Xander weigert echt in alle staten om van een lepel te eten
Dit is al zo vanaf het moment met 6 maanden, dat we hem voor het eerst iets voorschotelden
het enige waar we nu een paar hapjes van hebben gekregen is banaan/liga/sinaasappel prakje en zo’n babydanoontje
Maar ook meer dan 2 happen zijn het niet. Beide keren deed hij wel zijn mondje ervoor open
Verder weigert hij echt alles. Als we aankomen met de lepel draait hij al zijn hoofd weg en houdt zijn lippen stijf op elkaar
Hij eet wel graag stukjes brood, rijstwafeltje en gekookte groenten en stukken fruit uit de hand. Dus zolang hij het zelf mag doen is het goed. Maar op die manier krijgt hij niet genoeg binnen
Wie heeft dit meegemaakt? En waar kan het vandaan komen?
Tot het jaar is het nog bijvoeding, dus ik zou het gewoon nog lekker ff op zijn beloop laten hoor… komt straks vanzelf!
ja ik weet het…
Het is ook even wennen voor ons…
Merijn at en eet nu meestal, alles wat we hem voorschotelen
Nooit problemen gehad met hem
Dus nu is het echt totaal omgekeerde wereld
Ik zie alleen de reactie van het CB al weer volgende week… 1) hij drinkt nog teveel melk 2) hij moet meer andere dingen eten…
ik hanteeer altijd het in-uit systeem bij het cb… wat hun zeggen gaat er in, en meteen er weer uit, tenzij het nuttige info(voor mij) is… Het cb heeft over het algemeen altijd wat te mekkeren!!!
Doen wat je hart je ingeeft en waar je kindje zich prettig bij voelt!!!
Ik heb Lotte in het begin vaak lekker zelf laten klooien met een lepel met fruit of iets dergelijks. Gewoon er een spelletje van gemaakt. Elke keer haar lepel weer in het potje geduwd zodat er wat op zat en dan haar zelf laten bepalen waar het naartoe ging. Meestal was dat mond :mrgreen: Soms ook oor of haar :roll: :mrgreen: . Het is even een kliederboel maar zo heeft ze wel heel speels leren eten en nooit probleem mee gehad.
Gisteren even de omgekeerde wereld gedaan. Mocht ze haar groentehap met haar handen eten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: We hebben zoo ontzettend gelachen! Het zat werkelijk overal, maar er ging er ook heeeel erg veel richting mond, dus ze had uiteindelijk toch haar bordje leeg. Een groot feest… en daarna met je armen in een bak water om alles af te spoelen, wat wil je nog meer als je 7 maanden bent en van kliederen houdt :thumbup:
@Ellen69 wrote:
Ik heb Lotte in het begin vaak lekker zelf laten klooien met een lepel met fruit of iets dergelijks. Gewoon er een spelletje van gemaakt. Elke keer haar lepel weer in het potje geduwd zodat er wat op zat en dan haar zelf laten bepalen waar het naartoe ging. Meestal was dat mond :mrgreen: Soms ook oor of haar :roll: :mrgreen: . Het is even een kliederboel maar zo heeft ze wel heel speels leren eten en nooit probleem mee gehad.
Gisteren even de omgekeerde wereld gedaan. Mocht ze haar groentehap met haar handen eten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: We hebben zoo ontzettend gelachen! Het zat werkelijk overal, maar er ging er ook heeeel erg veel richting mond, dus ze had uiteindelijk toch haar bordje leeg. Een groot feest… en daarna met je armen in een bak water om alles af te spoelen, wat wil je nog meer als je 7 maanden bent en van kliederen houdt :thumbup:
ja dit doen wij dus ook, alles zit onder :mrgreen: … hij eet alleen maar zelf :roll: , maar hij krijgt niet genoeg ervan binnen. Hij likt, als je uitgaat van een 4 maanden potje, misschien alles bij elkaar 2 lepels vol er vanaf. ZO ook met groenten, zowel gekookt door mij of uit potje
Dat lijkt me niet genoeg, omdat men zegt dat na 1/2 jaar alleen melk niet meer genoeg is…
of geldt dat alleen bij BV? Want xander krijgt nu voor het grootste gedeelte nu KV. Ongeveer 600 cc KV en nog wat BV erbij.
Iklaat Bram soms ook met het lepeltje spelen. Hij doet hem dan (uiteraard)in z´n mond, en zo kan ie er ook een beetje aan wennen.
