Weet niet of dit goed is?

Mijn dochter is 6,5 maand drinkt 4x op een dag smulpap in plaats van opvolgmelk want dit wilt ze echt nieten ik weet niet of dat goed is. Ook haar fruit en groente wilt ze niet spuugt dit gelijk uit en als ik door ga slaat ze met haar handen heel wilt de lepel weg weet er geen raad meer mee.

Kent iemand dit of kan iemand mij raad geven wat ik anders kan doen :pray:

groten robin

Heb je ook al eens geprobeerd gewoon een stukje fruit te geven?

In principe is de smulpap ook met opvolgmelk he. maar vlgens mij zit er wel meer in wat eigenlijk niet altijd nodig is…

Heb je ok al geprobeerd opvolgmelk met een scheutje roosvicee erdoor?

Koude melk misschien een optie??

Of een schepje vanillerijstebloem door de melk, vindt Jasper ook lekkerder

ze hebben met 6 maanden ook weer een sprong, dus hoop voor je dat het wellicht een fase is…iig wel blijven aanbieden de normale opvolgmelk…en idd een schepje vannille rijstebloem erdoorheen?

Ik denk dat ze, doordat ze die pap 4x op een dag krijgt, ook gewoon geen trek heeft in andere dingen omdat haar honger wordt gestild. Ik zou de pap dus minstens halveren en wel van alles blijven aanbieden. Nou is ze wel pas 6 maanden en hoeft ze dus ook nog niet heel veel andere dingen binnen te krijgen. Als het goed is teert ze normaal gesproken nog op hoofdzakelijk melk.

Anders een keer voorleggen op het CB?

Ik denk eigenlijk ook dat ze gewoon “vol” is van de smulpap, 4 keer op een dag is ook wel veel :think: Inderdaad minderen en de gewone fv blijven aanbieden.

Heel veel succes ermee!

soms kan het werken om de opvolgmelk warmer of kouder aan te bieden. Demy had ook rond die periode dat ze ineens de melk niet meer wilde. Toen zijn we overgestapt naar de opvolgmelk. Rijstebloem wilde ze niet dus nu krijgt ze de bambix (granenpap) en dat vindt ze heerlijk. Ze heeft ook een andere speen die wat sneller gaat. Nu zit ze niet meer zo te treuzelen. Soms had ze na 20 minuten nog maar de helft op.

Bedankt voor jullie reactie’s



groeten robin

Onze draak was ook zo’n vreselijke drinker.

Alles hebben we geprobeerd, bv, kv verschillende merken, pyjamapapjes, fruitdrank, smulpapjes, gewone melk. De ha en het cb zeiden dat als ze eindelijk iets dronk, dat beter was dan niets.

Die voorverpakte papjes en melkjes waren absoluut geen probleem en mochten we gewoon geven. Je kunt 't evt nog aanlengen met gewone (opvolg)melk om het wat minder machtig te maken.

Succes :-*