weerbaarheidstraning

Even een vraag.

Wie heeft er zijn of haar kind zo’n cursus laten volgen via school?op aanraden van school?

Mijn zoontje is van nov.2005 een vroege leerling dus.Hij zit in groep 2 en kan qua leren makkie groep 3 doen.Maar sociaal-emotioneel is hij zwak en dat vindt de leerkracht zorgelijk.Nu sta ik zelf voor de klas maar heb eigenlijk nog nooit dit meegemaakt en al helemaal niet met je eigen kind.

Misschien heeft 1 van jullie hier ervaring mee?En wat de uitkomsten toen waren? Op mijn werk heb ik het er natuurlijk wel over maar niemand heeft er echt ervaring mee en is het toch wel vaak professionele praat.

Hem gr.2 laten overdoen zo ik niet erg vinden maar hij zal dan wel vooruit moeten gaan op het emotionele gebied anders zou het zonde zijn.

Levi is geen druk kereltje en dat drukke kinderen ook uit de weg.Thuis weet die goed van zich af te bijten.

Even in het kort dit " probleem"…

Alvast bedankt voor jullie reacties

Danielle

juulke

Kiddo

Geplaatst: Di 08 Feb 2011, 17:45 Onderwerp:

Mijn zoon is ook gevoelig en we hij is van oktober en we hebben er voor gekozen om hem lang in groep 1 te houden. Hij kon na de zomer qua kennis best naar groep 2, maar emotioneel gezien dus echt niet. Hij is nu 5 en we zijn zo blij dat hij in groep 1 zit. Hij is emotioneel ontzettend gegroeid en een stuk weerbaarder geworden.

We hebben het advies van de juf gevolgd:

-laat hem lekker lang in groep 1 zitten

-accepteer dat hij zo is (het is een karaktertrek en dat kan je niet veranderen. Je kunt hem er hooguit mee om leren laten gaan)

-geef het de tijd; het komt wel goed

-probeer hem aan te moedigen om zoveel mogelijk te spelen na schooltijd (hij kende hier nog niemand, dus dat was best moeilijk voor hem. In het begin was het altijd hier spelen, maar nu wisselt hij prima af).

En tot nu toe moet ik haar gelijk geven. Het komt wel goed, ook al zal hij altijd gevoeliger zijn dan gemiddeld.

Geef het de tijd is mijn advies.

Dit las ik bij topic emotioneel en dat is wel een redelijke gedachte.

Levi zal ook gevoeliger blijven dan een ander kind.HIj kan al huilen als ik wegloop en hij zou nog wat aan mij willen geven terwijl hij weet dat dat ook wel straks kan.

Maar goed ik ben echt benieuwd naar berichten hoe een kind weerbaar te maken.En zo’n cursus

Danielle