weer je oude lichaam na de bevalling?

Ik was tijdens mijn zwangerschap 28 kg aangekomen. Week na de bevalling (in januari) meteen 16 kg kwijt en inmiddels er weer 4 bij :oops:



Ben nu 1 week gestopt met de bv en er is al 1,5 kg van af, ondanks dat ik me een weekje goed heb gedaan aan chocola. Ben benieuwd hoe snel het gaat nu ik weer op de lijn ga letten en ik inmiddels weer wat beter kan bewegen.



Heb dus idd ook een hele nieuwe garderobe aan kunnen schaffen. Vorig jaar winter liep ik in positie kleding en dat jaar daarvoor was vlak voor mn trouwen en was ik heel erg in shape. Nu hoop ik rond de zomer weer in shape te zijn, zodat ik weer zwanger kan worden :shifty: :wink:

@marijke79 wrote:

ik zou kunnen afvallen wat ik wil, maar mijn figuur zoals voor de 1e zwangerschap krijg ik niet meer terug. Borsten zijn groter gebleven, heupen zijn gaan wijken en ben gewoon breeder geworden.



Bennou weer zwanger en net als de 1e keer vol rond om… dus zien waar nou het schip strand




Haha nou geef die maar aan mij hoor, want ik had al niet veel maar heb nu het kleinste AA er aan overgehouden :oops: :cry: :oops:

Je kunt (bijna) altijd weer op je ‘oude gewicht’ terechtkomen maar de meeste vrouwen houden wel ‘iets’ over aan het zwanger zijn. Je heupen worden breder en blijven dat meestal ook (hoppa maatje meer voor je broeken) en sommige vrouwen zijn zelfs een schoenmaat omhoog gegaan omdat ook de botjes van je voeten extra gewicht te dragen krijgen. Zelf weeg ik ondertussen geloof ik alweer minder van voor mijn tweede zwangerschap (mss zelfs wel eerste maar ja ik had nooit een weegschaal tot de IVF arts me verplichtte er 1 te kopen :lol: ) maar mijn oude figuur zal ik wel nooit meer terug zien.

Vind het zelf ook niet zo erg hoor, ik heb iets meer een ‘hangbuikje’ met streepjes maar ik zit ook net een jaar na de bevalling en heb wel het idee dat het nog steeds een beetje strakker aan het worden is (2 bevalling en zwangerschappen niet te lang na elkaar eisen ook hun tol) mijn heupen waren altijd al breed (mss beval ik daarom ook relatief snel en makkelijk?) en mijn schoenmaat is een halve maat meer ong.

Ik heb daarom ook maar afscheid genomen van mijn ‘oude lijf’ en ben al bijna gewend aan mijn nieuwe ‘mama-lijf’. :lol:

Ooit als ik helemaal klaar ben qua kinderen krijgen/maken/baren etc ga ik mss nog wel eens een sportschool opzoeken oid tot dan vermaak ik me op de Wii met een beetje yoga etc. :thumbup:

Geef je lichaam iig net zo lang de tijd om te herstellen als dat het nodig heeft gehad om een kind op de wereld te zetten. Is wel zo eerlijk voor je lichaam toch? Dat heeft al heel hard gewerkt en het nodige moeten afzien. :wink:

Lichamelijk ben ik weer helemaal de oude.

Maar geestelijk niet…baal daat stevig van want ik ben geen labiel type.

Ik vind het erg moeilijk om de omschakeling te maken van 1 kind naar 2.

Ook mis ik iets voor mijzelf.



Hoe lang kan het duren voordat je geestelijk de boel weer op de rit hebt…en wanneer zouden jullie aan de bel trekken als het niet beter gaat??

hier 1 maart bevallen. (en daarvoor 15 sept 07)

ben tijdens bij zw. maar 4 kg aangekomen, maar figuur is nog steeds niet zoals het was.



Nog steeds last van buik.

bij de buik vallen de shirt “kort”

marijke79 schreef:
ik zou kunnen afvallen wat ik wil, maar mijn figuur zoals voor de 1e zwangerschap krijg ik niet meer terug. Borsten zijn groter gebleven, heupen zijn gaan wijken en ben gewoon breeder geworden.

Bennou weer zwanger en net als de 1e keer vol rond om... dus zien waar nou het schip strand


Haha nou geef die maar aan mij hoor, want ik had al niet veel maar heb nu het kleinste AA er aan overgehouden


haha anders maar aan mij, toen ik borstvoeding gaf leek t nog wat maar nu :?

Lichamelijk ben ik weer helemaal de oude.
Maar geestelijk niet...baal daat stevig van want ik ben geen labiel type.


vervelend meissie. Ben zelf geestelijk nog heel erg bezig met de zwangerschao en bevalling en de eerste week erna. Mis het gewoon ofzo, niet goed uit te leggen maar het voelt heel raar, een soort heimwee zeg maar...

