weer maar een sinterklaasvraag

ik heb de cadeautjes voor mijn meisje al binnen voor sinterklaas.

Maar ik zit een beetje in dubio of ik ook iets leuks voor mijn man en mezelf zal kopen.

Kijk, over een paar jaar wil ik dat wel, aangezien sinterklaas niet alleen voor de kindertjes iets koopt maar voor iedereen.

Doen jullie dat? iets kopen voor je partner en jezelf? en vanaf wanneer zijn jullie daarmee begonnen?

ja ik doe het wel,vind ik wel zo leuk.

Hoeft niet heel duur te zijn ofzo maar een kleinigheidje id altijd leuk :mrgreen:

Een paar sokken/ondergoed, lekker geurtje, iets voor in de keuken

Net iets wat je nodig hebt. Gewoon als kadootje doen :lol:

Ik vier mijn hele leven al Sinterklaas geloof ik :wink: .

In elk geval ook toen mijn broer en ik al groot waren en ook toen ik nog geen kinderen had, vaak deed een vriendin van mij dan ook mee, of we vierden het met familie (of 2x)… En dan kochten we voor allemaal iets (met vrienden dan, met familie deden we loodjes trekken en suprices en gedichten nu doen we gewoon zoals het uit komt en of iemand zin en/of inspiratie heeft).

Ik weet trouwens nog wel van mij van vroeger dat ik het altijd zo zielig vond dat mijn moeder veel minder kreeg dan ik en mijn broer :wink: .

Ik/wij vieren het dit jaar (weer) met mijn moeder en broer samen. Wij kopen dan voor elkaar wat (a 5 euro of minder) en voor de kinderen wat “meer”, ik voor de kinderen wat duurders (wat ze echt graag willen).

Vind het onwijs gezellig zo met elkaar, wat lekkers te eten en te drinken erbij, liedjes zingen, Sesamstraat met Sinterklaas kijken ofzo en gewoon veel lol maken en voornamelijk genieten van de kinderen :thumbup: !

dat herinner ik me ook nog ja, dat mijn moeder altijd zo weinig cadeautjes kreeg. maar ja, ons werdt dan verteld dat sinterklaas vooral voor kindjes komt, en dat de papas en de mamas niet zoveel kregen. :mrgreen:

in elk geval vind ik het een erg gezellig feest altijd :lol:

Wij kopen hier ook altijd iets voor elkaar, maar deden dat ook al toen er nog geen kids waren :wink: Wij krijgen daarbij ook nog iets van mijn ouders (en met kerst van mijn schoonouders). Maar voor elkaar kopen we idd net wat we nodig hebben, niet te gortig natuurlijk maar meestal draait het uit op een luchtje ofzo :lol: Succes met shoppen :-*

Oh wat grappig!

Wij zien Sinterklaas echt als een kinderfeest en onze sint brengt dan ook alleen voor de kinderen een zak met kado’s.

Je zet toch zelf je schoen ook niet?! :think: :mrgreen:

(ja of misschien wel hoor, voor wat pepernoten ;))



Wij doen met kerst wel kadotjes voor elkaar. En dan idd luchtje, spelletje, sokken, een goed boek, een leuke cd, gereedschap alles wat maar nodig/leuk is.

nee ik doe eigenlijk alleen kadootjes voor de kids in de zak en voor de grote doe ik chocoladeletters maar geen kadootjes



wij doen met kerst aan kadootjes sinterklaas is hier dus voor de kinderen

wij vieren sint altijd met de grootouders van mijn man. Dat blijven we doen totdat ze er niet meer zijn, dan vieren we het gewoon met ons gezin.

Hier altijd de nadruk op kadootjes voor de kinderen, de grote mensen kopen een kleinigheidje voor elkaar (en dat leggen we ook zo uit). Sint is voor de kinderen, niet voor grote mensen.



met kerst kopen we altijd wat voor elkaar wat iets duurder is. Een gezelschapsspel, een dvd-box o.i.d.

ik heb zelf boggle gekocht (onee die kreeg ik gratis omdat ik een spel voor esmay heb gekocht…)

en voetbaltafeltje voor bart…ook wil hij een beurs en kan ik nog wel wat nieuwe lingerie gebruiken dus dat haal ik er dan bij…

hier brengt sinterklaas kados voor de kinderen en voor de ouderen wat lekker dus chocoletter of zo

hier ook al gedeelte van de kados binnen en vondt van der week nog kados van vorig jaar :oops: dus die gaan er nu gewoon bij.

