weet het niet

help

de kleine van 6 maanden heeft een ritme en vraag me af of dit goed is heben jullie tips,



ritme 7uur wakker

8.00 fles 180

tussen 9.00 en 10.00 slapen

10.oo fruit

11.30-13.00 slapen als ik geluk heb.

14.00 fles 180

15.00 slapen tot 16.00 als ik geluk heb

17.30 paar hapjes warm en 18.00 fles

dan om 19.00 naar bed of eerder als ze moe is en dan slaapt ze een half uur en wilt ze niks meer.

dan met pijn en moeite slaan we de avond door tot 22.00 soms eerder en dan krijgt ze fles en valt ze in slaap tijdens de fles.

maar wel moe zijn de momenten dat ze op is maar vertikken te slapen.



ze lijkt wel oververmoeid

heb haar in het begin ingebakert.

langzaam afgebouwd ging een tijdje goed en nuis het pet de avond krijgt ze een badje. moet ik die nu toch naar de ochtend gaan zetten. ze zeggen toch dat kindjes juist wakker worden van een badje maar vind het zo raar dat ze wel half uurtje de avond slaapt en dan niet meer hoe moe ze ook is.

Nou die meid van mij vind een badje zeeer slaapverwekkend en dat geldt volgens mij voor de meeste kindjes.

Dus voor een extra slaapje overdag zou je dat eens kunnen proberen.



Zou je niet kunnen proberen om de fles iets te vervroegen? Marijne ging op die leeftijd ongeveer om 2000 uur naar bed en sliep dan tot 700/800 uur de volgende ochtend.

Met een iets langere nacht is ze misschien wat beter uitgerust?

Wij hebben hier savonds een vast ritme. Douchen met papa, dan aankleden etc. naar de slaapkamer en eten en dan in bed.

Vaak rond dezelfde tijd. maar dat doe je al.

Ik heb ook een cdtje aan met rustgevendemuziek (was eerst voor mezelf maar merk dat max het ook lekker vind :slight_smile: )



Leg je haar bij de eerst moe heid signalen in bed? Hier doe ik dat wel, zodra ik hem hoor of zie gapen gaat hij naar bed toe. (das vaak anderhalf uur 2 uur na de voeding)

Misschien kan je dat proberen ?



Als je denkt dat ze oververmoeid is kan je haar ook (je zegt ook dat ingebakerd lag) masseren voor ze naar bed toe gaat zodat ze wat beter kan ontspannen ?



(hier kindje wat ingebakerd lag, maar overdag legde ikhem op zn buik te slapen, toen 1x savonds zon drma gehad van 20 tot 23.30 bezig geweest met hem toen was ik het zat heb hem uit dat slaapzakje gehaald op zn buik gelegd en meneer sliep tot half 8 smorgens misschien kan je proberen om je dochter een keer op de buik te leggen ? sommige kinderen vinden het echt lekker, trekken hun beentjes om hoog voelt heel veilig)

Volgens mij is het wel een aardig ritme. Sommige kindjes hebben nu eenmaal weinig slaap nodig. Een slaapje overdag van 3 kwartier is een prima babyslaapje. M’n zoontje slaapt ook niet veel overdag. Ik geloof dat hij ook vaak pas tegen 22.30 uur sliep toen hij 6 maanden was. Nu heeft ie het gelukkig wat vervroegd naar 21.30/ 22.00 uur. We geven hem nu een paar weken elke avond een badje als we zien dat hij moe begint te worden (zo rond 20.30 uur). Daarna drinken (aan de borst) en in slaap vallen. Mocht hij dan toch nog niet slapen, dan houden we hem rustig op schoot. Iig niet meer wild klimmen en spelen. Voor ons helpt dat. Toen hij nog kleiner was en niet wilde slapen, terwijl hij volgens mij echt moe was, deed ik hem in de draagdoek. Hij was iig rustig en soms viel hij ook in slaap, en ik kon tenminste ook wat doen. Sterkte!

ja zo gauw ze in haar oogjes wrijft dan gaat ze naar bedje.

op de buik heb ook wel eens geprobeert ook meer in de box maar als z edan moe wordt gaat ze met haar hoofdje naar beneden en dan ligt ze met haar hoofdje tussen haar handjes met het gezicht naar beneden en gaat ze huilen.



soms denk ik zit ze dan in de huil uurtje alleen bij ons is het uurtjes maar het rare als ze bij mij is of mijn moeder dan is het goed.

ik merk dat ze graag bij mij is terwijl ik vanaf het begin haar alleen met voeden bij me had. en daar omheen lag ze lekker te slapen



kom later terug de oudste huilt

badje hielp op die leeftijd ook niet… bij ons werden ze er juist hyper van…



(nu werkt het wel slaapverwekkend, maar op die leeftijd niet)



Onze oudste was ook altijd zo;n baby die s;avonds weer wakker werd, en weinig slaap nodig had.



ik haalde ze er altijd uit, mocht ze even bij ons zitten en dan bij de 1e tekenen van moeheid ging ze weer naar bed…



ze doet wel veel hazenslaapjes…



wat misschien kan helpen is smiddags na de fles, kinderen in de wandelwagen en dan de jongste lekker in de kinderwagen tijdens het wandelen laten slapen… misschien dat je dan het ritme kunt omgooien…

inmiddels ben ik niet meer terug geweest. zit nu even op mijn werk en dacht pff ff wat anders dan typen voor een inwerkklapper.



ok gister zijn we naar de dierentuin geweest en ze heeft toch de heledag geslapen echt niet normaal en toen om 6 tot 8 wakker geweest haar met de eerste tekenen in badje gadaanof eigenlijk met mij en om kwart voor negen naar bed met een laatst fles en ze heeft geslapen.

maar helaas dit kan geen ritme worden want ik ben er niet altijd met mijn avonddiensten en dan elke dag naar de dierentuin wordt wel een beetje duur. ben benieuwd wat ze vandaag doet en heeft gedaan tot nu toe nog veel geslapen zal ze dan echt een slaaptekort gehad hebben en dit gister aardig bij gewerkt hebben.



wanner zouden jullie in bad doen voor de een na laatste fles er precies tussen of net voor de laatste fles van 22.00

ik zou ze vroeg in de avond in bad doen

Vroeg in de avond, net voor de een-na-laatste fles.

sorry dat ik niet meer op jullie reageer maar ben een beetje op aan het raken. ik kom morgen even verslag doen.



wel allemaal bedankt voor de tips.

Ik lees net je berichtje. Jammer dat het slapen nog niet veel beter gaat. Een hele dikke :hug: en trek op tijd aan de bel als het echt niet meer gaat!