Weet iemand hoe deze kerstfilm heet?

:shifty: met het risico om nu (ook) door heel KoK voor gek verklaard te worden toch deze vraag:

Vroeger (toch zeker wel zo’n 18-20 jaar ( :o ) terug denk ik) was er altijd een kerstfilm op televisie. Tenminste, dat denk ik dus… want wie ik er ook om vraag: niemand kan het zich herinneren…

Ik zou 'm zooo graag nog een keertje willen zien, maar ja zonder titel schiet het zoeken niet zo op.



Film begint als volgt:

Een broertje en een zusje spelen buiten in de sneeuw. Jochie was een beetje een pestkop, en gooide als ‘grapje’ ( :roll: :x ) het katje van z’n zusje in een besneeuwd ravijn. Niet met de bedoeling het beestje iets aan te doen, maar ja, poes was overleden.

Niet lang daarna wordt het zusje heel ernstig ziek. Jongetje voelt zich schuldig, denkt dat zusje door zijn ‘grapje’ ziek geworden is. Om dit goed te maken, onderneemt hij een tocht door de sneeuw, op zoek naar de Kerstman (???) of naar God (???).

Voor zover ik weet, lukt dit uiteindelijk en loopt alles goed af, meisje wordt weer beter enzo.



Veel meer weet ik er niet (meer) van. Maar ja, ik was dan ook een jaar of 9.



Hoop écht dat er een KoK-ker is bij wie er een belletje gaat rinkelen :pray: :mrgreen:

Misschien heb je iets aan deze link? Ik kan wel voor je zoeken, maar ik weet niet uit welk jaar en heb nog nooit van de film gehoord.



Succes!

was het spoor in de sneeuw???

@Jiska wrote:

:shifty: met het risico om nu (ook) door heel KoK voor gek verklaard te worden toch deze vraag:

Vroeger (toch zeker wel zo’n 18-20 jaar ( :o ) terug denk ik) was er altijd een kerstfilm op televisie. Tenminste, dat denk ik dus… want wie ik er ook om vraag: niemand kan het zich herinneren…

Ik zou 'm zooo graag nog een keertje willen zien, maar ja zonder titel schiet het zoeken niet zo op.



Film begint als volgt:

Een broertje en een zusje spelen buiten in de sneeuw. Jochie was een beetje een pestkop, en gooide als ‘grapje’ ( :roll: :x ) het katje van z’n zusje in een besneeuwd ravijn. Niet met de bedoeling het beestje iets aan te doen, maar ja, poes was overleden.

Niet lang daarna wordt het zusje heel ernstig ziek. Jongetje voelt zich schuldig, denkt dat zusje door zijn ‘grapje’ ziek geworden is. Om dit goed te maken, onderneemt hij een tocht door de sneeuw, op zoek naar de Kerstman (???) of naar God (???).

Voor zover ik weet, lukt dit uiteindelijk en loopt alles goed af, meisje wordt weer beter enzo.



Veel meer weet ik er niet (meer) van. Maar ja, ik was dan ook een jaar of 9.



Hoop écht dat er een KoK-ker is bij wie er een belletje gaat rinkelen :pray: :mrgreen:




Jaaaaa, die ken ik!!! Hij eindigt met dat ventej dat van de trein springt en roept :Lucien, kijk es!!!



O jaaaaaaaa, echt een huilfilm. Ik heb hem hier thuis, via de eo. Het boek heb ik ook!!! Ik ga even voor je kijken hoe ie heet!!!

Gevonden!!



Hij heet net als het boek: sporen in de sneeuw, en is te koop via de webshop van de EO!!!

http://www.beslist.nl/dvd-video/d0000066217/Sporen_in_de_sneeuw.html



hier is de film

En we verklaren je dus niet voor gek! :smiley:

wij hadden hem dus vroeger op een band staan en heb hem tich keer gezien idd jeugd sentiment als je deze film bedoelt

@pluutje wrote:

En we verklaren je dus niet voor gek! :smiley:




:-* dankjewel!

Owww ga meteen kijken of dit 'm is!

(whahaha moest eerst reageren van mezelf, dan pas kijken :doh: )

Echt hoor, ieder jaar moest ik er weer aan denken, en niemand wist wat ik bedoelde… :?

Jeetje voel me wel opeens oud zeg!vroeger toen ik jong was 20 jaar geledne :shock:

:think: dus dan gooit dat jochie het poesje van z’n buurmeisje in het ravijn?

Verder herken ik er nog niet zo heeel veel in :oops: Ga even verder speuren of ik dingen herken!

Dit net gevonden:



Nou moet je me er alles van vertellen,’ drong Annette aan, terwijl haar ogen groot waren van bewondering en verbazing. ‘Iedereen zegt dat het vreselijk dapper was van je. Je moet het helemaal vanaf het begin vertellen, Lucien, en ook hoe het was op de top van de bergpas.’ Lucien trok zijn voorhoofd in rimpels. Het was prettig om dapper genoemd te worden en hij zou er wel graag een mooi verhaal van gemaakt hebben, maar op de een of andere manier leek het allemaal zo ver weg en zo moeilijk om over te praten - bijna alsof het een droom was geweest.

toon volledige tekst



Annette en Lucien zijn niet bepaald elkaars beste vrienden. Hun ruzie loopt uit op een groot drama, en lange tijd ziet het er naar uit dat ze elkaars grootste vijanden zullen blijven. Totdat Lucien op een avond iets heel geweldigs doet…

Lees zelf maar hoe het afl oopt met Annette, Lucien en niet te vergeten Dani en Klaus!







http://www.medema.nl/?item=toonobject&groep=vaste_auteurs&id=2485





Dat ‘drama’ zal dan wel van die poes zijn, en dat Annette zo ziek wordt toch? Of herinneren jullie je dat niet?

Ja het begint me allemaal te dagen,die jongen moet geloof ik naar een dokter opzoek om dat meisje beter te maken en hij heeft het dan heel koud want hij moet door de sneeuw dit is wat ik nog herinner.

:shifty: heb nou wel de neiging om die film (of het boek) te gaan bestellen, om het helemaal zeker te weten…