weer nieuws over madeleine

‘Bloed in auto toch van Madeleine’

Uitgegeven: 8 januari 2008 10:22

Laatst gewijzigd: 8 januari 2008 11:12



AMSTERDAM - De bloedsporen in de huurauto van Gerry en Kate McCann blijken na nader forensisch onderzoek toch van het vermiste dochtertje Madeleine te zijn. Dat meldt de Daily Mail dinsdag.

Novum



Het vermoeden dat het meisje dood is en de ouders verantwoordelijk zijn voor het dumpen van het lichaam wordt daarmee volgens de Portugese politie groter.



Beschadigd



Een eerder onafhankelijk DNA-onderzoek kon niet bevestigen dat het bloed in zowel de auto als de flat van 4-jarige Madeleine afkomstig is doordat het genetisch materiaal was beschadigd. Met een nieuwe techniek kon het DNA wel goed worden onderzocht.



Zelfs kleine, beschadigde monsters kunnen met de zogenaamde ‘low copy number analysis’ onderzocht worden. De uitslag van de test spreekt in het voordeel van politie en justitie.



De Renault Scenic waarin het bloed werd gevonden, was 25 dagen na de verdwijning van Maddie gehuurd door de McCanns. De peuter verdween 3 mei. De bloedsporen werden gevonden in de kofferbak.



Verklaringen



De ouders hebben altijd volgehouden dat er onschuldige verklaringen zijn voor de bloedsporen. Het bloed zou afkomstig zijn van hun twee jaar oude tweeling.



De Britse krant meldt ook dat er binnenkort Portugese inspecteurs richting Engeland vertrekken om het echtpaar opnieuw te verhoren.

ik hoop zo dat ze er nog een keer achter gaan komen wat er nu echt gebeurd is

pfff vind het allemaal zo raar

hoorde net op shownieuws dat ze ook een boek aan het schrijven zijn over de zaak.



sorry maar krijg steeds meer het idee dat ze erg geldbelust zijn



En ik zeg al vanaf het begin dat de ouders betrokken zijm

@ilsederooy wrote:

hoorde net op shownieuws dat ze ook een boek aan het schrijven zijn over de zaak.



sorry maar krijg steeds meer het idee dat ze erg geldbelust zijn



En ik zeg al vanaf het begin dat de ouders betrokken zijm








Heb ik ook gelijk geroepen!!!

En ik voel gewoon dat ze ervanaf weten!!!

was het joram van de sloot die ook geen boek schreef, terwijl hij ook veel meer met de zaak te maken heeft dan dat tot nu toe bewezen kan worden :think:

zo zal het ws ook wel met de zaak van madeline zijn denk ik.

@monique wrote:

was het joram van de sloot die ook geen boek schreef, terwijl hij ook veel meer met de zaak te maken heeft dan dat tot nu toe bewezen kan worden :think:

zo zal het ws ook wel met de zaak van madeline zijn denk ik.






Precies.

Hoe hard misschien ook bij de ouders heb ik wel een slecht gevoel. Bij Joram denk ik toch echt dat ze iemand als dader aan willen wijzen…maar mss zit ik er wel helemaal naast.

Ik riep ook al vanaf het begin dat die ouders er veel meer van weten dan dat wij weten. Het hele zaakje stinkt. Net als dat zaakje waar die Joram mee te maken heeft.



Ik hoop voor Madeleine dat het snel wordt opgelost. Hadden die ouders (??) niet het geld van al die artiesten gebruikt voor hun 2e hypotheek? Dan ben je voor mij al dik vet schuldig hoor… En dan nu een boek schrijven, en daarin vertellen over hoe slecht je wel niet bent behandeld door de media en de politie, en over hoe onschuldig je wel niet bent. Nee, dat gaat er bij mij niet in. Ik weet zeker dat dat de ouders er tot hun nek in zitten…

hmmmm wel verdacht dat bloed…hoop dat ze snel de waarheid achterhalen…



O en die Joran die weet er echt wel meer van.

@karin wrote:

@monique wrote:
was het joram van de sloot die ook geen boek schreef, terwijl hij ook veel meer met de zaak te maken heeft dan dat tot nu toe bewezen kan worden :think:

zo zal het ws ook wel met de zaak van madeline zijn denk ik.






Precies.






Van de zaak Maddy wilden ze een film gaan maken las ik.

@Rooike wrote:

@karin wrote:
@monique wrote:
was het joram van de sloot die ook geen boek schreef, terwijl hij ook veel meer met de zaak te maken heeft dan dat tot nu toe bewezen kan worden :think:

zo zal het ws ook wel met de zaak van madeline zijn denk ik.






Precies.






Van de zaak Maddy wilden ze een film gaan maken las ik.




Persoonlijk denk ik niet dat dit goed is dat ze dat nu al willen doen. Dan komen de centjes weer binnen. Ik had dit al helemaal verwacht dit komt een film van. Nee geen goede tijd om dat nu al te doen. Dan is het nog verdachter.



Zoiets is beter als het pas jaren later een film van komt. Maar niet nu. Ik vind persoonlijk die ouders mediageil. Tuulk doe je alles om je kindje te vinden. Maar er zijn meerdere kinderen vermist. Die doen dit toch ook niet. Maar een film maken slaat dus echt alles. Ik snap echt niet dat dit meisje wat ik hoop weer gevonden te worden. Dat deze zoveel aandacht krijgt.

die film is toch al gemaakt?

alleen uit respect voor de fam zal hij nog niet uitkomen in engeland.

ik geloof dat hij binnenkort uit komt in nederland (als ik het goed heb deze week al :think: ).

