). Vergeet niet dat Niels een snelle drinker kan zijn. Isa had dat nl ook en heeft bij mij bijna nooit langer dan 10 min gedronken! Als je veel melk hebt kunnen ze in 5 min echt veel binnen krijgen hoor. Vera drinkt ook vrij snel en ik merk dat die ook binnen 10 min een volle zware borst goed leeg kan drinken want dan is ie echt lichter en veel soepeler.

Geef gewoon 1 borst en als hij een keer langer drinkt, bijv 15 min, dan pas de 2e aanbieden.



Ga inderdaad niet kolven om te kijken hoeveel hij drinkt. Je kunt het wel evt doen om jou te onlasten maar probeer die hoeveelheden te vergeten. Geef gewoon een flesje BV 100cc en kijk maar of hij dat opdrinkt. Misschien moet je wel meerdere keren kolven omdat bij elkaar te krijgen als je nog niet eerder gekolft hebt.

Maar kijk verder inderdaad naar de plasluiers en als hij verder lekker tevreden is over 14 dgn of zo weer een keer gaan wegen. Krampjes hebben ze bijna allemaal tussen de 3 en 10 weken dus dat is niet echt een graadmeter vindt ik. Probeer hiervoor anders cinababy te geven, dat helpt soms wel.

Succes ermee!

Heb je de BV-curve al gevonden? Hij staat op de site van borstvoeding.com.

Wat zei de osteopaat?