Maarre blij te horen dat ik niet de enige ben die nog niet het lichaam heeft van voor de zangerschap.. :wink:

Het kan ook zijn dat je je oude figuur nooit weer terug krijgt!!!

Natuurlijk hoop ik dat niet voor je, maar da’s ook een mogelijkheid!

Ik heb werkelijk geen figuur meer… :frowning:

Heb veel huid over en dat hangt ‘lekker’ :sick:

Ziet er niet echt sexy uit moe’k zeggen! Was na mijn 1e zoontje al een beetje, maar is nu echt erg… En helaas kan ik buikspieroefeningen doen tot dat ik erbij neer val, maar daar wordt mijn huis niet strakker van.



Ik hoop voor je dat je je oude figuur -zo goed als- terug krijgt!

Maar dit is ook een ervaring en die mag ook gezegd worden, toch??? :oops:

ook ik heb de ervaring dat ik echt mijn oude figuur niet terug ga krijgen.



Ik had bij beide kids alleen een buik, en die was dik.

Ook 2 ks gehad, waardoor buikspieren nu moeilijker te trainen zijn.

ik zit wel op mn oude gewicht, maar mijn buik hangt echt en dan gewoon over het litteken heen van de ks.

Terwijl ik verder niet dik ben. heb maat 38 van broeken en 36 soms 38 van boven.



en dan over het geestelijke stuk. Mijn jongste is nu bijna 2.

en ik begin me redelijk aan weer mezelf te voelen, voor zover je dat weer kunt worden als voordat je kinderen had.

Geef het een jaar…ja een jaar…

Je hebt je enrgie hard nodig voor je herstel en nachtelijke uitstapjes met de voedingen.

Ik was bij mijn eerste na een jaar op gewicht en bij mij tweede na een half jaar,vanzelf…nooit iets aan gedaan.

Maar mijn lijf is veranderd…die zal nooit meer hetzelfde zijn…gelukkig…ik ben mama met een moederlijf vind ik niet erg :angel:

Ik ben al mijn kilootjes kwijt, maar mijn figuur is wel heel anders, waardoor sommige broeken echt niet lekker zitten.

16 kilo aangekomen tijdens zwangerschap, toen J 5 maanden was ongeveer nog 2 kilo te gaan.

Mijn buik is wel dikker, de rest weer normaal. Wil als het even kan wel weer gaan sporten en dan zal mijn buik ook nog wel wat bijtrekken.

Had altijd stretchspijkerbroeken en heb uiteindelijk 1 een maatje groter gekocht. Nouja die kan ik nu zonder de sluiting te openen aan en uittrekken en die zakt de hele dag af (en het is echt een mooie broek maar ik word er gek van). Mijn oude broeken passen net aan, maar liefst zonder knoop. Dus zit er een beetje tussenin en heb van de nood een deugd gemaakt en leuke jurkjes, majo’s en laarzen gekocht (je moet wà t :lol: ). Maarja dat is na een kindje, zonder BV, zonder sporten.

Het wisselt zo per persoon maar idd, geef het wat meer tijd.



Over geestelijk: asl je jezelf niet helemaal lekker voelt kun je dat altijd bespreekbaar maken misschien bij je HA? Je hoeft niet meteen pillen aan te pakken maar een goed gesprek en wat handvatten kunnen misschien ook helpen? En even mamapauze af en toe een middagje?

Ik was maatje 34 en na de bevalling maatje 38. Vooral de bovenbenen en idd een blubberbuikje. Nu weer aan het sporten gegaan, val langzaamaan weer wat af en zit er nu tussenin 36/38. Alleen dat rolletje op mn buik blijft zitten… :twisted: Krijg regelmatig de vraag of ik weer zwanger ben… :naughty:

hier nog lange niet terug in vorm… wat ik voor de eerste zwangerschap was zal toch nooit meer lukken… die kleren kom ik nooit meer in… mijn heupen zijn breder gaan staan… dus ach zoveel moeite doe ik daar dan ook niet meer voor.



na de zwangerschap begon ik krap in mt 44 zit nu in 40 dus langzaamaan zit er wel verbetering in… maar maatje 36 red ik niet meer :mrgreen:

Na Daan :: pastte ik geen enkele broek meer, :oops: behoorlijk wat aangekomen.



raakte zwanger van Ivan en ik pas nu mijn broeken weer van voor Daan :
:



Ik spin 2 tot 3 x in de week , eet gezond, veel fruit weinig snoep.

sinds kort doe ik ook bodyshape