Weer een kindje in auto gestorven...

@Vicky S wrote:

@Anneke wrote:
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat je er een dagtaak aan hebt om alle ouders te bellen waarvan het kind niet op komt dagen.



Wat voor KDV is dat dan?

Ik kan me dat haast niet voorstellen.



Hoeveel kinderen zitten er op 1 groep? Stuk of 15? (Bij ons althans, en dat is het maximum dat kan komen, soms zijn er maar 6, soms 12 en soms zitten ze vol)

Je bent toch alleen verantwoordelijk voor je eigen groep?



Je laatste zin begrijp ik niet echt… :think:




Bij ons in de creche zitten zijn een 100kdn ingeschreven, 80 ongeveer elke dag aanwezig… een 15-tal verzorgsters en 3 stafmedewerkers waaronder ik. Ik kom tijd te kort om alle verslagen van vergaderingen, vormingen, facturen, dossiers, enz… in orde te maken, laat staan om nog ouders op te bellen daarvoor, spijtig genoeg…

Vandaag belde een ouder om 13.30u af :?




Ja, toch vind ik verslagen, vergaderingen, facturen e.d. geen excuus om niet te bellen, dan moet er maar tijd gemaakt worden, of gezorgd worden dat er extra capaciteit komt (laat desnoods via een callcenter bellen, geef hen een lijst met namen en laat ze bellen, kost niet veel geld en het is wel veiliger)

maar eigenlijk vind ik dat ouders nabellen er gewoon bijhoort, is niet eens extra service, maar hoort gewoon bij de taak.

@Esther75 wrote:

@Vicky S wrote:
@Anneke wrote:
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat je er een dagtaak aan hebt om alle ouders te bellen waarvan het kind niet op komt dagen.



Wat voor KDV is dat dan?

Ik kan me dat haast niet voorstellen.



Hoeveel kinderen zitten er op 1 groep? Stuk of 15? (Bij ons althans, en dat is het maximum dat kan komen, soms zijn er maar 6, soms 12 en soms zitten ze vol)

Je bent toch alleen verantwoordelijk voor je eigen groep?



Je laatste zin begrijp ik niet echt… :think:




Bij ons in de creche zitten zijn een 100kdn ingeschreven, 80 ongeveer elke dag aanwezig… een 15-tal verzorgsters en 3 stafmedewerkers waaronder ik. Ik kom tijd te kort om alle verslagen van vergaderingen, vormingen, facturen, dossiers, enz… in orde te maken, laat staan om nog ouders op te bellen daarvoor, spijtig genoeg…

Vandaag belde een ouder om 13.30u af :?




Ja, toch vind ik verslagen, vergaderingen, facturen e.d. geen excuus om niet te bellen, dan moet er maar tijd gemaakt worden, of gezorgd worden dat er extra capaciteit komt (laat desnoods via een callcenter bellen, geef hen een lijst met namen en laat ze bellen, kost niet veel geld en het is wel veiliger)

maar eigenlijk vind ik dat ouders nabellen er gewoon bijhoort, is niet eens extra service, maar hoort gewoon bij de taak.




Misschien… Hoe weet ik welke kinderen er niet zijn? (Er zijn 6 groepen van 14kdn), om welk uur begin ik te bellen? (ze mogen binnenkomen wanneer ze willen)



vind dit wel interessant hoor, om over na te denken :think:

Ik vind een school daarom ook anders…

Erg he - en ik denk dat het een ieder kan overkomen die druk is en niet met zijn hoofd daar is waar hij nu mee bezig is of moet zijn.



Ik ben blij dat mijn kinderen bij een GO zitten en die echt wel belt als we een half uur te laat zijn, zo van he komen ze nog of is er iets. Maar misschien is een half uur zelfs al te laat.



Ik denk trouwens niet dat onze relatie het zou overleven als door soort van toedoen van de ander een van onze kids iets ergs overkomt en misschien ook wel als het niet door toedoen is van de ander.

@Kroes wrote:

@Ilse81 wrote:
Misschien dat sommige kdv-en niet meer opbellen als een kindje niet komt, omdat de ouders ook geen moeite doen. Kan hé. Het meot van twee kanten komen.



Jullie mama’s bellen wel als jullie kindje niet komt, nou dan denk ik ook dat het kdv jullie opbelt als jullie kindje niet gaat en je het vergeten te zeggen bent. Denk ik dan hé. :wink:



Misschien dat ze er langzaam aan betere afspraken over gaan maken naar ouders en kdv toe. :wink:




Dan is dat nogal een rare instelling van het KDV! Kind kan er niks aan doen

en op tijden dat kind op kdv zou moeten zijn, dan heeft het kdv daarin toch

zeker wat verantwoordelijkheden.

(verantwoordelijkheidsgevoel en servicegerichtheid naar je klanten!)


Ik weet niet of het zo is hoor, vast niet, ik was maar luidop aan het denken :wink:

Ik las het maandag ook in de krant en de rillingen liepen over mijn rug.



Hoe kan nu zoiets gebeuren; ik snap dat niet! :frowning:

Dat je je kindje vergeet af te zetten tot daar aan toe maar er dan gedurende de hele dag niet meer aan denken, dat kan ik niet bevatten. :cry:

Mijn hemel dat arme kindje :kaars: :vlinder:





Hoe zal dat kindje zich gevoeld hebben :cry:



Afgelopen week reden wij terug van Luxemburg, het was erg warm in de auto en de jongste heeft gekrijsd en gegild in het stoeltje. Hij was helemaal nat van het zweten en zijn hoofd werd bijna paars…



En dat was maar even, want wij stopte constant om te luchten…



En dat arme kindje heeft misschien ook wel zo in die auto gezeten :cry: :cry: zonder mama of papa die er was…



vreselijk, ook voor die mama die haar dochter zo vond!! :cry:

@Kroes wrote:

@Ilse81 wrote:
Misschien dat sommige kdv-en niet meer opbellen als een kindje niet komt, omdat de ouders ook geen moeite doen. Kan hé. Het meot van twee kanten komen.



Jullie mama’s bellen wel als jullie kindje niet komt, nou dan denk ik ook dat het kdv jullie opbelt als jullie kindje niet gaat en je het vergeten te zeggen bent. Denk ik dan hé. :wink:



Misschien dat ze er langzaam aan betere afspraken over gaan maken naar ouders en kdv toe. :wink:




Dan is dat nogal een rare instelling van het KDV! Kind kan er niks aan doen

en op tijden dat kind op kdv zou moeten zijn, dan heeft het kdv daarin toch

zeker wat verantwoordelijkheden.

(verantwoordelijkheidsgevoel en servicegerichtheid naar je klanten!)



Ik werk in het onderwijs en je komt heel wat lakse/onverschillige ouders tegen,

maar als er niet afgebeld wordt max een half uur nadat de school begonnen

is, wordt er toch echt wel gebeld. En ja, dan moet ik ook even mijn klas

uitlopen. Veiligheid boven alles.


In een school is iedereen op hetzelfde uur aanwezig.
In de crèche zijn er in elke groep een hoop kinderen die de ene dag om 8u al daar zijn, de andere dag pas om 10u...
Ouders genoeg die het niet nodig vinden om af te bellen, meestal dezelfde van diegene die niet op een vast uur toekomen...
Dat is helaas de realiteit.

Als ik een kindje in mijn groepje heb waarvan de ouders stipt en correct zijn, die zelf bellen als hun kindje niet/niet op het vaste uur toekomt,
en die zijn te laat, dan zal ik wel even een seintje geven aan de staf met de vraag de ouders even op te bellen.
Maar een kindje dat regelmatig pas om 10u toekomt en/of niet komt zonder afbellen tja... Dat is dan heel erg voor dat kindje helaas...

:vlinder: Britt :vlinder:

@Vicky S wrote:

@Esther75 wrote:
@Vicky S wrote:
@Anneke wrote:
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat je er een dagtaak aan hebt om alle ouders te bellen waarvan het kind niet op komt dagen.



Wat voor KDV is dat dan?

Ik kan me dat haast niet voorstellen.



Hoeveel kinderen zitten er op 1 groep? Stuk of 15? (Bij ons althans, en dat is het maximum dat kan komen, soms zijn er maar 6, soms 12 en soms zitten ze vol)

Je bent toch alleen verantwoordelijk voor je eigen groep?



Je laatste zin begrijp ik niet echt… :think:




Bij ons in de creche zitten zijn een 100kdn ingeschreven, 80 ongeveer elke dag aanwezig… een 15-tal verzorgsters en 3 stafmedewerkers waaronder ik. Ik kom tijd te kort om alle verslagen van vergaderingen, vormingen, facturen, dossiers, enz… in orde te maken, laat staan om nog ouders op te bellen daarvoor, spijtig genoeg…

Vandaag belde een ouder om 13.30u af :?




