Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Weight Watchers! Shoot! :mrgreen:
@Trying wrote:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Weight Watchers! Shoot! :mrgreen:
Ik lees mee!
Ben voor de bevalling een paar keer geweest en het Boodschappenboekje gekocht en na een 1/2 jaar was ik 12 kilo kwijt.
Werkt prima!
Je mag alles maar met mate.
Je moet een aantal punten eten per dag en je mag er max. 2 sparen voor 's weekends.
Het is prima vol te houden en omdat je alles mag ben je niet echt op dieet maar verander je je eetpatroon.
En als je toch een dag teveel hebt gegeten dan ga je die dag erna weer verder!
Voor mij werkt het niet.
Ik vond het duur, je betaalde aanmeldkosten en materiaal kosten voor een boek enzo en voor elke weegbijeenkomst die je bijwoonde nog es een extra bedrag.
Het massale van met 12 a 15 man en plein public wegen en alle klaagverhalen aanhoren vond ik ook niks en hun dieet… tja… dat punten tellen is wel te doen, maar elk lijf is anders en waar de 1 onbeperkt van kan eten, komt de ander erg van aan.
Zo mocht ik volgens de WW “onbeperkt” aardappels eten, nou bedoelen ze natuurlijk niet dat ik me ermee volprop, maar wel dat je het als groente mag zien en er best wat van op mag.
Laat ik nou van aardappel juist enorm aankomen om maar te zwijgen van het effect op mijn glucose.
Zo waren er wel meer dingen die bij mij niet goed uitpakten en uiteindelijk vond ik die combi… niet goed werken en dus relatief duur… een reden om het te staken.
Heb van het uitgespaarde geld het boek “balans” aangeschaft van G. van der Meer en daar stonden precies de dingen in die ik ook zo ervaarde.
Dat de 1 dus inderdaad goed reageert op product A, waar de ander juist aankomt van dat product. Zie het maar als een intolerantie, de 1 is verzot op melk, de ander word er letterlijk ziek van.
Ook stonden daar veel reelere doelstellingen en calorietabellen in.
In combo met bewegen ben ik daar in 6 maanden meer mee afgevallen dan ooit met de WW, ik vind de WW dus TE ALGEMEEN… alsof iedereen bij hetzelfde gebaat is.
Nooit gedaan, maar vind hem best prijzig …
Dan liever een Sonja Bakker dieet … :mrgreen:
Wat mij betreft positief. Alleen moet je nadat je je streefgewicht hebt bereikt wel het eetpatroon volhouden (maar dan minder streng), dat is mij dus niet echt gelukt :oops: .
Toch vind ik het wel een prima methode, juist omdat je zelf mbv de punten kunt bepalen wat je wel en niet eet. De dagmenu’s zoals bv bij Sonja Bakker vind ik dan weer niks, je moet dan bepaalde dingen eten en niet alles lust ik. Ik vond de cursus juist wel motiverend, omdat je elkaar er doorheen helpt als het tegenzit en het wegen gebeurde bij ons altijd 1 op 1, dus zonder dat de groep het zag. Je mocht vertellen wat je was afgevallen/aangekomen, maar als je dan zei ‘volgende week weer’ wist iedereen genoeg en heofde je niet te zeggen dat er bv 1 kilo bij was gekomen. Daarnaast heb ik die stok achter de deur gewoon nodig, tja het is neit anders.
Ben het wel met Cell eens dat niet alles in het programma voor iedereen opgaat, daar moet je zelf dus ook een beetje in zoeken. Bij mij tikken ook de zetmelen (brood, aardappels, rijst etc) extra aan, dus ‘onbeperkt’ aardappels eten was er voor mij ook niet bij. Maar als je dat eenmaal weet, kun je daar dus rekening mee houden.
Ben nu net bevallen van de 2e, maar ga binnenkort weer beginnen, want er moeten weer wat kilo’s af :?
Mouse
Ik ben er inmiddels 13 kilo lichter mee geworden, en moet er nog een aantal. Voor mij is het op mijn lijf geschreven, ik eet wat ik wil, maar leer om als ik het ene heb gegeten, het andere moet laten staan.
