Onze dochter van 9 maanden dronk haar flessen altijd al matig leeg, maar groeide goed (boven gemiddeld) dus nooit een probleem. Echter de laatste 2 weken wil ze echt geen melk meer. Over de hele dag drinkt ze 60 cc melk. We zijn op aanraden van het cb al begonnen met vitamine AD te geven. Ze drinkt verder wel genoeg. We doen door haar kwarktoetje nu al 5 a 6 schepjes melkpoeder om te zorgen dat ze toch nog wat binnen krijgt hiervan.
Maar mijn vraag nu eigenlijk is, mag je al over naar gewone melk al dan niet vermengt met water?
Groetjes
Judith
Hier had ik dat een maand of 2 geleden ook. Hij lustte geen opvolgmelk meer!! CB opgebeld en vanaf toen mocht ie gewoon halfvolle melk. Wel onder de voorwaarde dat ie verder met de pot mee at (groete / fruit e.d.) en vooral vitamine D. Ik moet zeggen ideaal dat ie it nu mag! En dát lust ie wel!
Ik weet van mijn zus dat ze nooit opvolgmelk is gaan geven, meteen gewone melk. Heeft ze bij beide kids gedaan. Bij de 2de kreeg ze alleen te horen dat volle melk beter was als half volle melk, de reden weet ik eigenlijk niet.
Hier hetzelfde, ons meisje wil ook geen opvolgmelk meer. Pyjamapapje was hier de oplossing. 'smorgens krijgt ze een bordje pyjamapap en voor het slapen gaan kant en klare pyjamapapje in de fles. En dat vindt ze lekker!