Tjeeeeee. nu al. En uit respect voor de famillie niet draaien in England? :think: Maar wel media opzoeken? :think: Terwijl ik het wel logisch vind dat ze het nog niet draaien in England.



Maar ze weten nog niet eens wat er echt is gebeurt. Vind dit heel raar hoor. Maar das mijn mening. Laten ze eerst wachten wat de echte feiten zijn en wat er echt is gebeurt. Dit lijkt wel dat ze de mensen willen inzien hoe zielig dit voor die ouders is. Maar stel dat ze het hebben gedaan of er meer van weten. Ook al hebben ze niks gedaan Dit lijkt me nog te vroeg voor die ouders. in alle opzichten. De mensen krijgen een verkeerd beeld van ze. Ik vind dit echt te vroeg hoor. Het is nog niet eens een jaar geleden. Het zou beter zijn als ze even wachten wat de feiten echt zijn. Ook al komt het niet naar buiten toe. Ik vind dit te vroeg. Een docu is wat anders. Stel dat het bij Peter r de vries komt ofzo.

het is een verfiling wat heel erg lijkt op het verhaal van medaline maar niet over hun persoonlijk gaat.

de verhaallijn komt in grote neer op het verhaal van madeline.

Klopt, het is een film van Ben Affleck. Hij heeft hem geregiseerd.



En omdat het verhaal zo sterk lijkt op dat van Madeleine, wachten ze daar met het uitbrengen.



Wie het gedaan heeft, weet ik niet, ik hoop alleen dat het snel opgelost word.



Wat Joran betreft. Na het Peter R. de Vries incident, weet ik het ook niet hoor…

Al kan ik me ook voorstellen dat als je onschuldig bent, en zo’n man keert zich tegen je, dat genoeg, genoeg is.







Het zou me desondanks niet verbazen als hij de dader bleek te zijn.

maar stel dat de ouders het ECHT gedaan hebben kunnen ze Engeland wel uit

Nieuws van vandaag.



McCanns verspreiden foto van mogelijke ontvoerder

Dit is de mogelijke verdachte in de zaak Maddie.Speurders hebben gisterenavond een robotfoto verspreid van een mogelijke verdachte in de zaak rond de ontvoering van de Britse kleuter Maddie McCann.



De Spaanse privéfirma Metodo 3 ging de laatste weken enkele zaken na waarvan ze dacht dat ze iets over het hoofd gezien had. Zo stuitte de firma op een getuigenis van Gail Cooper, een 50-jarige Britse vrouw die op het moment van de verdwijning ook in Praia da Luz aanwezig was. Ze getuigde bij de politie al op 7 mei.



Enge man

De 50-jarige Britse vrouw gaf de politie een beschrijving van een man die ze als “eng” bestempelde en die ze al een paar keer had zien ronddwalen rond de appartementen waar de McCanns en ook zij verbleef. “Ik zag de man voor het eerst op het strand van Praia da Luz. Het was een “enge man” die helemaal alleen op het strand ronddwaalde”, verklaarde Gail Cooper, “Voor de rest was er niemand op het strand aangezien het regende. Ik hield hem een paar minuten in het oog en ging dan weer met vriendinnen babbelen.”



Weeshuis

“Maar om 16u diezelfde dag stond hij plots voor mijn deur”, gaat de 50-jarige vrouw haar verhaal verder, “Hij vertelde dat hij geld inzamelde voor een weeshuis en toonde me zeer vluchtig zijn paspoort. Maar het ging zo snel dat het evengoed iets anders kon geweest zijn. Ik vertrouwde hem niet en ging niet op zijn verhaal in. Dat maakte hem heel zenuwachtig.”



Kleindochter

De vrouw vermoedt dat de verdachte persoon haar man het appartement had zien verlaten. “Hij heeft mijn man zien vertrekken en is naar ons appartement gekomen. Van op de straat kon je ook ons kleindochtertje zien zwemmen in het zwembad. Misschien was hij wel iets van plan.”



Gebroken Engels

Op een robotfoto die Portugese en Britse politie gisteren samen met Interpol verspreidde, is een man met halflang zwart, stekelig haar, borstelige wenkbrauwen en een lange afhangende snor te zien. Hij wordt tussen 38 en 45 jaar geschat. Een tweede tekening laat de man in grijze broek en zandkleurige vest zien terwijl hij wandelt. De man op de tekening is waarschijnlijk niet van Portugese, maar van Noord-Afrikaanse, Marokkaanse of Tunesische afkomst en spreekt gebroken Engels.



Verdwijning

Volgens een vriendin van de familie McCann voldoet de omschrijving aan de man die zij op de dag van de verdwijning zag weglopen met een kind in zijn armen.



De woordvoerder heeft aan de man op de robotfoto gevraagd om zich bekend te maken, al “is het maar om een mogelijke piste uit te sluiten.” Hij vertelde er ook bij dat hij de man nog van niets wil beschuldigen. (afp/ka)




Hmms, niet echt moeders mooiste…



Moet zeggen dat ik dat soort tekeningen altijd een beetje eng vind…

Ook bij Opsporing Verzocht, en die politieberichten enzo…



Brrr…