Misschien een idee om hem een lepel te geven en jij ook een waar je af en toe stiekem nog een volle lepel met groente/fruit hap naar binnen stopt
Je weet maar nooit, wie weet laat hij zich foppen en ziet hij er de lol wel van in :mrgreen:
@Ellen69 wrote:
Misschien een idee om hem een lepel te geven en jij ook een waar je af en toe stiekem nog een volle lepel met groente/fruit hap naar binnen stopt
Je weet maar nooit, wie weet laat hij zich foppen en ziet hij er de lol wel van in :mrgreen:
ook allemaal al geprobeerd… Ik leg standaard al 2 lepels op tafel… 1 voor hem en 1 voor mij of mijn man
Maar zodra hij voelt dat ik de lepel tegen zijn lip hou dan draait hij zijn hoofd weg…
We moeten hem maar de tijd gunnen he…
Mijn moeder roept al steeds, het is net je broer :mrgreen: . Die was ook zo’n drama met eten. Nu nog plukt die alle paprika en champignongs uit zijn eten :roll:
En laten Xander en mijn broer echt dikke vrienden zijn, alsof ze voelen dat ze iets gemeen hebben
Herkenning alom hier! We zijn met Sophie ook al een maandje aan het knoeien, maar veel stelt de bijvoeding nog niet voor. Ze krijgt nu één fles KV en de rest BV, dus veel zorgen maak ik me er niet om. Emma heeft er ook twee maanden over gedaan om door te krijgen dat je iets dat op een lepeltje ligt er ook af kunt happen en vervolgens doorslikken :roll: . Dus we blijven oefenen en opeens zal het kwartje wel vallen. Rijstwafeltjes en stukjes brood gaan wel goed. Het is alleen dat lepeltje (van mama dan) dat ze niet pikt. Hier ook twee lepeltjes idd, één voor Sophie en één voor mama.
Komt goed. Tot die tijd: blijven proberen en poetsen en wassen. De wortelsputters zitten hier in de spachtelputz…
Hier ook zeeeer herkenbaar.
Mama met een lepel… :naughty: :naughty: :naughty: .
Dus ik heb het lepeltje ver weg gestopt. Nu gewoon a al Raply.
Hij krijgt weinig binnen en ik kreeg de neiging om me zorgen te maken. Je gaat inderdaad vergelijken met de babyvoedingpotjes. dom dom dom want dat is natuurlijk helemaal geen maatstaf. Dat is gewoon een commerciele hoeveelheid.
Ik heb met wijkverpleging van jeugdzorg gebeld. En zij was heel relaxed. Gewoon spelenderwijs eten blijven aanbieden maar vooral niet op een lepel. Ik hoefde me pas zorgen te gaan maken als hij de volgende keer bij het CB gewogen zou worden en zou blijken dat hij afgevallen zou zijn.
Dat weegmoment is er nog niet geweest maar aan z’n spekbeentjes te zien hoef ik me geen zorgen te maken.
Succes
@jet wrote:
Xander weigert echt in alle staten om van een lepel te eten
Dit is al zo vanaf het moment met 6 maanden, dat we hem voor het eerst iets voorschotelden
het enige waar we nu een paar hapjes van hebben gekregen is banaan/liga/sinaasappel prakje en zo’n babydanoontje
Maar ook meer dan 2 happen zijn het niet. Beide keren deed hij wel zijn mondje ervoor open
Verder weigert hij echt alles. Als we aankomen met de lepel draait hij al zijn hoofd weg en houdt zijn lippen stijf op elkaar
Hij eet wel graag stukjes brood, rijstwafeltje en gekookte groenten en stukken fruit uit de hand. Dus zolang hij het zelf mag doen is het goed. Maar op die manier krijgt hij niet genoeg binnen
Wie heeft dit meegemaakt? En waar kan het vandaan komen?
Het zal je niet verbazen dat Lev precies zo doet…
Gekke jongens hebben wij zeg.
@lydia wrote:
Het zal je niet verbazen dat Lev precies zo doet…
Gekke jongens hebben wij zeg.
haha dat verbaast me inderdaad niets :mrgreen:
Hier ook nog zo’n grapjas :roll:
Tot we twee dagen geleden eens met z’n 3tjes vroeg gingen eten en Jasper gewoon wat stukjes brokkoli en wat stukjes aardappel kreeg. Ging er zo in :mrgreen: En hij vond het nog lekker ook. De sperciebonen van gisteren waren minder succesvol, maar dat kan er ook aan liggen dat ie gewoon al veel te moe was(had op het kdv zijn middagslaapje overgeslaan :roll: )
Ik mag hem overigens wel stukjes eten ZONDER lepel in z’n mond stoppen, dus dat doe ik dan ook, zo eet hij toch wat meer… En van het weekend heeft hij havermout pap van papa’s lepel gegeten :doh: , als het maar hetzelfde is als ons eten en vooral GEEN babylepel(dus echt een metalen lepel) ook bij z’n fruithapje maakt dat een wereld van verschil(dat eet ie soms wel, soms niet)…