weer een vraag

:oops: jullie moeten inmiddels wel denken :oops: daar is ze weer



31 augustus heb ik een vrijgezellenfeest wat de hele dag duurt. Nu ben ik af en toe wel na de voeding aan het kolven, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. Daarbij vind ik het ook lastig om te kolven met een wakkere baby en een loslopende peuter.

Nu moet ik natuurlijk ook geopereerd worden een paar dagen later. Ik krijg al die voedingen nooit bij elkaar zo.

Nu dachten wij eraan de laatste avond voeding tijdelijk te vervangen voor flesvoeding, zodat ik die af kan kolven en zo de voorraad op kan krikken.

Wat denken jullie?

Ik zou na de ochtend voeding kolven, dan heb je de meeste melk, ik kolf zo steeds een fles extra wat je dan kunt invriezen als voorraad.

Ook als je kindje slaapt en een voeding overslaat toch proberen dan tijd te maken om even te kolven, misschien kun je je oudste er dan bij zetten en samen een boekje lezen?

Veel succes!

Ik kolf in de ochtend na de voeding hooguit 40 - 60 cc. De oudtste is niet het grootste probleeem, dat is beebje. Die is in de ochtend klaarwakker en wil dan alleen maar bij je liggen. Ik heb een handkolf en heb dan allebei mijn handen nodig.

Hij is nog zo klein dat hij nog geen voedingen overslaat

Smorgens heb je idd de meeste melk dus dan afkolven.

Een uur na een voeding kun je ook extra kolven. Alleen creeer je door extra te kolven een uur na een voeding wel overproductie…(als je dat bijvoorbeeld twee keer per dag zou doen. Je borsten denken dat je kind meer nodig heeft)

Aan de andere kant als je nu overproductie creeert heb je misschien wel genoeg voor het vrijgezellenfeest en de operatie :slight_smile:



Waarmee kolf je?

Ik had een btob kolf gekocht maar amper gebruikt. Ik krijg binnen een paar minuten een flesje vol met een handkolf!!!

Als J lastig is geef ik hem mijn iphone of je zet de tv even aan.

Met een handkolf kan ik al lopend een speen inpluggen trouwens.

Het probleem is gewoon dat l. Niet slaapt na zijn ochtend voeding en ook niet alleen wil liggen. En kolven met l. Op mn arm kan ik niet zo goed :oops:

mijn oplossing zou niet of slechts deels naar het vrijgezellenfeest gaan… :oops: met zo’n klein afhankelijk kindje zou ik dat zelf gewoon nog niet willen, mijn productie trok dat toen nog echt niet…



Of baby mee in de draagdoek.

Hmm ja een hele dag weg zou ik eerlijk gezegd ook niet doen met zo’n jong kindje :oops:

maar verder is het denk ik niet zo’n probleem om de avondvoeding te vervangen. Hij zal toch ook aan de fles moeten wennen.

Ik heb had ook een vrijgezellenfeestje toen F. nog een stuk jonger was. Ik ben de weken ervoor de hele late avondvoeding die hij liet vallen blijven kolven. Dat was steeds ongeveer een halve voeding. Zo heb ik rustig een voorraadje op kunnen bouwen. Op de dag zelf had ik een koeltas bij me en heb zo dus de dagopbrengst kunnen bewaren. Zo jaag je er niet meteen de hele voorraad weer doorheen. Die dag heb ik overigens wel minder gekolft dan dat F. heeft gedronken. Je zit toch op vreemde plekken te kolven en dat werkt allemaal niet zo mee. Maar alle beetje helpen.

Ik ga hier even op inhaken, mag wel he Fluppie?



Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?



Ik heb 23 november een avondje weg met het werk van manlief.

Nu is dat van 18.00 tot ongeveer 22.00 (ex reistijd).

Dus heb vandaag een handkolf besteld (tommie tippie)



Maar 14 december hebben we dus hét kerst event van manlief z’n werk,

Dat is altijd een groots spektakel en met hotel overnachting en ik weet dus niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Nu is het hotel 5 minuten van de feestlocatie af, dus ik kan op zich wel kolven in het hotel en dan weer teruglopen, maar nadat ik om tips en trucs op fb had gevraagd kreeg ik i.p.v. tips… een schuldgevoel aangepraat.



Best felle reacties dat ik zo’n jong kindje achter laat… (hij is thuis bij mijn moeder en niet bij een wildvreemde ofzo).

Bovendien ben ik altijd in de eerste plaats mama, ik heb geen hobby’s, geen werk en dit soort dingen zijn mijn ‘uitjes’ met mijn man.

Mijn momentjes om even gewoon mezelf te zijn, de partner van en niet alleen maar mama.

Gewoon even in galajurk en hoge hakken, een vrouw zijn.

En niet met ontploft haar en joggingbroek thuis voor de kinderen zorgen.

Maar ik voel me nu gewoon echt rot dat ik mee wil.

Wat een onzin Broekie! Je moet toch gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt? De ene is er nou eenmaal eerder klaar voor om zonder baby op stap te gaan dan de ander. Ik vond het zelf maar niks om weg te gaan in het begin. Maar dat is heel persoonlijk toch? Ik denk dat jij een leukere mama bent voor je kindje(s) als je zelf gelukkig bent… Lekker gaan dus! Je moeder is vast heel lief voor je zoontje. :thumbup:



En tips… Zorg dat je foto’s en filmpjes van je kleintje bij je hebt en iets dat naar hem ruikt. Dat helpt met kolven.

Hoi Broekie, ik heb mijn kindje een hele dag bij m’n schoonmoeder gelaten toen ze 10 weken was. Ze was in goede handen en heb dat met een gerust hart, zonder schuldgevoel gedaan. Als ik haar had meegenomen (was een uitje omdat mijn opa&oma 50 jaar getrouwd waren) had ze een veel onrustigere dag gehad. Ik had een klein voorraadje voeding (volgens mij 3x 100cc) verzameld en meegegeven. Heeft ze keurig uit flesje gedronken. Ik heb in de auto gekolfd tussendoor en bewaard in koeltasje met koelelement van medela. De melk was echt ijskoud toen ik thuiskwam.



Voel je niet schuldig dat je je kindje achterlaat, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Als je zou werken, had je tegen die tijd toch ook weer aan de slag gemoeten?!