Weglaten middagvoeding: waarom voelt dat als enorme stap?!

Ik heb niet echt een vraag of iets dergelijks maar gewoon even een steuntje in mijn rug nodig geloof ik.



De jongens zijn inmiddels ruim 10 maanden en krijgen nog 3 keer daags bv. We hebben heel wat opstakels moeten overbruggen maar ik ben trots dat ik ze tot nu toe zelf heb kunnen voeden.

Ze drinken ook graag een flesje kunstvoeding, met name de pyamapapjes (die wij overigens niet echt gebruiken als pyamapapje :wink: ) zijn erg geliefd.

De ochtend en avond voeding blijven er voorlopig nog wel even in, daar geniet ik nog van en vinden we allemaal wel een lekker begin en afsluiter van de dag.

Maar die middagvoeding, die ze rond lunchtijd krijgen, die wil ik eigenlijk wel kwijt. We hebben krap aan een uurtje tussen de middag en in dat uurtje moeten 3 kids en ikzelf eten en de jongens nog aan de borst. Het staat me steeds meer tegen.

Ook omdat ik er zo klaar mee ben dat Nica altijd op de 3de plaats komt op dat moment. Het meisje zit zo vaak alleen te eten, ik vind het zo sneu worden :frowning:

Eerder of later geven is niet haalbaar, zodra Niek naar school is moeten ze naar bed anders redden we het weer niet om haar op tijd op te halen.

Zij vinden het geen enkel probleem om een flesje melk te drinken, alleen op de één of andere manier vind ik deze stap zo enorm groot!



Het punt zit hem ook een beetje erin dat ze de ene keer veel meer drinken dan de andere keer en ik heb dan gelijk stuwing de volgende dag. Dat gaat zo enorm snel :shock: Ik ben een beetje klaar met dat geregel enzo :oops:



Kan iemand mij even vertellen dat het echt niet erg is dat mijn mannen met ruim 10 maanden het met 2 keer bv moeten doen?? 8)

Ik vind dat je al heel trots mag zijn dat je het zo lang hebt volgehouden om je tweeling bv te geven.

En het lijkt mij helemaal niet erg als je met 10 mnd overstapt op twee voedingen.

Dus bij deze :smiley:



Ik ga zelf na de vakantie afbouwen (volgende week) en vind dat ook best een raar idee. Femke krijgt nu 4x BV en verder fruit, groente en yoghurt en soms een liga tussendoor.

jeetje wat knap dat je de tweeling zo lang hebt gevoed

het zal vast een gemis zijn… maar denk ook een boel speling geven denk ik



maar boven dat chappau ! :clap:

Vind het erg knap een 2ling in al 10 maand :clap:



ik zit er zelf ook mee ik geef ook nog 3x per dag en die rond 12 uur/half1 komt gewoon niet zo goed uit, mn eigen en oppaskids komen uit school brood eten het is een geren en gevlieg.

En die ene bv vind ik moeilijk om ook mee te stoppen blijft iets intiems zo samen lekker bij elkaar…

wauw 10 maanden een tweeling voeden :shock: :clap: :clap: :clap: Ontzettend knap hoor! En dus nu nog 3 voedingen per dag, dat vind ik ook reuze :thumbup: Ik ben zelf met 8,5 maand gestopt bij de tweede. Dus jij bent al veel langer bezig. Dan 1 voeding minder, daar merken ze niks van hoor. Helemaal als ze het flesje ook lekker vinden. Gewoon de middagvoeding laten vallen en extra genieten van de avond en ochtendvoedingen :inlove: Die stuwing zal na een klein weekje toch wel weg zijn neem ik aan, dan zijn je borsten gewend aan 2 voedingen per dag.





Nou, ik vind je echt een kanjer hoor, je mag trots zijn op wat je al hebt bereikt. Denk dat zelfs niemand je raar zou aankijken als je helemaal zou willen stoppen, dus voel je echt niet schuldig ove rdie ene voeding :wink: