Weet iemand hier een antwoord op ? ERVARING MET PROVERA

Hallo Ik ben Zoé

Ik ben nieuw en ook mijn vriend en ik zijn bezig met onze eerste !

Maar zit beetje in een dilemma !

Zou het fijn vinden als ook mensen hier ervaring hebben met PROVERA maar hier mijn verhaal :

Ik heb in april 2008 voor het eerst prikpil gehaald en meteen ook de laatste omdat we toch besloten om voor ons eerste kleine te gaan ! Maar we wisten wel dat er een tijd overheen zou gaan voordat ik weer menstrueer door de prikpil wij gingen uit van 3 a 4 maanden dat is al dus gauw 7 maanden geworden. !

December 2008 kreeg ik een bloeding waarvan ik dacht oke is dit me menstruatie? heb gebeld en de HA ging er vanuit dat het gewoon me menstruatie was, ik blij wij klussen natuurlijk en wachten wanneer we een test zouden kunnen doen of het geslaagd was. Nou de test gedaan 2x met een 2e streep maar het was geen normale 2e streep het was een srteep dat niet ingekleurd was maar alleen de buitenkant lijntjes waren er en dat was blauw maar niet een ingekleurde streep. Nog een test er tegen aan gegooid vet negatief ! Clearblue gedaan een hele lichte streep hoe het hoort te zijn maar echt superrrrr licht !

Bij de winkel positief Bij de balie receptie … zij zei ook positief ! Afspraak gemaakt met de HA toch daar weer een test tegen aan gedaan me eerste urine was dat OCHTEND urine vet negatief !

Nou heb dus een kuur PROVERA gehad van 10 dagen ! Na de 3e dag van de laatste pilletje ben ik begonnen met menstrueren maar ik had vernomen dat het super veel zou zijn maar 4 dagen heeft het wel door gezet maar was niet zoveel als dat me HA zei. Het was iets minder dan een normale menstruatie !

Nou ben ik bang dat de PROVERA niet geholpen heeft of dat ik misschien een mk gehad heb omdat het toch positief had moeten sijn ik weet nu niet wat ik moet denken ik hoop dnatuurlijk dat het gewoon heeft aangeslagen geen mk en dat ik volgende maand gewoon weer menstrueer?

even over de menstruatie voor de prikpil misschien speelt dat ook mee.me menstruatie was voor de prikpil altijd regelmatig altijd 28/29 dagen altijd 5 dagen ongesteld heb ik in 2008 begin van het jaar ook een echo gedaan omdat ik last van me buik had en ze konden niet vinden wat. heb een echo gemaakt en de gyne keek ook gelijk naar of alles goed zat me baarmoeder eierstokken etc en daar zat alles helemaal goed en zag er super gezonduit wat ik nog positief mee kreeg was dus dat ik een mooie dikke baarmoedermond had waarvan ze schrok en dus niet vaak tegenkomt maar in tegendeel juist heel goed is.

Uiteindelijk had ik gewoon een bacterie opgelopen in me darmen.! maar ja altijd mee gnomen als ze dan meteen kijken naar alles. dus ook de ha zei dat er binnenin niks aan de hand is!

Wat denken jullie hierover??? hoop graag antwoorden te krijgen zodat k een beetje wat hoe of wat … van mensen die ervaring hebben en misschien er wat mnee weten ?

Groetjes zoe

Jammer dat er niet geantwoord maar ja was te proberennnnn weet iemand hoe je de topic kan verwijderen ?

Hoi Zoé,

Wil je geen antwoord meer hebben dan?

Ik weet niet precies wat jouw vraag is…

Wat ik je als advies mee kan geven, wacht jouw volgende menstruatie af. Je kunt echt niks anders doen dan dat.

Hopelijk voor jou is het keurig over 28 dagen, maar kijk er niet van op als het nog langer uitblijft.

