Wegomlegging ... ja of nee ...

Mijn man is wegenwerker.

Hij zit momenteel ergens aan een straat te werken.

Er is wegomlegging … maar bijna geen mens volgt die.

Hij moet continu mensen terug sturen omdat ze niet door mogen. :thumbdown:



Zo werd hij gisteren bijna omver gereden door een chauffeur die weigerde te stoppen en om te keren. :o :frowning:



En enkele dagen terug werd hij bijna afgerammeld door twee jonge gasten die het ook niet nodig vonden om om te keren. Ze stapten beiden uit en begonnen te dreigen met slaag. :o

Op dat moment was mijn man er alleen aan het werk, zijn makkers waren ergens anders bezig en zagen het niet. Hij hield zich dus vrij kalm, maar de andere twee begonnen zich tegen hem te stoten en stoer te praten. :wall:



Ik had er zelf eigenlijk nog nooit echt bij stil gestaan en soms durf ik ook wel door een wegomlegging rijden.

Maar nu … na zijn verhalen doe ik toch maar mooi het toertje.



Nu vroeg ik mij af of jullie de wegomlegging volgen of gewoon door de werken rijden? :think:

ligt eraan… ik ben zowiezo op de fiets, en als ik zie dat het nog makkelijk kan dan fiets ik door. MAar met een auto zowiezo niet, dan rij je om!!

vreselijk de mensen die zich niet houden aand e wegomleidingen! hier regelmatig last van dat onze kinds niet meer op straat kunnen spelen, vanwege de snelweg die dan hiervoor ontstaat! :shock:

Ik denk er niet eens aan om er doorheen te rijden. Nee, volg altijd keurig de omleiding. Ook al baal ik er dan van. Er ligt altijd wel ergens iets open.



Maar lijkt me wel een eng idee dat je man daar dus ook zijn leven niet eens meer veilig is :? :(. Trietse wereld toch af en toe :roll:.

Ik rijd dan om, zou de gok niet nemen dat je niet verder kan, dan maar liever iets omrijden.

Mijn zwager is ook wegwerker.

Ik hoor dit soort verhalen ook geregeld van hem.

Er is toch veel agressie in het verkeer… helaas.

Er is zelf een keer iemand met de auto over zijn tenen gereden :shock:

Als hij 5 cm verder naar voren had gestaan, was hij er nu misschien wel niet eens meer geweest.



Ik rij wel een stukje om!

Jeetje zeg :shock:

En dan doen ze gewoon hun job hé. :wink:



Soms maakt manlief wel een uitzondering. :smiley: Maar da’s dan vast zijn papagevoel die parten speelt.

Zo had hij in die straat een dame die boodschappen gaan doen was met haar twee kindjes. Eentje schatte hij 3 jaar en het andere moest mama nog dragen.

Ze zette haar auto voor de omleiding aan de kant en moest dan normaal een paar keer heen en terug met boodschappen en kindjes.

Hij heeft haar toen gezegd dat ze gewoon door mocht rijden tot aan haar huis. :wink:

:shock: wat een verhaal!



I.p neem ik de wegomlegging, als het om een paar meter gaat, er niemand aan het werk is en er niets lijkt te gebeuren (en echt dat gebeurd nog regelmatig hier) dan rijd ik wel door, maar waar gewerkt wordt heb ik niets te zoeken!



Nu is het hier wel erg heavy hoor, om van hieruit naar Assen te rijden, is er een hoofdader in het tussenliggende dorp afgesloten, Nou die omleiding is net zo lang als de hele route normaal :shock: :evil: Daar kwam ik 's nachts achter helaas toen ik eergisteren onze dochter daar van eht station moest halen die van schiphol kwam. Ik was not amused en ben terug een andere route gereden! Maar erdoorheen zou echt niet in mij opkomen!

Mijn vader is ook wegenwerker, en die word ook regelmatig voor van alles en nog wat uitgemaakt :roll:

Ik zou wel omrijden inderdaad.



En je dient een ander nog altijd zo te behandelen zoals je zelf behandeld wil worden. Met respect dus!



Ik word soms ook wel eens voor rotte vis uitgemaakt. Meestal als ik een klant moet duidelijk maken, dat iets niet verzekerd is :roll:

Ik ben echt gruwelijk netjes in het verkeer, dus wegomlegging betekent voor mij een andere route… het zou echt niet in mij opkomen om dat te negeren… Niet eens zo zeer om de veiligheid maar puur omdat het niet mag :smiley:

Ik vind dat wel a-sociaal hoor. Je man doet ook maar gewoon zijn werk, dat ze dan zo dreigend op hem afstappen, echt niet normaal.



Zelf neem ik dus de omleiding. Ik durf trouwens het risico nieteens te nemen om vast te komen zitten ofzo met de auto.

Het mag niet voor niks denk ik dan maar.



Is je man al weer een beetje bijgekomen van de schrik? Kan hij dan niet het kenteken noteren en een klacht indienen ofzo?

@kaboutertje wrote:

:shock: wat een verhaal!



I.p neem ik de wegomlegging, als het om een paar meter gaat, er niemand aan het werk is en er niets lijkt te gebeuren (en echt dat gebeurd nog regelmatig hier) dan rijd ik wel door, maar waar gewerkt wordt heb ik niets te zoeken!



