Beste allemaal,
Ik (wij) ben (zijn) nieuw op dit forum en om eerlijk te zijn zit ik op t moment zwaar in de stress.
Vanochtend ben ik met mijn dochter van vier maanden naar het CB geweest. Un heel verhaal, maar het komt er in het kort op neer dat we overstappen naar Hypo Allergene voeding.
En dat is nu net het probleem. Ze wil de fles niet hebben en zet het op een gillen, krijsen. Met als gevolg dat ze de fles ‘gewone’ voeding (Omneo) ook niet meer wil hebben…
Hebben jullie tips/adviezen om onze dochter toch deze voeding te laten drinken?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Een bezorgde moeder…!
Hoi Jacoba, welkom hier.
Vervelend dat je dochter de fles weigert. Gaf je hiervoor borstvoeding of is het het smaakje dat ze de fles niet wil?
Op het borstvoedingsgedeelte zijn waarschijnlijk ook nog wel een paar topics te vinden over flesweigeraars, waaronder die van mij. Soms is het een kwestie van uitproberen: speen in je beha, speen uitkoken in koffie, aluminiumfolie om de fles etc.
ik heb me laten vertellen eens ooit dat kinderen die de hypo-allergeen niet perse nodig hebben hem lang zo lekker niet vinden. De kindjes die niet zonder HA-voeding kunnen drinken hem makkelijker weg.
Maar dat terzijde… je zou het kunnen gaan mengen en dan langzaam de mengverhouding wijzigen, dus eerst een schepje ha erbij… dan twee… enzovoorts tot je aan de zes schepjes ha zit en geen omneo meer…
Wellicht zou je het ook ietsie aan kunnen lengen met wat rijstebloem, eventueel met een klein smaakje(vanille) De omneo is namelijk ook iets dikker dan normale voeding…
Verder zou ik het ook ff niet weten