De pil ontregelt de hormoonhuishouding van jouw lichaam en het kan echt wel wat maanden duren voor het weer op gang komt.

Maar het kan ook meteen goed gaan. Schrik niet als het niet gebeurt :wink:

Oh ja, ik heb ook weleens Provera gehad om menstruatie op te wekken. Het kwam bij mij niet op gang en werkte dus niet naar behoren. Pas toen de dosis verhoogd werd, werkte het. Ook bij mij was het bloedverlies niet anders of meer. Dus ook dat hoeft niet altijd, de arts zegt het erbij, zodat je niet schrikt als het gebeurt… :wink:

Succes

ik krijg bijna elke maand primolut werkt hetzelfde als provera

de bloeding kan de ene keer meer zijn dan de andere daar is echt geen pijl op te trekken

als je zwanger zou zijn en je begint met de provera dan doet deze zijn werk niet goed en zal er bijna geen bloeding op gaan treden

je kan een vroege miskraam hebben gehad maar goed dat weet je nooit zeker ik heb dit al eens gehad maar dan kwamen ze achter door middel van een bloedtest

succes :thumbup:

mijn enige vraag was of het dan hielp als je niet veel bloedde !

maar ja idd afwachten ! ik wacht nu in totaal dan al 8 maanden erop

en pas na 8 maanden ben ik naar de HA gestapt ik dacht daarvoor ja is zo snel laat me toch maar een paar maanden wachten nou heb me die maanden echt helemaal niet mee bezig gehouden niet aangedacht maar ja na 8 maanden ga je toch op een gegeven moment denken van hmm nu duurt het toch wel iets te lang en toen ben ik gestapt en kreeg ik die kuur mee En ja ik dacht dat het niet geholpen had omdat ik weinige bloeddoe en de ha zei dat het veel zou zijn vandaar maar ja …

Idd gewoon afwachten merk het wel ik hoop natuurlijk dat het komt opdagen ! zo niet ja dan wacht ik denk ik tot de zomer dan stap ik

naar de ha als het er nog niet is !

Bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:

En misschien komt het toch wel opdagen want sinds vandaag heb ik ook echt opeens steken links in me onderbuik en menstruatiepijn ! Dus ja is toch even afwachten denk dat ik me te veel zorgen maak of ongeduldig word omdat ik al 7 a 8 maanden heb gewacht hahaha maar ja meer geduld moet ik hebben ! … maar heb in ieder geval wel menstruatiepijn nu en het volet alsof het elk moment kan komen dus miss wel een goed teken :smiley: en een vriendin die had een berekening voor me gemaakt ! wanneer ovulatie moet zijn etc… en op de berekening staat dat het ongeveer vandaag morgen ofzo zou kunnen zijn ! maar ja je weet het niet haha

groetjes

En ja hoor is net begonnen ik had best veel in me onderbroek

maar het begint nu wat minder te worden en bruin dus moet even kijken

of het door zet ! :smiley: ben er wel blij mee als het doorzet hahaha :smiley:

dan ben ik dus uit mezelf ongesteld geworden en hoop dat het de maanden volgt ! (heeft provera zn werk toch goed gedaan )

Ik heb trouwens ook echt menstruatiepijn erbij :smiley:

fijn dat je weer ongesteld bent geworden hopelijk krijg je snel weer een normale cyclus en mag je snel een kindje in je armen houden :inlove:

Je bent er duidelijk blij mee :mrgreen: .

Hoop voor je dat het doorzet en jouw eigen cyclus weer een beetje op gang komt!

@ Roosje en nice ;

Bedankt :oops: Ja ik ben er ook zeker blij mee hahaha

dan heb je wat meer szekerheid voorals als me cycl;us regelmaat heeft ! dan helemaal geen menstruatie dan weet je ook niet hoe of wat en dan kan je geen stappen ondernemen :smiley:

Maar ja ik weet nu wel nooit meer de rikpil voor mij !