Weer en BO!!

Meiden, ik kan wel janken heb weer een BO! Zo is het echt niet leuk meer om de borst te geven, maar goed mijn vraag is, hoe kan het toch dat ik nu al mijn tweede BO heb, terwijl mijn kindje niet eens 2 maanden :frowning:



Tips zijn van harte welkom!!!

Ik zou niet weten hoe het zo snel achter elkaar kan optreden…Ik moet me helemaal weer in het bv geven verdiepen…

Ik wil je wel even sterkte en beterschap wensen… :hug:



Misschien kun je het cb bellen voor advies?

Helaas was het bij mij de eerste maanden steeds keer op keer raak. Hoe het kwam, geen idee. Waarschijnlijk toch niet goed aanleggen waardoor kloven en waardoor sneller een borstonsteking. Bij de jongste na de eerste 3 maanden alleen nog maar met 5, 9 en 18 maanden een borstonsteking gehad.

Hopelijk is bij jou dit gelijk de laatste. Tips heb ik ook niet echt maar wil je wel veel sterkte wensen. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt en kun je weer genieten van de borstvoeding.

Misschien gewoon je weerstand nog erg laag. Je hebt natuurlijk wel een bevalling achter de rug.

Waarschijnlijk leg je je kindje toch niet goed aan en word zo de borst niet goed leeggedronken :think: anders zou ik het ook echt niet weten… Maar heel veel sterkte en ik hoop dat je er snel vanaf bent :-*

@Suuusje wrote:

maar goed mijn vraag is, hoe kan het toch dat ik nu al mijn tweede BO heb, terwijl mijn kindje niet eens 2 maanden :frowning:


Daar stel je een hele belangrijke vraag. Als je namelijk de oorzaak weet, dan kun je maatregelen treffen om een bo in de toekomst te voorkomen. De meest voorkomende oorzaak is inderdaad een niet goed geleegde borst bijvoorbeeld door niet goed aanleggen, niet vaak genoeg voeden, niet lang genoeg laten drinken, (nacht)voeding overslaan. Andere oorzaken kunnen zijn:
  • een slecht passende bh
  • knellende kleding of een prop kleding onder de arm tijdens het voeden
  • knellende banden van een babydrager
  • met een vinger de borst indrukken om het neusje vrij te houden
  • spruw/schimmelinfectie



    Een steriele bo (dus zonder kloofjes/wondjes) kan worden verholpen door een goed borstvoedingsmanament toe te passen; antibiotica is in eerste instantie niet nodig. Als er na 24 uur nog sprake is van koorts, dan is het aan te raden om je huisarts te raadplegen. Bij een bacteriële bo (dus met kloofjes/wondjes) is behandeling met antibiotica nodig en daarnaast een goed borstvoedingsmanagement. Meer informatie kun je vinden op http://www.borstvoeding.com/problemen/ontstekingsproblemen/verstopte-melkkanaaltjes-en-borstontsteking.html .



    Beterschap!