Weet iemand hoe dit flesje werkt..

Ik heb echt voor Sem de oplossing voor het geven van afgekolfte melk gevonden…

echter… het is een speen (tommee tippie) waar een luchtventieltje in zit…

Ik dacht zelf dat deze boven de vloeistof uit moest… zodat ie lucht naar binnen trekt… alleen Sem heeft vanavond zulke exteme krampjes gehad… en veeeel scheten… dat ik denk dat het niet klopt…

Op een of andere Belgische site… vind ik dat dat ventieltje in de speen aan de onderkant gehouden moet worden en vochtig moet blijven…

Van de vriendin waar ik het van geleend heb (om te testen) kreeg ik te horen dat het aan de boven zijde moest… Leek mij ook logisch…

Maarja… geen handleiding en kan het ook niet online vinden

dusss. iemand ervaring met deze ‘breastlike’ spenen? ventieltje onder de melk… of boven?

Mij lijkt dat het ventieltje ook aan de bovenkant moet zitten.

Wij hebben ook zo’n ventieltje in een beker, en die komt ook nooit in aanraking met drinken.

De quote is van dat andere forum,…gevonden toen ik googelde…

(lijkt me ook zo onlogisch…)

Hier lukt het goed nu. Heb eens nr Tommee Tippee gemaild en daar gaven ze me de volgende raad:

Vacuum en krampen: waarschijnelijk zit de kleine ventiel (driehoekskes op het speen) vast.
Gelieve de ventiel tussen uw vingers te knippen en te rollen, om zeker te zijn dat het open komt.
Een keer is voldoende, niet bij elke gebruik.

Fles opwarmen in microgolf: open te laten (dus ja, zonder speen) om druk te laten ontsnappen.:
Oppassen, microgolf & melk.... niet echt goed.
Microgolven maken plaatselijke hoge t° punten waar voedingselementen vernietigd worden.
DUS:
- poedermelk: eerst water opwaremen...en dan pas poeder erbij
- borstmelk: NOOIT in microgolf
Probeer de ventiel nat te houden (zo plakt het niet indien te lang droog), dus beneden
Ventiel zorgt voor druk evenwicht tussen binnen en buiten (lucht moet in plaats van melk door komen)
Indien niet deukt de speen binnen, door vacuum, niet door te hard opschroeven.

Dus als de speen indeukt, dop ff losser schroeven of ventiel dat vast zit.

@ Heidy

Ik zweer bij de Dokter brown flessen.

Die rade ik altijd al mijn gezinnen aan…Marlynn kan dr ook prima uit drinken…en is ook zo ontworpen dat ze er geen krampjes van krijgen…

Nog even 1 vraagje…misschien dnek je nu ja duh…

Je hebt de borstvoeding toch niet geschud voor je het hem hebt gegeven…altijd doorroeren met een vork…is bij FV ook zo.

Anders schud je er dus lucht in…met gevolg…krampjes

Hier ook dr brown fles gehad toen nog bfree maar die wilde oudste zoon echt niet en ging te zwaar.

Mocht je problemen houden heb ik nog wel een haberman fles dat is speciaal voor moeilijke drinkers, zelfs hazenlipjes etc zitten 3 standen op Kevin wil daar niet uit drinken…

Heb je 3 standen spenen voor tommy tippiee? Kevin krijgt op stand 1 zijn voeding want s speentje van difrax gaat nog te hard daardoor onrustig met drinken en krampjes. Nu niet.

Ventieltje moet “in de melk” en de dop niet te strak draaien (maar dat is met alle flessen zo)

oke dat staat in gebruiksaanwijzing ?

@HeidY wrote:

oke dat staat in gebruiksaanwijzing ?

Nee nooit gebruiksaanwijzing gezien, maar zo werkt ie wel. Op die manier komt er alleen lucht binnen als de “druk” zeg maar te hoog wordt!

Weet zeker dat t zo moet, heb altijd deze flessen gebruikt en nooit last van krampjes met ventiel beneden :slight_smile:

super! Thanks, mijn man heeft het vanmiddag zo gedaan en is ook overtuigt! Door jouw opmerking! Dank dank dank! :mrgreen: