Weer een vraagje over plasjes en poepjes

Lianne heeft in de periode van half juli aangegeven niet meer een luier aan te willen.

Dit toen thuis met beide handen aangegrepen en het ging super.

Op het kdv echter vonden ze dat Lianne het niet kon en kreeg daar weer een luier aan. Missie volledig mislukt.



Lianne wilde niet meer, dus heb het eerst maar zo gelaten.

Wilde vooral geen strijd ervan maken omdat ik bang was dat ze dan leter helemaal niet meer zou willen.



Vandaag geprikt om het weer te gaan proberen, de laatste weken trok ze weer meer naar de wc toe.



Sinds het moment dat ze wakker is, 915 en tot nu heeft ze 2 plasjes gedaan.

Ik heb dr ieder half uur op de wc gezet, dit omdat Lianne de neiging heeft om in haar enthousiastme iedere minuut naar de wc te vliegen.



Ik geloof dus dat ze haar blaasspier dus best voelt anders kun je niet plassen als je op de wc wordt gezet.



Maar hoe pak ik dit verder aan, op het kdv heb ik al gezegd dat ze vanaf maandag het van me over moeten nemen omdat ze 4 dagen pw op het kdv is. 1 kant ermee bezig werkt niet naar mijn idee.



Dus Tips?



Ze loopt in een onderbroekje met een legging, heb gisteren al een stapel leggings ingeslagen bij de action.



Beloon met een enthousiaste high five en een sticker.

Blijf bij haar als ze op de wc zit.

Zoonlief moest toen hij nog niet helemaal zindelijk was ook op het kdv nog een luier om. Zij zeiden toen dat kindjes pas zonder luier mochten als ze helemaal zindelijk waren overdag :roll: Maar goed, al met al was zoonlief binnen 1 week thuis helemaal droog, ondanks de luierdagen op het kdv die ertussen zaten. Dat waren er overigens wel maar 2 en geen 4.



Hij werd wel iedere plasronde op de wc gezet. En dat is volgens mij best wel vaak dat ze daar naar de wc moeten. Meestal constateerde ze dan dat zijn luier nog droog was.



Zodra we thuiskwamen deed ik dan zijn luier af en vanaf dat moment weer op de wc. Hij gaf het heel snel zelf aan als hij moest plassen en heeft bijna nog nooit een ongelukje gehad.



Hij was ook, net als Lianne, bijna 3 toen hij overdag droog was.



Heb je al eens luierbroekjes geprobeerd? Die moet je aandoen als een onderbroek. Misschien geef je haar daarmee het idee dat ze een onderbroek aan heeft en geen luier? Tenminste, als het op jullie kdv ook verplicht is om ze thuis zindelijk te maken.

Op het kdv helpen ze wel mee met zindelijk worden.

Maar op een andere manier dan hoe ik het thuis doe.

Hoe dan?



Kun je dat van hen thuis niet overnemen?

Om 1100 gaf ze aan dat ze moest poepen, op wc gezet maar ze wilde niet.

Om 1105 riep ze weer ik moet poepen.

Ook toen wilde ze niet, ik dacht direct dat ze wel moest maar niet durfde.

Dus nog geprobeerd met een boekje maar ze hoefde/wilde ze niet.

Om 1110 was het ik moet poepen en raakte ze in paniek, bah bah zei ze.

Net te laat op de wc.



Ze voelde dus duidelijk dat ze moest poepen maar durfde niet.



Wel beloond want ze had weldegelijk door dat ze moest poepen, dat ze net te laat was boeit me niet.

Onderbroek in de was, schone aan en klaar!

Wel was ze erg vies van zichzelf nadat ze net te laat had gepoept op de vloer in de wc.

@cees77 wrote:

Hoe dan?



Kun je dat van hen thuis niet overnemen?




Ze mogen elke plasronde heen, dus na fruit, na eten, voor slapen, na slapen, na cracker.

Qua schema gezien zal het dan zo gaan:

930

1130

1300

1530

1630



Dat red ze nu gewoon niet, ik vind dat ook geen zindelijkheidstraining.

Ze geeft nog erg slecht aan dat ze moet, dus naar mijn idee moet je haar dan wat vaker heen doen.



Als je LIanne zelf laat aangeven dat ze moet dan vliegt ze elke 5 minuten heen. Dus vandaar dat ik nu ieder half uur ben gegaan vanochtend.

Al weet ik ook best dat het voor het kdv geen doen is ieder half uur.

Wil vanmiddag ieder uur gaan.

@cees77 wrote:

Hoe dan?



Kun je dat van hen thuis niet overnemen?




Ze mogen elke plasronde heen, dus na fruit, na eten, voor slapen, na slapen, na cracker.

Qua schema gezien zal het dan zo gaan:

930

1130

1300

1530

1630



Dat red ze nu gewoon niet, ik vind dat ook geen zindelijkheidstraining.

Ze geeft nog erg slecht aan dat ze moet, dus naar mijn idee moet je haar dan wat vaker heen doen.



Als je LIanne zelf laat aangeven dat ze moet dan vliegt ze elke 5 minuten heen. Dus vandaar dat ik nu ieder half uur ben gegaan vanochtend.

Al weet ik ook best dat het voor het kdv geen doen is ieder half uur.

Wil vanmiddag ieder uur gaan.

@pooh wrote:

@cees77 wrote:
Hoe dan?



Kun je dat van hen thuis niet overnemen?




Ze mogen elke plasronde heen, dus na fruit, na eten, voor slapen, na slapen, na cracker.

Qua schema gezien zal het dan zo gaan:

930

1130

1300

1530

1630



Dat red ze nu gewoon niet, ik vind dat ook geen zindelijkheidstraining.

Ze geeft nog erg slecht aan dat ze moet, dus naar mijn idee moet je haar dan wat vaker heen doen.



Als je LIanne zelf laat aangeven dat ze moet dan vliegt ze elke 5 minuten heen. Dus vandaar dat ik nu ieder half uur ben gegaan vanochtend.

Al weet ik ook best dat het voor het kdv geen doen is ieder half uur.

Wil vanmiddag ieder uur gaan.




geen doen is voor het kdv??? dat hoort er gewoon bij vind ik. als er kindjes bij ons op de groep net bezig zijn met zindelijk worden dan rennen wij om de haverklap met ze naar de wc. gaat het heel vaak mis dan in overleg met ouders een luier aan, maar wel vaak naar de wc om een vieze luier te voorkomen. op een gegeven moment werken veel natte broeken ook demotiverend voor de kindjes.

Echt??

Oke dan ga ik dat maandag aangeven dat ze haar ieder half uur heen laten gaan.



Betaal er per slot van rekening ook voor :lol:

Bij ons deden ze dat dus niet. Ik zei de eerste dag dat zoon zonder luier naar het kdv ging dat we bezig waren met zindelijkheid en dat hij geregeld naar de wc moest. Ze vroegen me of hij het zelf goed aangaf en dat was niet zo. Daarom moest hij toen op het kdv een luier aan. Maar goed, een week later ging het wel goed en hoefde hij ook daar geen luier meer aan.

Het gaat super, maandag de hele dag zonder luier op het kdv.

Elk half uur op de wc gezet, heb ze een schema laten maken.

2 ongelukjes, poep in dr onderbroekje/ alle plas op wc.



Gisteren ook 2 ongelukjes.

Toen ieder uur op de wc.



Dus het gaat top!

:thumbup:



Knappe meid :mrgreen: