weer 'n poepprobleem.... :S

Kai is nu 3 jaar en (bijna) 9 maanden oud.

Sinds 'n 1,5 maand is hij compleet zindelijk. Hij droeg 'n jaar lang alleen 's nachts nog 'n luier, die hij dan elke nacht vol poepte. We vonden 't vreselijk vies en vooral ook vervelend om die zware benen omhoog te doen en billen schoon te maken. Uiteindelijk na de vakantie zonder geprobeerd, omdat hij in de vakantie steeds vaker droge luiers had.



Dat ging goed, heel goed zelfs. En hij poepte ook op 't potje. De wc nog niet, want dat spetterde enorm. Maar dat probeert hij nu ook vaker.



Maar ineens is 't over. Hij wil wel zindelijk zijn (“Ik hoor toch bij de grote jongens?”) en geen luier dragen, wil wel poepen maar 't kan gewoon niet.

Hij heeft voor 't laatst 3 dagen geleden gepoept… in bed… :oops: Hij zegt elke dag wel dat ie moet poepen (“snel mama, ik moet hééél erg poepen”) en als hij dan eenmaal zit, lukt 't niet.

ik heb van alles geprobeerd:

op de wc met brilverkleiner;

op 't potje met 'n tafeltje en speelgoed;

op 't potje voor de tv;

op 't potje met 'n boekje;



Soms zit ie lang, soms zit ie kort (en heeft ie 't geduld niet) maar er komt niks. Tot 't fout gaat en is hij in diepe tranen. Hij wil 't zo graag maar 't lukt gewoon niet. Alsof hij op dat moment niet los kan laten.



Van de week (de dag voordat ie 'snachts in z’n broek in bed poepte) heeft hij wel 7x door 't huis gelopen en geroepen dat hij moest poepen, maar er kwam niks. Ik heb toen ook weer vanalles geprobeerd, om 'm te laten ontspannen zodat 't eruit zou floepen, 'm lang laten zitten, etc… Het lukt niet. Heb echt medelijden met 'm, kan toch niet goed zijn als ie 't zo lang ophoudt? Hij zegt ook soms dat ie buikpijn heeft (op zulke dagen dat de nood toch hoog is, maar 't niet lukt) en gisteren hebben we 'm weer 'n luier aan gedaan. Maar die was vanochtend op 'n druppel plas na droog.



Wie heeft er nog tips?

Was de poep dik? Misschien dat het daarom niet zo wil lukken? Dan zou je iets van Roosvicee Lacto kunnen proberen.

Nee, volgens mij niet. het waren zeker geen harde drollen :wink:

Ja hoor, weer raak…

('t was ook wel te verwachten na 3 dagen)

En weer enorm verdriet, arm ventje.

ik ga morgen toch maar roosvice laxo proberen.

Niet dat 't zo hard was, maar misschien helpt 't wel.

En als je hem een luier om doet als hij aan geeft dat hij moet poepen? Sommig kinderen vinden staand poepen nou eenmaal fijn.

Hij wil geen luier aan want dan vind ie dat ie niet meer bij de “grote jongens” hoort :roll:

Vannacht 2x bed verschoond, 't was natuurlijk ook niet in 1x gedaan :oops: Hij zei om 6:00u vanmorgen met slaperige stem: “mama, bel jij met dat waar jij liam gaat wegen of die weten hoe ik kan poepen op 't potje?”.



En zojuist bij 't naar bed brengen zei hij “jij moet mij ook wakker maken als ik moet poepen”. M.a.w. hij wordt dus wakker omdat ie gepoept heeft, niet omdat ie moet poepen…



Ik probeer 't nu met roosvice laxo en bel maandag even met 't CB of die nog tips hebben. Kennis van ons is leidster op de psz en die had 't ook ooit meegemaakt met 'n kindje wat de ontlasting niet los kon laten. Maar wat ze er nu aan gedaan hebben om 't op te lossen, weet ik dus niet :think:

Ben echt zo trots!!

kai was al 2x z’n bed uitgekomen vannacht en om half 7 stond ie weer aan m’n bed: “ik heb op 't potje gepoept”. met m’n slaperige kop ging ik uit bed, maar had nog niet zo in de gaten wat ie me kwam vertellen… tot ik op de overloop ineens wakker werd van de lucht! :lol:

Gepoept en geplast op 't potje, helemaal zelf nog wel :dance:

Je had dat snoetje moeten zien, zo trots!!



Ik hoop dat 't door de laxo komt en hij met 1 glaasje per dag mee geholpen is!!

Wow, dat is super goed van hem!! :dance:

Hopelijk gaat het nu de goede kant op.

Misschien dat de poep iets minder hard is door die Roosvicee Lacto, hopelijk is het probleem nu opgelost.

Hoop 't ook, thanx voor de tip Sassie :thumbup: :thumbup: