Hai dames!
Ik heb weer zoals gewoonlijk een paar babyvraagjes over Jasly,
Ze kan sinds 2 dagen helemaal uit dr zelf rollen, :thumbup:
Maar ze rolt nog niet terug,Hoe en wanneer kan dat gebeuren,
Het is nu vooral veel opletten ook al zit ze in dr box en als ze slaapt vind ik het helemaal eng dat ze misschien als ze net wakker is rolt en niet meer terug kan rollen en zo dan in slaap valt? :? :shock: :o
Betekend dit na het rollen dat ze binnenkort ook kan gaan kruipen?
Ze doet wel een soort van droogzwemmen maar komt niet vooruit, Heel schattig om te zien!! :inlove:
Mijn volgende vraag is wanneer moet ik haar bedje of box lager zetten?
En het volgende is, ik geef jasly elke dag nu een baby massage elke avond,Is dat wel goed voor haar nu? of is ze daar te jong voor, Ik doe het gewoon thuis geleerd van mn moeder en gelezen op het internet en Jasly vind het ook leuk,Ze raakt er toch niet verwend van toch?
En mijn laatste vraag is, Het word nu warmer en ik denk dat Jasly ook wel eens water wilt drinken want ik had gelezen dat dat wel goed is,
Maar ze wilt persee nog geeneens water uit een flesje drinken!!
En een tuitbeker lukt dr niet,wanneer wel?en hebben jullie er nog tips over? Want afgekolfde bv wilt ze niet ookal probeer ik het elke dag weer en water wilt ze ook niet,
Het cb zei dat ik 5 voedingen op een dag nu kan geven maar dat lukt absoluut niet, ook vooral omdat ze sinds ze ouder dan een maand werd 2 keer snachts komt en sóchtend ook en ik kom dan uit op 8 voedingen per dag,Hoe moet ik haar laten doorslapen? en is hoe kan ik de nachtvoedingen over slaan of is daar nog de tijd niet voor?
Ik hoop dat jullie mn vraagjes kunnen beantwoorden,Alvast bedankt!!
Groetjes Jeanette
Ik heb niet antwoord op al jouw vragen, maar ik ga het wel proberen. let op: dit is wat ik gedaan heb, betekent niet dat het wetmatigheden zijn…
Met omdraaien:
Kieks deed dat ook. Ze kon al na plusminus 2,5 maanden op haar buikje draaien. Omdat we allemaal netjes geleerd hebben dat dat niet verstandig is, draaide ik haar steeds weer terug op haar rug.
Met als gevolg dat ze óf meteen weer op haar buik draaide, óf huilend wakker werd en alsnog op haar buik draaide.
Dus aan het consultatiebureau om advies gevraagd. Hun advies: als ze het doet, is ze er ook aan toe. Niet druk om maken, gewoon laten gebeuren en in ieder geval zéker niet aan de slag gaan met vastbinden aan het matras o.i.d., want dat is levensgevaarlijk.
Nou was ik al niet van plan om daar mee te beginnen, haha.
Kruipen na rollen:
Hoeft niet, dat heeft hier nog een hele poos geduurd. Ze heeft lang getijgerd, pas met 11 maanden kroop ze echt.
Haar bedje of box moet je lager zetten zodra je merkt dat ze zich vastpakt aan de spijlen en zich zo omhoog probeert te trekken. Je weet namelijk nooit hoe snel zo’n kleintje dat onder de knie heeft.
Masseren gewoon doen. Een baby kun je nog niet verwennen. Waarom zou dat niet goed voor haar zijn? Als je maar voorzichtig bent met de ruggegraat en haar gewrichtjes.
Water drinken mag, hoeft niet. Als ze het niet wil, dan is ze er blijkbaar niet aan toe. En als het echt heel warm is, gewoon nog eens proberen. Met lepeltjes tegelijk wilde hier ook nog wel eens werken, dus niet uit een fles maar met een lepeltje, vinger of speen (speen soppen in water).
De bv kun je misschien aanvullen met flesvoeding. Het ligt eraan of dat werkt voor jouw kindje. Vaak zie je dat kindjes met borstvoeding nog niet doorslapen, maar met flesvoeding wel.
Dat zou je even moeten overleggen met het CB!
:thumbup:
ik zou alleen geen water geven hoor…is nog helemaal niet nodig ook als ze het heel warm weer is is het niet nodig, je legt haar gewoon wat vaker aan de borst dan…op hete dagen dronk tom soms wel 14 keer bij mij :inlove:
je meisje drinkt zoveel ze wil bij jou, en dus zou ik ook géén flesvoeding geven, dan verstoor je vraag en aanbod van de borstvoeding :thumbdown:
5 voedingen slaat op fleskinderen…borstvoedingskinderen hebben regeldagen, baaldagen, knuffeldagen, lekker drinken dagen en ik wil gewoon bij mama zijn dagen :lol: dus niks van aantrekken wat het cb zegt ik zat op 5 voedingen toen tom ruim 1 jaar was…en dan nog vaak de nachtvoedingen erbij…het ligt heel erg aan wat je kindje wil en nodig heeft…
nachtvoedingen…sja, tom was ruim 2 jaar voordat hier de nachtvoedingen stopten :shifty:
zolang hoeft het niet te duren hoor er zijn kindjes die véél eerder al zonder kunnen…
maar je meisje is nog zo klein…ik denk dat ze richting de 4 maanden sprong gaat en dat is een hele grote…ik weet nog wel dat ik toen helemaal gek werd van alles wat er ineens veranderde :oops: en ik zóóó moe was van de regeldagen…
maar als je beseft dat het allemaal voorbij gaat, dat na deze onrustige fase er weer een rustige periode komt…dan kan je misschien dit iets beter door komen…
mijn beste tip: probeer echt je meisje te vertrouwen: ze weet wat ze wil en wat ze nodig heeft en als je naar háár luistert ( en niet naar het cb :silenced: ) dan zal je zien dat alles makkelijker loopt…
maar vooral: WIL niet teveel te snel…
doorslapen: zoek maar eens op kok…met 3 of 4 maanden doorslapen deden maar heel weinig kindjes
optrekken is ze nog veel te jong voor
omdraaien terug kan ineens snel gaan maar ook nog een maandje ofzo duren
kruipen en tuitbeker duurt ook nog wel even…
misschien is het handig om eens het boek " je baby’s eerste jaar" te gaan lezen. het is een “Dummies” boek, geel met zwart…met allerlei handige tips en wat je kindje kind kan en niet kan, veiligheidstips, over eten en ziek zijn…naja alles wat een nieuwe ouder zou willen weten.
ik heb er héél veel aan gehad.
het leest heel makkelijk en er staan allemaal korte lijstjes in per maand!
geniet maar lekker van je meisje…go with the flow
:hug: