Weggelopen?

Oh oh oh mijn zoon is net weer weggelopen :shock: Tis al de tweede keer, ik neem me nu echt voor om de deur op slot te doen als ik hem binnen heb.

Hij was gelukkig wel op precies dezelfde plek aan het spelen als de eerste keer.

Het ging zo: hij was buiten aan het spelen met het buurjongetje en om 5 uur vond ik het mooi geweest, het werd donker. Hij kwam binnen, maar niet van harte. Dus ik dacht, negeer z’n boze bui en beloofde een kerstkransje als hij z’n jas netjes ophing. Liet hem achter in de gang en even later dacht ik ‘hé waar blijft ie nou’. Gang leeg, verdorie heeft ie het weer gedaan!

De afspraak is dat als ie buiten is, dat ie dan alleen op het schoolplein mag spelen. Gaat ie naar het speeltuintje verderop, moet ie het vragen.

Dus ik via het schoolplein (waar ie uiteraard niet was) naar dat speeltuintje, zegt ie doodleuk ‘hoi mam!’

Hij hoorde meteen aan zijn stem dat ie niets hoefde te proberen en liep/holde braaf met me mee naar huis. Ik liep heel hard, want ik was boos en had het koud! Nu heb ik hem naar z’n kamer gestuurd, ik ben van plan om straks even een praatje met hem te maken, want behalve dat ie gewoon naar z’n moeder moet luisteren, zitten er wat mij betreft ook wel wat gevaren aan weglopen en al helemaal in het donker.

Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt?

Ik heb nog een dochter van 10, die is over het algemeen de braafheid zelve :angel: Sliep met 6 weken al door, liet zich altijd verschonen en aankleden, probeerde niets uit, enz enz. Ok, nu heeft ze zo haar buien, gelukkig zou ik haast zeggen. Dit kleine boefjesbroertje is heel anders, het tegenovergestelde in het kwadraat :roll: Het is een heerlijk schatje om te zien en verder een echt moederskindje :inlove: Maar ik zie weleens op tegen zijn puberteit…

Zo, ik zou ook woest geweest zijn :shock: Die kan voorlopig op zijn kamer spelen :snooty:

Veel sterkte met je boef!!

Zal het de leeftijd zijn? Uitproberen op 7-jarige leeftijd? Machtsgevoel?

Want mijn zoon doet het tegenwoordig als we naar de winkel gaan. Dan ben ik bezig met de boodschappen afrekenen of in de auto te laden en hij verstopt zich expres.