Wij vieren geen kerst dus met Sinterklaas doen we ook een kleinigheidje voor elkaar. We vieren het al sinds jaar en dag met mijn ouders, broer, schoonzus en hun 2 kindjes. We kopen allemaal voor iedereen een cadeautje van rond de 5 euro. Zo hebben we gezellig gevulde zakken op 5 december! Voor de kinderen (en mijn broer voor zijn kinderen) kopen we wel gewoon grote cadeaus. Die zitten dan ook gewoon tussen de kleine cadeautjes.



Enne, schoen zetten doen wij (papa en mama) ook altijd 1 keer :mrgreen: Dat vinden de kinderen ook helemaal geweldig! En dan alleen iets lekkers erin. De andere keren dat de kinderen hun schoen zetten doen wij dat dus niet meer mee.

ja hoor ik heb vorig jaar handschoenen en makeup gekregen van de sint… en mijn man boxershorts en dikke sokken… :lol:

ik ga nu nog geen kadootjes kopen het is nog lang geen sinterklaas… en vaak is het een week voor sinterklaas heel veel uitverkoop in de speelgoedwinkels :lol: dus ik wacht nog ffe… :wink:

Ik koop met sinterklaas vaak wel iets voor mijn man, meestal gewoon iets kleins/grappigs en natuurlijk een chocoladeletter. :wink:



En we vieren het ook met mijn familie, maar dan trekken we lootjes en koop je iets voor degene die je getrokken hebt (en je maakt een surprise en schrijft een gedicht).

wij vieren 2 keer sinterklaas bij mijnouders met mijn broer en kids

en bij mijn schoonouders met schoonzus en zwager plus aanhang.



we kopen voor de kinderen voor 2 keer dus 1 cadeautje en voor elkaar ook 1 cadeautje en dan ook voor de anderen die daar zijn

en die doen dat dan ook weer voor ons



zo heb je hel veel cadeautje maar ze zijn niet allemaal voor de kids.



we vieren geen kerst dus vandaar met sinterklaas cadeautjes

Bij ons is Sinterklaas echt voor de kindjes. Met Kerst ligt er wel een pakje voor ‘de groten’ onder de boom.

Ik zit eens even te lezen… wordt er nergens lootje getrokken?



Mijn zusje, zwager, nichtje en oma komen bij ons sinterklaas vieren. Met de volwassenen hebben we lootje getrokken, een budget afgesproken enz. Voor de kindjes kopen we allemaal Die worden dus ook duidelijk meer in de watten gelegd door de Sint als de volwassenen, maar met de gedichten hebben wij onze eigen lol wel… :lol:

Ow, het is zo druk hier; 26 nov Lila jarig, 5 dec Sinterklaas thuis voor de meiden, 6 dec Sinterklaas (met lootjes en gedichtjes incl de volwassenen) bij mn zus met opa’s en oma’s, dan verjaardag van mn neefje, dan Kerst; kadootjes voor iedereen, met oud en nieuw is mn zwager jarig en begin januari mn nichtje. Zit zo aan 1200 euro aan kadootjes, manlief en ik slaan elkaar dus gewoon over!

@Douwine wrote:

Ik zit eens even te lezen… wordt er nergens lootje getrokken?


@Nienke123 wrote:
En we vieren het ook met mijn familie, maar dan trekken we lootjes en koop je iets voor degene die je getrokken hebt (en je maakt een surprise en schrijft een gedicht).




Nergens dus in ieder geval niet. :wink: :slight_smile:

Lootjes trekken met 3 volwassenen is niet echt spannend :wink: !

Dus nee, we kopen gewoon voor elkaar iets kleins (wc-zeepjes, sokken, of sudoku bijv. voor mn moeder, en pen, zakdoeken of suske en wiske voor mn broer ) en voor de kinderen iets “groots”, mijn moeder koopt ook altijd voor iedereen nog een chocoladeletter en iets van marsepein en ik vind het leuk om voor allen een boek te vinden. Vroeger kregen we dan ook nog altijd een gezelschapsspel… vanavond eens in “de groep” (haha die 3 volwassenen weer) gooien of dat misschien weer een leuk idee is.



Kerst vieren we met zelfmaakcadeautjes, en mogen de kinderen ook iets maken/kopen om aan de anderen te geven.