Ja, toch vind ik verslagen, vergaderingen, facturen e.d. geen excuus om niet te bellen, dan moet er maar tijd gemaakt worden, of gezorgd worden dat er extra capaciteit komt (laat desnoods via een callcenter bellen, geef hen een lijst met namen en laat ze bellen, kost niet veel geld en het is wel veiliger)

maar eigenlijk vind ik dat ouders nabellen er gewoon bijhoort, is niet eens extra service, maar hoort gewoon bij de taak.




Misschien… Hoe weet ik welke kinderen er niet zijn? (Er zijn 6 groepen van 14kdn), om welk uur begin ik te bellen? (ze mogen binnenkomen wanneer ze willen)



vind dit wel interessant hoor, om over na te denken :think:

Ik vind een school daarom ook anders…






Op elke groep heb je toch een lijst welke kinderen die dag er komen (hier wel het geval). Vakanties, dag afwezig etc. wordt allemaal in de agenda genoteerd bij de leidsters op de desbetreffende groep, zodat ze al weten hoe/wat.

De leidsters van de desbetreffende groep weten op den duur echt wel hoe laat de kids ongeveer komen. Bij ons is het normaliter inloop van 7.30 uur tot 9.00 uur.

Hier wordt ook gebeld als ze niet komen opdagen.

Mijn ouders/vriendin halen heeel af en toe weleens de kinderen op en dit moet ik echt melden, want anders worden ze niet meegegeven.



Ook op de BSO moeten kinderen afgemeld worden, anders is het heel lastig om te bepalen waar ze zijn uit schooltijd.



Ik zit zelf in de oudercommissie op een KDV/BSO/PSZ en dit regime is de laatste tijd ook veel strakker geworden.



Ook mbt de veiligheid is de deur overdag dicht en komt er nu zelfs een keypoint, maar dat is weer een ander verhaal.



Al met al blijft het een triest verhaal dat er weer een kindje is overleden. :kaars:

@Vicky S wrote:

@Esther75 wrote:
@Vicky S wrote:
@Anneke wrote:
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat je er een dagtaak aan hebt om alle ouders te bellen waarvan het kind niet op komt dagen.



Wat voor KDV is dat dan?

Ik kan me dat haast niet voorstellen.



Hoeveel kinderen zitten er op 1 groep? Stuk of 15? (Bij ons althans, en dat is het maximum dat kan komen, soms zijn er maar 6, soms 12 en soms zitten ze vol)

Je bent toch alleen verantwoordelijk voor je eigen groep?



Je laatste zin begrijp ik niet echt… :think:




Bij ons in de creche zitten zijn een 100kdn ingeschreven, 80 ongeveer elke dag aanwezig… een 15-tal verzorgsters en 3 stafmedewerkers waaronder ik. Ik kom tijd te kort om alle verslagen van vergaderingen, vormingen, facturen, dossiers, enz… in orde te maken, laat staan om nog ouders op te bellen daarvoor, spijtig genoeg…

Vandaag belde een ouder om 13.30u af :?




Ja, toch vind ik verslagen, vergaderingen, facturen e.d. geen excuus om niet te bellen, dan moet er maar tijd gemaakt worden, of gezorgd worden dat er extra capaciteit komt (laat desnoods via een callcenter bellen, geef hen een lijst met namen en laat ze bellen, kost niet veel geld en het is wel veiliger)

maar eigenlijk vind ik dat ouders nabellen er gewoon bijhoort, is niet eens extra service, maar hoort gewoon bij de taak.




Misschien… Hoe weet ik welke kinderen er niet zijn? (Er zijn 6 groepen van 14kdn), om welk uur begin ik te bellen? (ze mogen binnenkomen wanneer ze willen)



vind dit wel interessant hoor, om over na te denken :think:

Ik vind een school daarom ook anders…




wij hebben 5 groepen van 12 kinderen. bij ons is het brengen tot 9.00 uur, daarna gaan we met de kinderen aan tafel en kijken we of iedereen er is, we controleren dus de aanwezigheidslijst die we nodig hebben bij calamiteiten. zijn er kinderen niet dan belt de leidster de ouders even op. het gaat bij ons dus per groep. bij ons belt bijna elke ouder als hun kind niet komt of als ze na negen uur gebracht worden. als ik eens in de twee maanden een ouder moet bellen dan is het veel.

@lonneke1980 wrote:

@Vicky S wrote:
@Esther75 wrote:
@Vicky S wrote:
@Anneke wrote:
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat je er een dagtaak aan hebt om alle ouders te bellen waarvan het kind niet op komt dagen.



