Weet me geen raad meer!

Hallo iedereen,



Er zal vast al eerder een (soort)gelijk onderwerp geweest zijjn maar kon deze zo snel niet vinden.



Wij hebben drie kinderen, 2 jongens van 2 en ons jongste zoontje is een half jaar. De oudste twee slapen 's nachts redelijk goed maar de jongste is ons “probleem”. Sinds (ongeveer) onze verhuizing (september) slaapt hij 's nachts nauwelijks nog.

Eigenlijk (als we niet met hem aan het lopen of voeden zijn) huilt hij alleen maar (waar de oudste twee ook weer van wakker worden).



Onze oudsten hebben we altijd kunnen troosten met een aai over de bol of even fluisteren dat we er zijn. Met onze jongste kunnen we niets. Hij blijft maar huilen en we zijn ten einde raad.



Zelfs als hij bij ons in bed is (ik weet het velen vinden dat niet verantwoord) kunnen we hem vaak niet rustig krijgen.

De huisarts zegt dat die lichamelijk in orde is. Ik heb zijn kamertje nagenoeg hetzelfde ingedeelt als in ons oude huis want daar sliep hij veel beter. Met als enige verschil dat zijn bed nu tegen een gekleurde muur staat en in het oude huis tegen een lichte muur. Verder is de indeling nagenoeg hetzelfde.



Heeft iemand enig idee wat we kunnen doen? We lopen er overdag als zombies bij en hebben nog twee andere kinderen die aandacht willen en banen.



Alvast heel erg bedankt. :pray:



Groetjes,

Saskia

Hoe lag zijn kamertje in het oude huis???



Ik weet van mijn broer, dat die ook slaapproblemen had in het nieuwe huis.

In de flat lag zijn kamer tegen de woonkamer aan en hoorde hij dus de geluiden…papa en mama praten, de tv/radio…

Toen ze verhuisden naar een rijtjeshuis, sliep hij boven en niet boven de woonkamer.



Weken zijn ze met hem aan het tobben geweest, tot de huisarts met de opmerking over het oude huis kwam…



Het bleek te STIL op zijn kamer…



Ze hebben een radio zachtjes aangezet op zijn kamer en hij SLIEP!!!



Misschien een idee???



Verder heel veel succes, ik ken je probleem, ik heb het ook, alleen zijn we niet verhuisd, maar is het gewoon sinds een paar weken… dus als er iemand ook voor mij tips heeft… :wink:

Slaapt hij overdag wel goed in hetzelfde bedje?



Hier hebben we volgens mij ook rond 6 maanden een slaapdrama gehad, zonder dat we zijn verhuisd. Yvan kreeg toen kennelijk door dat als je 's avonds naar bed gaat, dat het dan voor een hele lange tijd is… zodra hij zijn bedje al zag was het krijsen. Overdag was er helemaal niets aan de hand. Zelfde bedje, zelfde baby…



Het is gelukkig weer over gegaan. Hier heeft het 6 weken geduurd ongeveer.



heel veel sterkte

:-*

Al heb ik er geen ervaring mee, toch even reageren:



Ik kan mij voorstellen dat een verhuizing voor een baby erg verwarrend kan zijn en dat daardoor het dag/ nachtritme, het gevoel van veiligheid en dergelijke een flinke deuk kan oplopen.



Wellicht dat bach bloesem hier een uitkomst kan bieden.

Bachbloesem is geschikt voor volwassen mensen, maar ook voor baby’s en zelfs voor huisdieren. Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met bach remedie en zelfs onze kat heeft er super veel baat bij gehad!

(PB me maar als je hier meer over zou willen weten, is nogal een lang verhaal :smiley: )



Hier even een korte uitleg (van het worldwide web ):

Ze worden gemaakt van wilde bloemen, planten en bomen.

Er bestaan 38 Bachremedies en zij richten zich op het omzetten van negatieve emoties en levenshoudingen naar positieve en op het in balans brengen van het fysieke, emotionele en mentale deel van ons zijn.



De Bachremedie kent 7 hoofdgroepen gemoedstoestanden die omgezet kunnen worden in positieve gevoelens, n.l.:

  • Angst
  • Onzekerheid
  • Onvoldoende interesse in het hier en nu
  • Eenzaamheid
  • Overgevoeligheid voor invloeden
  • Moedeloosheid en wanhoop
  • Overbezorgdheid voor het welzijn van anderen

    De remedies werken niet direct tegen lichamelijke klachten, met uitzondering van de volgende twee:

    Olive werkt zowel tegen geestelijke als lichamelijke uitputting

    Crap apple werkt tegen huidklachten, kan hier ook uitwendig bij gebruikt worden.

