Mag Jasly spinazie a la creme?
Ik had een hapje gegeven met aardappenpuree en een beetje stoofvlees erbij en appelmoes maar ze kotste de eerste hap er als een golf uit!!! :shock:
Is het zo dat als een kind veel potjes eten eet dat ze dan geen vers gemaakte eten niet lust??? Ik maak me wel zorgen want ik wil haar vanaf dr eerste jaar met de pot mee laten eten,Ik eet vaak gekruid eten maar laat haar soms wel verse groente en rijst of aardappelen mee eten maar dat gaat erg moeizaam, alsof ze het niet echt lekker vind, Vers fruit eet ze wel vaak en dat vind ze wel lekker en potjes fruit ook,
Ze eet wel elke dag een heel potje avond eten, Daar smult ze altijd van met een toetje na,Maar wil haar toch met de pot mee laten eten dalijk, Is ook veel goedkoper voor mij, Maar moet ik dat weer langzaam opbouwen???Meestal lust ze alles en eet ze alles wat ik eet…
Wat mag ik allemaal op een boterham smeren, Ze eet nu elke dag heel goed 1 boterham, Ik smeer er appelstroop op of smeerkaas of smeerworst, Maar mag pindakaas of chocopasta ook???
En wat geven jullie nog meer als extraatje? Jasly krijgt elke dag wel eens een stukje fruit extra of komkommer of een nijntje koekje,
Iig alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes Jeanette
Spinazie mag je geven, alleen niet vaker dan 1x per week. Net als andere nitraatrijke groenten zoals andijvie en sla. Als je kindje alleen potjes gewend is, dan is vers eten inderdaad in het begin erg vies. De smaak van vers is veel duidelijker aanwezig en de structuur is vaak groffer. Dat moet eerst wennen. Wat wij doen is potjes en vers afwisselen, zodat ze kan wennen. Net zolang totdat je helemaal over bent op vers.
Ik zou op brood nog niet pasta of pindakaas geven, tenminste niet dagelijks. Daar zit weer een hoop suiker en vet in. Je mag wel appelstroop geven, jam, smeerkaas of leverpastei. Je kunt zelf ook vruchten/fruitmoes maken en dat op brood smeren.
Ik geef zelf nog geen extraatjes, maar jouw kindje is al wat ouder. Ik zou wat extra fruit geven, een rijstwafeltje of babykoekje. Ik denk dat je het zo al heel goed doet.
kijk met pindakaas en andere notenpasta ook uit als er allergieen, astma ect. in de familie zitten!
ik zou noten voorlopig nog niet doen, maar wij hebben dan ook een gevoelig kindje.
Hier eet hij vanaf 10 maand al mee met de pot met kruiden en al…Wel gekruid maar wij eten niet met veel zout.
En idd spinazie niet vaker dan 1 x per week.
Ikzelf doe geen zoete dingen nog op brood en zoetigheid tussen door krijgt hij ook niet… maar dat is persoonlijk.
Hier meestal smeerworst,kaas of gewoon een droog broodje vind hij ook heerlijk
groetjes
Appelstroop is toch ook heel gezond?
Verder snap ik nog steeds niet waarom de eerste hap spinazie er als een golf uit kwam… Vinden ze vers eten dan niet lekkerder dan potjes??
Als ik het aan het eten ben proeft ze wel eens vaak dingen en dat vind ze dan wel lekker…
Weet ik al of Jasly een notenallergie heeft want ik wel eens noten en ik geef borstvoeding, Zou ze het door de borstvoeding al merken?
Ik denk niet perse dat het te maken heeft met dat het vers was maar dat ze het misschien niet lekker vond???
Dat kan he…Ik lust ook niet alles…
Mijn kinderen kregen overigens pas pindakaas toen ze 1,5-2 waren ofzo…
Ik ben totaal geen mieperd maar vind dat hele pindakaas gebeuren niet prettig…Nu krijgen ze het maar zelden.
Appelstroop is lekker, maar gezond? Er zit heel veel suiker in…
appelstroop werd aangeraden door het CB (niet elke dag natuurlijk 8))
daar schijnt veel ijzer in te zitten
Ik vind het :sick: , maar Isa lust het wel!
Maar goed, die lust zoiezo graag brood
Ik geef ook weleens aarbeienjam op brood, zonder toegevoegde suiker. Dat staat op de verpakking
Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen met beleg. De ene dag smeerworst, dus de volgende dag iets anders.
oo en verse prakjes worden hier ook pas sinds kort gewaardeerd hoor! Gewoon af en toe eens proberen!
favoriet is hier andijviestamp (zonder spekjes) en macaroni (met ketchup ipv pastasaus)
Tussendoortjes zijn hier voornamelijk soepstengels, nijntjekoekjes of een lange vinger.
Je doet het goed hoor :-*
Spinazie a la creme zou ik niet doen. In de ‘creme’ zit volgens mij erg veel zout toch?
Als je dan spinazie wil geven zou ik gewone blad/gehakte spinazie (ook uit dievries) geven.
En inderdaad, als je alleen maar potjes geeft willen ze op een gegeven moment geen vers eten meer (smaakt een stuk minder lekker voor hun dan).
Op haar brood kan je ook kipfilet, vruchtenmoes, smeerkaas met ham oid, jonge kaas doen. Lekker varieren!
als je verse groente wilt geven zou ik gewoon met wortel beginen en dan langzaam uit bereiden
op brood vind sophie het erg lekker om een banaan te prakken met een danoontje… ze smult dan zo enorm!
ik denk eerder dat ze de spinazie niet lekker gevonden heeft dan dat ze het niet eet omdat het vers is… helemaal omdatj e zegt dat ze wel vaker een hapje van jouw eten gehad heeft.
Maar hier is het wel andersom: sophie heeft nooit potjes gegeten, en moest erg wennen aan de smaak van potjes eten. Dus misschien dat het daar toch wel van kan komen, dat ze gewoon moet wennen.