wegwerpluiers en houdbaarheidsdatum

Ik heb alvast weer wat dozen van de zolder gehaald en kwam tussen de spulletjes nog een aangebroken pak Newborn wegwerpluiers van het Kruidvat tegen, met als houdbaarheidsdatum 09-2003. Ze hebben al die tijd netjes droog en afgesloten gelegen in een plastic bak met een deksel erop. Daarom denk ik aan de ene kant dat ik ze gewoon wel kan gebruiken. Aan de andere kant zal er niet voor niets een datum op staan neem ik aan :shifty: Wat denken jullie: gebruiken voor de baby of aan mijn dochter geven voor haar pop? :slight_smile:

huh :shock: houdbaarheidsdatum op luiers?

Zou dat niet zijn voor ziekenhuizen enzo, ivm hygiene?

Ik kan me er niets bij voorstellen en zou ze dus gewoon opmaken.

Kwam hier nog een half pak newborn tegen van peter, die zijn dus ook bijkans 3 jaar oud, heb eerlijk gezegd niet eens naar de datum gekeken en ze gewoon in de commode gelegd.

Kan me niet voorstellen dat ze “bedorven” zijn :mrgreen:

Kruidvat heeft een luierlijn, 0800-0224555, en die kunnen je vast het antwoord geven. Het zou mij ook niet verbazen als dit commerciëel ingegeven is. :angel:

@Sis wrote:

Kruidvat heeft een luierlijn, 0800-0224555, en die kunnen je vast het antwoord geven. Het zou mij ook niet verbazen als dit commerciëel ingegeven is. :angel:

en die luierlijn met het zelfde commerciele belang dus aanraadt nieuwe luiers aan te schaffen 8)

ik zou het gewoon een keertje uitproberen. of probeer er eens een beetje water op te gooien, kijken of ie hetzelfde absorbeert als nieuwere luiers.

@fiep klophout wrote:

@Sis wrote:

en die luierlijn met het zelfde commerciele belang dus aanraadt nieuwe luiers aan te schaffen 8)

Oh vast en zeker, maar ze kunnen je vast vertellen waarom er uberhaupt een datum opstaat. Natuurlijk willen zij dat je een nieuw pak koopt… maar waarom dan een datum? Het antwoord daarop (of het gestamel omdat het echt geen hout snijdt) ben ik wel benieuwd naar… :angel:

Misschien dat er een of anders spulletje in zit wat het vocht opslurpt en wat na verloop van tijd z’n werk niet meer goed doet?

Ik verzin ook maar wat hoor :think: want bederven zullen ze niet neem ik aan :mrgreen:

@Sis wrote:

@fiep klophout wrote:
@Sis wrote:

Oh vast en zeker, maar ze kunnen je vast vertellen waarom er uberhaupt een datum opstaat. Natuurlijk willen zij dat je een nieuw pak koopt… maar waarom dan een datum? Het antwoord daarop (of het gestamel omdat het echt geen hout snijdt) ben ik wel benieuwd naar… :angel:

op alle producten die gebruikt worden moet een datum op staan!!!

volgens mij kan je idd gewoon die luies wel gebruiken, al zou je het idd ff moeten uit proberen, met water misschien dat die korrels wat “uitgedroog” zijn

Ik zou ze echt niet meer gebruiken hoor - luiers die over de datum zijn - ik moet er niet aan denken. Gelijk weggooien.

:wink:

is het niet gewoon de produktie datum? :think:

al dat ik baby was zaten er houdbaarheidsdatumd op de pakken luiers. mijn moeder haar vader was bedrijfsleider bij een supermarkt en ze kreeg regelmatig de pakken die over de datum waren.

Volgens mij kan je die gewoon gebruiken hoor. Anders even testen met wat water inderdaad.