weet niet meer wat ik moet doen!

Hoi,

Ik ben gaan afbouwen met de borstvoeding ( persoonlijke keuze ).

Nu zit Jorrit op de flesvoeding en ik kolf nog 2 keer.

Nu had ik vorige week een beginnende borstontsteking in mijn rechterborst, waar ik een antibioticakuur voor gekregen heb.

Deze borst gaat nu goed.

Mijn linkerborst geeft wel problemen.

Als jorrit gedronken had verging ik van de pijn, in de borst.

Branden en net of er messteken in gezet werden.

Nu met kolven heb ik precies hetzelfde en ook heb ik een lichtrode plek op mijn borst.

Ik heb wel stuwing in mijn borsten wegens het afbouwen van de borstvoeding, maar die rode plek staat me niet aan.

Ik weet niet meer wat ik me doen.

De 1 zegt dit en de ander dat, en zelf wil ik zo snel mogelijk van de bv af.

Moet ik nu weer de huisarts bellen? of de linkerborst weer steeds helemaal leegkolven ( dan blijf ik aan de gang met afbouwen ).

Heeft iemand tips of een idee?

Groetjes Chico.

Die borst goed masseren en de druk eraf kolven (tot je borst niet meer hard aanvoelt). Inderdaad niet helemaal leeg kolven, want dan blijft je borst produceren. En in de gaten houden of de rode plek wegtrekt. Bij mij liep de productie heel snel terug en was het zo gebeurd met de borstvoeding… hopelijk bij jou hetzelfde!

je kunt juist beter de borst zo leeg mogelijk kolven en minder vaak, als telkens alleen de druk eraf. Zeker met een rode plek (is vaak borstonsteking, en komt vaker voor bij spruw, waarvan ik denk dat het branderige en stekerige van het drinken vandaan komt.) Is de pijn overigens de reden van stoppen? Want met goede spruwmedicatie zal die wellicht helemaal over kunnen gaan.

nou… zo zie je maar… twee antwoorden en precies het tegenovergestelde… weet je nog niet wat je moet doen :? Bij mij werkte in ieder geval de druk eraf kolven, maar ik had geen rode plekken.

Hoi meiden,

Ik heb inmiddels toch even contact met de huisarts gehad en ik heb weer antibiotica, maar nu dan voor mijn linkerborst :frowning:

Aan spruw dacht ik ook al, maar ik kan bij Jorrit niks ontdekken.

Als hij spruw heeft moet hij daar toch ook last van hebben?

En ik zie niks wits ( behalve melk af en toe ).

De ontstoken borst moet ik nu weer leeg kolven van de huisarts, maar bij de ( nu ) goede rechter haal ik alleen de druk eraf want anders kan ik daar ook weer opnieuw mee beginnen.

Misschien zijn er nog meer mensen met tips of ervaring?

Groetjes Chico.