    De enige samengestelde remedie is de Rescue Remedy. Deze kan gebruikt worden bij spanningen voor b.v. een examen of sollicitatie, of na een ingrijpende gebeurtenis. Deze remedie herstelt het geestelijk evenwicht zonder sufheid te veroorzaken.



    De Bach bloesems zijn voor iedereen geschikt, ook door baby’s en kleine kinderen en zelfs huisdieren.

@Ellen69 wrote:

Al heb ik er geen ervaring mee, toch even reageren:



Ik kan mij voorstellen dat een verhuizing voor een baby erg verwarrend kan zijn en dat daardoor het dag/ nachtritme, het gevoel van veiligheid en dergelijke een flinke deuk kan oplopen.



Wellicht dat bach bloesem hier een uitkomst kan bieden.

Bachbloesem is geschikt voor volwassen mensen, maar ook voor baby’s en zelfs voor huisdieren. Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met bach remedie en zelfs onze kat heeft er super veel baat bij gehad!

(PB me maar als je hier meer over zou willen weten, is nogal een lang verhaal :smiley: )



Hier even een korte uitleg (van het worldwide web ):

Ze worden gemaakt van wilde bloemen, planten en bomen.

Er bestaan 38 Bachremedies en zij richten zich op het omzetten van negatieve emoties en levenshoudingen naar positieve en op het in balans brengen van het fysieke, emotionele en mentale deel van ons zijn.



De Bachremedie kent 7 hoofdgroepen gemoedstoestanden die omgezet kunnen worden in positieve gevoelens, n.l.:
  • Angst
  • Onzekerheid
  • Onvoldoende interesse in het hier en nu
  • Eenzaamheid
  • Overgevoeligheid voor invloeden
  • Moedeloosheid en wanhoop
  • Overbezorgdheid voor het welzijn van anderen

    De remedies werken niet direct tegen lichamelijke klachten, met uitzondering van de volgende twee:

    Olive werkt zowel tegen geestelijke als lichamelijke uitputting

    Crap apple werkt tegen huidklachten, kan hier ook uitwendig bij gebruikt worden.

    De enige samengestelde remedie is de Rescue Remedy. Deze kan gebruikt worden bij spanningen voor b.v. een examen of sollicitatie, of na een ingrijpende gebeurtenis. Deze remedie herstelt het geestelijk evenwicht zonder sufheid te veroorzaken.



    De Bach bloesems zijn voor iedereen geschikt, ook door baby’s en kleine kinderen en zelfs huisdieren.




Kan me hier alleen maar bij aansluiten! Zit misschien in de naam denk ik :wink:



Ik gebruik sinds Sienna haar geboorte bach bloesem voor haar en mezelf. We hebben een flink pittige start gehad maar ik kan niet anders zeggen dat mijn meissie echt super goed in haar velletje zit :thumbup:



Succes meis

ik vind dit eigenlijk wel een interessant onderwerp

bachbloesem.



eigen topic? (ideetje)











saskia:

wat lastig zeg… had hij het ook al in het oude huis?

Ik vind die bachbloesems ook erg interessant, een nieuw topic daarover lijkt me een goed idee :thumbup:



Saskia veel sterkte, lijkt me heel vermoeiend zeg!! Ik hoop dat je een goede tip krijgt van iemand (misschien dus wel de bloesems)

@Ziet wrote:

ik vind dit eigenlijk wel een interessant onderwerp

bachbloesem.



eigen topic? (ideetje)











saskia:

wat lastig zeg… had hij het ook al in het oude huis?




Ik vind het prima! Contact?



:-*

Misschien nog een andere tip.



Ons nichtje wilde ook absoluut niet slapen en ze konden er niks mee.

Huilen huilen etc…

Ze hebben toen een man laten komen die aardstralen opzoekt.

Bleek dat er een straal precies door het bedje liep.Ze hebben het bedje verzet en er waren geen problemen meer.



Misschien kan je zelf het bedje een keer verzetten? Wij hebben het ook gedaan bij Esmée het en werkt wel goed!



Succes…enne…dikke :hug: voor jullie hoor!



Gr Dune

dat van die aardstralen heb ik hier ook van gehoord.

een stel bij ons in de buurt had 2 huilbabies en uiteindelijk hebben ze ook zo iemand thuis gehad die aardstralen ontdekte en het verholpen heeft.

En bij een vriendin van mij ook hetzelfde verhaal.

Het zou kunnen helpen.