Wat voor KDV is dat dan?

Ik kan me dat haast niet voorstellen.



Hoeveel kinderen zitten er op 1 groep? Stuk of 15? (Bij ons althans, en dat is het maximum dat kan komen, soms zijn er maar 6, soms 12 en soms zitten ze vol)

Je bent toch alleen verantwoordelijk voor je eigen groep?



Je laatste zin begrijp ik niet echt… :think:




Bij ons in de creche zitten zijn een 100kdn ingeschreven, 80 ongeveer elke dag aanwezig… een 15-tal verzorgsters en 3 stafmedewerkers waaronder ik. Ik kom tijd te kort om alle verslagen van vergaderingen, vormingen, facturen, dossiers, enz… in orde te maken, laat staan om nog ouders op te bellen daarvoor, spijtig genoeg…

Vandaag belde een ouder om 13.30u af :?




Ja, toch vind ik verslagen, vergaderingen, facturen e.d. geen excuus om niet te bellen, dan moet er maar tijd gemaakt worden, of gezorgd worden dat er extra capaciteit komt (laat desnoods via een callcenter bellen, geef hen een lijst met namen en laat ze bellen, kost niet veel geld en het is wel veiliger)

maar eigenlijk vind ik dat ouders nabellen er gewoon bijhoort, is niet eens extra service, maar hoort gewoon bij de taak.




Misschien… Hoe weet ik welke kinderen er niet zijn? (Er zijn 6 groepen van 14kdn), om welk uur begin ik te bellen? (ze mogen binnenkomen wanneer ze willen)



vind dit wel interessant hoor, om over na te denken :think:

Ik vind een school daarom ook anders…




wij hebben 5 groepen van 12 kinderen. bij ons is het brengen tot 9.00 uur, daarna gaan we met de kinderen aan tafel en kijken we of iedereen er is, we controleren dus de aanwezigheidslijst die we nodig hebben bij calamiteiten. zijn er kinderen niet dan belt de leidster de ouders even op. het gaat bij ons dus per groep. bij ons belt bijna elke ouder als hun kind niet komt of als ze na negen uur gebracht worden. als ik eens in de twee maanden een ouder moet bellen dan is het veel.




Bij ons mogen de kindjes komen wanneer ze willen, sommigen komen om 7.30u, sommigen om 11u pas, sommige vaste uren, maar geregeld ook niet…

Misschien is een vast uur wel beter, maar zou het ook jammer vinden als een uur verplicht wordt… Soms hebben ouders een dagje vakantie (en wij weten dit niet altijd), dan komt het kind onverwachts later… Misschien kunnen we inderdaad dan wel bellen, maar ik vraag me dan af vanaf welk uur… ik ben er nog niet helemaal uit… :think:
Bij ons mogen de kindjes komen wanneer ze willen, sommigen komen om 7.30u, sommigen om 11u pas, sommige vaste uren, maar geregeld ook niet...
Misschien is een vast uur wel beter, maar zou het ook jammer vinden als een uur verplicht wordt... Soms hebben ouders een dagje vakantie (en wij weten dit niet altijd), dan komt het kind onverwachts later...

Ik vind dat je de ouders daar ook wel op aan mag spreken - dat ze het even door moeten geven als ze na 9 uur komen.

Bij ons mag je komen brengen tussen 7:45 en 9:00. Als het later wordt (ik heb Laura bijvoorbeeld wel eens uit laten slapen omdat ze de hele nacht hoestend wakker had gelegen) dan bel ik, en dat wordt ook van ons verwacht.

Eén keer was ik vergeten te bellen toen Laura ziek was, en toen kreeg ik netjes om 9:30 een telefoontje waar ze bleef. En zo hoort het ook, ik vind dit zeker bij de verantwoordelijkheid van een kdv horen.
Waar hebben we het nou helemaal over? Stel dat er van de 12 kindjes in een groep er 2 niet komen, nou, dan ben je dus even 5 minuten bezig om 2 telefoontjes te plegen. Tja, hoort bij het werk hoor.
Als de leidsters vinden dat ze daar de tijd niet voor hebben, dan is er volgens mij structureel iets mis op zo'n kdv, want die tijd moet er gewoon zijn.

Misschien toch eens aankaarten dan… maar dan ook een overeenkomst met de ouders maken dan, want bij ons zijn het er heel wat meer dan twee hoor…