Weerstand en sporten

Ik sport nooit ,soms probeer ik t zoals nu.

Drie weken aan t hardlopen via een opbouwschema.

Maar elke keer als ik t sporten ga oppikken word ik ziek.

Ook nu, hele erge keelpijn en kan niet slikken.



Is dat toeval of word je weerstand verlaagd door t sporten?

Ik baal,ben ik net lekker bezig krijg ik dit

Keelpijn en pijn bij het slikken gaat erg rond nu.



Je weerstand vermindert niet met hardlopen hoor, het is ook de tijd van het jaar om te kwakkelen. Dus wat dat betreft een beetje pech denk ik.



Gewoon doorzetten en liever in huis een cooling down doen.

Wat heb je aan bij het hardlopen? Je kunt wel een kou oplopen als je met een bezweet lijf te lang buiten blijft als je aan het coolen bent.



Succes, je bent goed bezig!

Idd, je kan een kou oplopen. Ik weet nu hoe dat gaat, lang leve de quest. Als het koud is buiten, werken je slijmvliezen minder goed, en dan dringen de virussen verder je lichaam binnen.



Maar zelf vin dik altijd. Nu ik meer sport, ik lang niet zo lamlendig ben als ik niet fit ben.

Txs,



Ik heb een shirt met lange mouwen aan en een sweater erover. Misschien heb je gelijk en moet ik wat verder doorrennen tot ik thuis ben. Ik loop t laatste stuk als ik door de wijk moet naar huis en koel dan af.

Neem aan dat het bij jou gewoon vette pech is maar ik heb een buurman die min of meer een (duur)sportverbod heeft gekregen van zijn arts (ziekenhuis). De arme man werd al een paar geveld door ieder virus/bacterietje dat z’n pootjes op hem legde en het advies was om effe te dimmen met zoveel energie ergens anders heensturen dan naar herstel en weerstand. Het lijkt wel te werken overigens… hij ziet er al een stuk beter uit :).

Maar goed, dit is wel een uitzondering denk ik, en hij sportte echt meer dan gemiddeld voorheen… niet dat je denkt dat je nu voortaan beter de lift kunt nemen ofzo :mrgreen:

@stillewater wrote:

Txs,



Ik heb een shirt met lange mouwen aan en een sweater erover. Misschien heb je gelijk en moet ik wat verder doorrennen tot ik thuis ben. Ik loop t laatste stuk als ik door de wijk moet naar huis en koel dan af.




Je moet inderdaad wel even uitlopen maar dat moet je gevoelsmatig even uitkienen. je mag er niet koud van worden. De wind kan heel geniepig zijn als je aan het uitzweten bent.

Zelf loop ik zo’n 2-3 minuten uit, anders word ik te koud in dit weer.

Daarna binnen rekken en strekken, even uitzweten en dan douchen.

Dry fit kleding is misschien een optie ? Gewone kleding blijft nat en loop je sneller een kou op .

Ja die kleding ga ik kopen als ik t wat langer volhou, als beloning als ik drie maanden bezig ben ofzo.