Weer een nacht met onderbroek...

Al sinds 2 jaar en 2 maanden is E plaszindelijk. Sinds een aantal maanden ook poepzindelijk. De nacht wilde ze zelf al heel vroeg, maar dat ging steeds mis en daarna heb ik het afgehouden omdat ze een “poep” probleem had en we eerst dat op wilden lossen omdat dat al genoeg spanning gaf en (heel egoistisch) we hebben al erg korte nachten door jongste en elke keer in een onderbroek werd madam om 5 uur wakker om te plassen om daarna niet meer te gaan slapen en ik dus 2 wakkere kids had. Nu wilde ze nog steeds, poepprobleem redelijk opgelost dus na 10 keer een droge luier mocht ze proberen. Daarna nog gezegd als de sint weg was om wat extra droogte te verkrijgen :wink: En toen was sint weg, heb ik het toch weer uitgesteld (prompt weer natte luier s nachts :think: ) Maar goed, na weer 2 nachten een droge luier toch weer voor de onderbroek, ze wil het graag maar vindt het ook heel spannend! Hoop zo voor haar dat het dus nu wel lukt, zou anders zo sneu zijn. Ik heb al gezegd dat ze het kan, want haar luiers zijn ook droog en ze plast dan voor ze naar bed gaat en dan pas weer als ze wakker wordt. Ook gezegd dat een ongelukje niet erg is, kan niets gebeuren en nu dus hopen dat het lukt!



Nog andere tips voor de nachtzindelijkheid?

Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft hoe je er zelf in staat. Als je zelf twijfelt en bang bent (voor haar) dat het niet gaat lukken, dan is ze al snel gespannener denk ik, dan wanneer je het zelf luchtig bekijkt, en als het lukt is het fijn, lukt het niet, jammer dan, bed verschonen, morgen weer een nacht.

Zo breng ik het idd ook, luchtig. En als t een keer niet lukt, probleem zo opgelost, niks aan de hand. Ze kwam toen zelf ook met wat als ik dan moet plassen? (met luier gaat ze ook gewoon) en toen even later… oh ja, dan ga ik gewoon plassen! :mrgreen:

wij hebben in het begin een potje op sophie haar kamer gezet. Zodra ze wakker werd deed ze haar nachtlampje aan en plaste op het potje.

Dit ging altijd goed

Het is al snel goed gekomen. Ze draagt nu wel nog een onderbroek met luier eroverheen. Ze is bang voor ongelukjes. Zo is ze “groot” en toch geen nat bed als ze een ongelukje heeft. Het is niet meer nodig hoor, ze is al een week of 3 droog nu denk ik. We maken deze luiers nog op en dan is het klaar. Ze had gewoon even het vertrouwen nodig.