Ik ga overigens niet naar de bijeenkomsten, ik houd daar niet van. Ik heb een cd-rom aangeschaft, waarop je alles kan uitzoeken en bijhouden. Nu doe ik het via internet, is 14,95 per maand, voordeel is dat de productenlijst helemaal up to date is en vele uitgebreider. Het blijft een hoop geld, maar ik kon me met de cd ook prima redden. Op internet is een link naar een verouderd (maar toch bruikbaar) exemplaar te vinden. Kost niks. Ik doe nu wel internet, omdat ik het wel voordelen vind hebben en het wel kan missen.
Ik ben benieuwd wat je besluit!
Bij ons hoef je geen (dure) boeken te kopen.
Ik ben een paar keer naar de bijeenkomsten geweest en toen wist ik hoe het werkte en ben ik thuis verder gegaan.
Ik kan nu ook gewoon weer beginnen zonder dat ik er heen hoef.
(Is misschien wel een goed idee )
Ook niet mijn ding. Heb een koolhydraten-intollerantie en eet dus amper brood-rijst-aardappel-past en aanverwanten. Volg nu South beach en dat bevalt me super!
Helemaal super… ik doe het op eigen houtje, met de Flexipoints-cdrom van Weight Watchers. Dus ik ga er niet heen of zo. En het is geweldig… ik ben nou vier maanden bezig en 16 kilo afgevallen. En ik heb geen honger, kan af en toe een patatje of iets dergelijks inlassen, of een gebakje op een verjaardag… ik zweer erbij.
Vond het niet iets voor mij, vooral het wegen met publiek vond ik heel vervelend. En ja het werkte gewoon niet echt bij mij ook vond ik het behoorlijk aan de prijs.
was niks voor me en veel te duur bovendien
Ik vond het wegen juist prettig :mrgreen: Stok achter de deur… En dat is precies wat ik nodig ben. :mrgreen: Daarom werkt Sonja B ook niet voor mij. En ja wekelijks is het best duur, maar doordat je je normale voedingsmiddelen eet maar dan minder ( is de bedoeling) spaar je wel weer wat uit.
Ik wil ook wel weer beginnen. Volgende week donderdag avond misschien…
ik kon me zelf niet houden aan de punten e.d. en vond het dan ook een waardeloos dieet, wat alleen maar een boel geld kost (je moet ook elke week betalen voor het wegen!)
voor de gene die er wel baat bij hebben gehad vind ik het natuurlijk super, maar het enigste wat ik er goed aan vond was het wegen elke week…
ik heb vroeger ge weightwatcherst en me moeder en opa ook.
ik vondt het wel goed, wij moetsen ons niet voor het publiek wegen maar geweoon alelen bij de leidster.
Kregen veeel tips en genoeg mensen waar je ervaringen mee kan delen.
het enigste wat ik jammer vindt is dat ik het momenteel te duur vindt :?
Mmmm, dank jullie voor je reacties! :think: Ik weet nog niet goed wat ik ga doen. Ik ben 15 jaar geleden bij de WW geweest en toen 16,5 kg. afgevallen. Ik was toen gestopt met zwemmen én ik snoepte ineens heel graag. Gevolg: te zwaar. Nadat ik was afgevallen ging het prima. Maar op een gegeven moment werd ik ziek, moe, traag, etc. Het heeft meer dan een jaar geduurd (én een wisseling van huisarts) eer ze erachter kwamen dat mijn schildklier te traag werkte. Ik ben in die tijd vreselijk veel bijgekomen. En ik heb het er nooit meer af gekregen. Ik sport ook niet trouwens. Maar ik snoep ook niet zoveel en eet eigenlijk best gezond. Ik heb al vaker geprobeerd af te vallen, maar verder dan een paar kg. kom ik niet met het aanpassen van mijn eten, omdat ik dus al goed eet en weinig snoep. Dus ik moet het echt anders aanpakken, en zeker ook in combi met sporten. Nu ben ik laatst bij de gyn geweest omdat ik weer een mk heb gehad. We hebben natuurlijk bewezen dat we een goede zwangerschap en een gezond kindje kunnen krijgen, maar ze adviseerde me sowieso wat af te vallen. Ja, dat wist ik zelf ook al, haha. Maar zij noemde dus de WW. Ik twijfel erg, omdat ik het ook veel geld vind en ik niet zo hou van dat groepsgebeuren. Maar die stok achter de deur van iedere week wegen kan ik echt wel gebruiken. :think: Ik ga eens goed nadenken erover… Sowieso heb ik 18 juni examen, en alles staat “on hold” totdat dat achter de rug is. Huis poetsen, strijk, afspraken, etc., het moet allemaal ff blijven liggen. En dus ga ik ook niet voor die tijd nog ff beginnen met afvallen, haha. Na 18 juni heb ik ook wat ruimte om te beginnen met sporten… Arwen gaat nu op vrijdagmorgen naar de psz, en dan leer ik dus nu (ja, ik begin zo, haha, ik heb mezelf tot kwart voor tien gegeven om te KoK-ken :mrgreen:), maar dan zou ik best een uur kunnen gaan zwemmen… Mmmmzzzz :think:, dat biedt perspectief, haha! Ik laat het jullie weten wat ik besloten heb! :mrgreen: :-*
weet je het al :mrgreen:
Gister weer begonnen.
