weg met kerst ? JA !

Ik ben eigenlijk die verplichtingen to familie een beetje zat. 1e kerstdag bij de ene, 2e bij de andere.

En dan eerst nog uit zien te vogelen wie dan welke dag wil/kan .



en owee als je nee durft te zeggen , zitten we met boze (schoon) ouders.

en om nou WEER met zwager en schoonzus een hele dag opgescheept te zitten…sorry hoor maar de erasmusbrug afspringen klinkt me vele malen beter in de oren ( ja het is echt zo erg … )



Het gezeur met cadeaus of over het eten , de kinderen die te druk rondrennen , iedereen die zich met iedereen bemoeit…pffff



Dus dit jaar wil ik weleens kerst met alleen ONS gezin !!!

en hebben we besloten om weg te gaan met de kerst ipv zomervakantie



euro disney , landal en CP het maakt me allemaal niks uit.

Misschien heeft iemand nog leuke tips ?

want ik wil wel een beetje op tijd boeken.

mijn broer is (dan wel met sinterklaas) naar euro disney geweest.

hier PRECIES dezelfde gedachte!!!



Wij denken aan een weekje in een huisje zuid duitsland… Bellevilla perhaps?

Vind het ook heeeerlijk om weg te gaan met kerst. Gewoon lekker met het gezin samen, geen gezeur en verplichtingen heb daar ook echt een hekel aan.Wij zijn een x met kerst naar CP geweest, echt heeerlijk vond ik dat. Hubbie die is liever thuis met kerst om bij de fam te zijn.





Maar ik vind CP wel gezellig met kerst :thumbup:

Wij zijn afgelopen kerst naar CP geweest. We zijn naar Park Hoch Sauerland geweest!! Het was super, lag veel sneeuw en was erg gezellig.

was alleen niet goedkoop. We waren voor een 6 persoonhuisje voor 5 volwassenen en een kind van 2 (die dus nog gratis is) €720,00 kwijt. Dist was voor een weekend

Ook bij ons is het weer eens opgekomen om volgend kerst weg te zijn. Wintersport ofzo.



Voor de kinderen er waren zijn we ook een keer met zijn 2-en gevlucht en een paar dagen naar Luxemburg (ook vlakbij de stad en aan de moesel ergens) geweest. Was erg leuk, op kerstdag zelf na. Behalve het diner 's avonds hadden we voor overdag niets geregeld. Er was dus ook helemaal niets te doen. Voor de lunch was er gelukkig ergens een mac open.



Kortom als je ergens heen gaat, wees er dan van verzekerd dat er ook op kerstdag dingen te doen zijn. :thumbup:

En… in het buitenland kennen ze maar 1 kerstdag, 2e kerstdag is een normale dag. Dat scheelt ook weer :mrgreen:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik vond disney met kerst tegenvallen. Het was wel erg leuk hoor, en je bent echt in de kerstsferen, alleen hielden mijn kinderen het toen echt veel slechter vol als in de zomer. Toen liepen ze rustig tot 22u door en ook nog wel een uurtje langer voor het vuurwerk, met kerst hadden ze het om 17u echt gehad en zijn we ook een keer 's middags gaan rusten. De jongste was toen 4,5.

oh hier zijn ze dan bijna 6 , 4 en 1…





ik zoek wel wat ’ kerstigs ’ uiteraard

Met kerst naar Eurodisney zou ik niet snel weer doen. Wij zijn een keer met het werk geweest. (1e dag begin van de middag aankomst en volgende dag eind van de middag terug)



Het was erg koud en megadruk. Onze zoon was toen net 1,5 en we zijn door de lange wachttijden maar in een paar dingen kunnen gaan. (de kerstsfeer was wel mooi hoor)



Ik heb verder geen tips wat je wel zou kunnen doen. Succes

ik zou disney met een 1jarige zowiezo niet doen eigenlijk, veeel te onrustig, en zeker voor een kind dat vooral in de wagen zit wel heeeel erg koud dan.



Ik zou gaan voor een leuk huisje, kerstboompje mee (of erin klaar laten zetten), lekker zwemmen en andere leuke dingen doen. Beetje richting limburg of dl dat als er sneeuw is ze lekker van heuveltjes af kunnen sleeen.

Lekker naar de ardennen, daar een particulier huisje zoeken.



Maar ehm, zullen je (schoon)ouders nu niet net zo beledigd zijn?



Ik zou ze dus zeggen dat jullie tijdens kerst iig een dag voor jullie gezin willen houden.



Je gaat toch nu niet elk jaar vluchten?

we zeggen gewoon dat we weggaan als ze dan boos worden is dat hun probleem.

Ik zit er niet meer mee hoor , echt niet, ik ben het spuugzat gewoon.



overigens denkt mijn man er net zo over hoor.



en elk jaar vluchten …goed idee :mrgreen: :wink:



nee ik denk dat deze kleine vakantie even de onderbreking is die de ‘traditie’ nodig heeft, dat vooral mijn schoonouders inzien dat zij niet de belangrijkste mensen in ons leven zijn .



mijn ouders worden niet boos hoor. het zijn vooral " die van de kouwe kant " ( zoals ze mij ook noemen )