Nu is het hier wel erg heavy hoor, om van hieruit naar Assen te rijden, is er een hoofdader in het tussenliggende dorp afgesloten, Nou die omleiding is net zo lang als de hele route normaal :shock: :evil: Daar kwam ik 's nachts achter helaas toen ik eergisteren onze dochter daar van eht station moest halen die van schiphol kwam. Ik was not amused en ben terug een andere route gereden! Maar erdoorheen zou echt niet in mij opkomen!




Wat doet jouw kleine meid in haar eentje in de trein :shock: :shock: Ze kwam van Schiphol ? Het wordt aaaal gekker!!



Enne, de hoofdader is idd afgesloten maar er is een redelijk vlotte omweg. Sommige mensen nemen overigens gewoon een stukje fietspad waar ik gisteren op aan het hardlopen was. Ik ben niet aan de kant gegaan!



Ik vind het knap onbeschoft om zo te reageren zoals de jongens die tegen de wegwerker gaan stoten en stoer doen. Doe even normaal zeg. Ik begrijp heel vaak niet hoe het toch kan dat heel veel mensen vergeten schijnen te zijn hoe je beleefd kunt zijn.

Dit is inderdaad helaas de mentaliteit van heel veel mensen tegenwoordig. Ik werk op een klantenservice en je wil niet weten wat mensen allemaal tegen je zeggen :shock:

Inmiddels wordt ik daar niet anders meer van. Ik zie ze niet fysiek, maar aan de telefoon. Maar toch…ik zou nooit iemand op zo’n manier durven of kunnen benaderen. Alleen al uit respect die je toch voor je andere medemens hebt.



En als je dan zoals jouw man wegenwerker bent. Tja, dan staan die mensen wel fysiek tegenover je. Onbegrijpelijk :frowning:

Ik rijd dan ook altijd om in de auto bij een omlegging. Tuurlijk baal ik er ook wel eens van. Maar om me dan zo aso te gaan gedragen… :shock: :thumbdown:

Ik volg niet altijd de wegomlegging als de weg niet met een bord is afgesloten. Want in principe mag je er dan nog door. Ik woon in een nieuwbouwwijk en daar is de weg iedere dag anders. Ik rijd maar gewoon door en zie wel hoe erg de omlegging is of niet. Maar ik ga nooit om het bord heen.

Als je er echt niet door kan moet er een bord op de weg vind ik. Ik zie ook wel eens staan: 'dinges’straat afgsloten. Ja ik heb geen idee welke straat dat is. Dus pas aan het einde van een weg kom je erachter dat dit inderdaad de weg is die je door wilde.

@Karin2 wrote:

@kaboutertje wrote:
:shock: wat een verhaal!



I.p neem ik de wegomlegging, als het om een paar meter gaat, er niemand aan het werk is en er niets lijkt te gebeuren (en echt dat gebeurd nog regelmatig hier) dan rijd ik wel door, maar waar gewerkt wordt heb ik niets te zoeken!



Nu is het hier wel erg heavy hoor, om van hieruit naar Assen te rijden, is er een hoofdader in het tussenliggende dorp afgesloten, Nou die omleiding is net zo lang als de hele route normaal :shock: :evil: Daar kwam ik 's nachts achter helaas toen ik eergisteren onze dochter daar van eht station moest halen die van schiphol kwam. Ik was not amused en ben terug een andere route gereden! Maar erdoorheen zou echt niet in mij opkomen!




Wat doet jouw kleine meid in haar eentje in de trein :shock: :shock: Ze kwam van Schiphol ? Het wordt aaaal gekker!!.




Ze heeft toch geloof ik als ik het toendertijd eens goed heb gelezen ook een dochter die ouder is? Kabouter correct me if i’m wrong :think:

vanwege mijn werk kom ik het geregeld tegen… en ja ik volg het meestal wel de omleiding…

en meestal bedoel daar mee dat ik dat dus savonds en snachts nie doe als ik kan zien dat ze der niet aan het werk zijn… maar anders volg ik het altijd

@miranda wrote:

vanwege mijn werk kom ik het geregeld tegen… en ja ik volg het meestal wel de omleiding…

en meestal bedoel daar mee dat ik dat dus savonds en snachts nie doe als ik kan zien dat ze der niet aan het werk zijn… maar anders volg ik het altijd




Echt??? En wat nou als opeens blijkt dat het asfalt oid weggehaald is, rij je hem zo in een zandbak… Ik zou dat dus echt niet durfen :?

@kaboutertje wrote:

:shock: wat een verhaal!



I.p neem ik de wegomlegging, als het om een paar meter gaat, er niemand aan het werk is en er niets lijkt te gebeuren (en echt dat gebeurd nog regelmatig hier) dan rijd ik wel door, maar waar gewerkt wordt heb ik niets te zoeken!



Nu is het hier wel erg heavy hoor, om van hieruit naar Assen te rijden, is er een hoofdader in het tussenliggende dorp afgesloten, Nou die omleiding is net zo lang als de hele route normaal :shock: :evil: Daar kwam ik 's nachts achter helaas toen ik eergisteren onze dochter daar van eht station moest halen die van schiphol kwam. Ik was not amused en ben terug een andere route gereden! Maar erdoorheen zou echt niet in mij opkomen!




En Assen zelf ligt ook al constant open geloof ik. Niet normaal meer. Maar op de een of andere manier is het laatste weekend van juni alles weer dichtgetimmerd. :mrgreen: Om de maandag daarna opnieuw open te worden getrokken.