Ik doe het gewoon met de cd-rom thuis en manlief
stimuleert. Ik heb een hekel aan groepen mensen
en al helemaal als ik daar dan ook nog moet praten.
Zelf vind ik het een goed systeem;
je eet voldoende calorieën, je kunt zelf
kiezen wat je eet. Wat ik ook prettig vind,
is dat ik goed in de gaten krijg wat ik eigenlijk
naar binnen gooi. Ik denk al snel “ach dat kleine
koekje, acht maar een paar crackertje, ach
één keer een croissantje is vast niet zo erg.”
Maar ja al die dingen bij elkaar natuurlijk wel :roll:
En ik wéét het natuurlijk wel, maar ik moet er echt
heel bewust mee omgaan.
Ik gebruik gerust recepten uit andere "dieet"boeken,
die pas ik dan in zodat ik wel genoeg blijf eten.
Ik moet ook echt 6x wat eten, anders gaat het fout.
En als je weet welke producten snel aanzetten, kun
je die vermijden of verminderen.
Wat je kunt doen is een paar dagen bijhouden wat
je eet en dan bekijken of het echt gezond en genoeg is.
(er moet idd ergens een link zijn naar dat cd-romprogramma
van de ww, ik heb em ooit gehad…)
Wat ook een leuk boek is:
“waarom franse vrouwen niet dik worden”
Schrijfster ben ik even vergeten, boek ligt beneden en
ik ben even lui, hihi 8)
WW werkte bij mij niet ik kwam niet aan me punten en viel ook niet af
wat ik ook een nadeel vind ook zie bij vriendinnen dat je voor altijd punten ana het tellen bent. en als je in het weekend een pizza wilt mag je de rest van de dag niks meer en dat vind ik ook niet kloppen
doe mij maar SB daar leer je met maten eten en mag je ook wel alles en ik moet zeggen daar heb ik meer als zat aan. over 3 weken dan ga ik daar weer aan beginnen.
@kleintje wrote:
WW werkte bij mij niet ik kwam niet aan me punten en viel ook niet af
wat ik ook een nadeel vind ook zie bij vriendinnen dat je voor altijd punten ana het tellen bent. en als je in het weekend een pizza wilt mag je de rest van de dag niks meer en dat vind ik ook niet kloppen
doe mij maar SB daar leer je met maten eten en mag je ook wel alles en ik moet zeggen daar heb ik meer als zat aan. over 3 weken dan ga ik daar weer aan beginnen.
Met WW punten mag je ook alles. Ik denk niet dat mevrouw bakker bedoelde dat je rustig een hele pizza achterover kan slaan, EN je normale eten voor de dag.

Eet de pizza, en loop de extra punten eraf. WW is niet zo zeer een doctrine, het is geen DIEET, maar een aanpassing van je eet gewoonte. En als je een keer boven je punten eet, so what. Dan duurt het wat langer voordat je je pondjes kwijt bent. Dat is de keuze die je moet maken bij iedere aanpassing van je eet patroon. Of je nou bakkered of WW’ed.
Ik denk dat ik eerst zelf maar eens ga proberen om wat meer op te letten en vooral meer te bewegen. Sinds afgelopen weekend heb ik eindelijk weer een fietsstoeltje en dus kan ik ook met Arwen de fiets nemen i.p.v. de auto. Als het niet werkt, kan ik nog altijd naar de WW.