Weer een fase?

Mijn dochter roept sinds een paar dagen wel 100 x op een dag mama. Nu is dat natuurlijk niet erg en ik vind het geweldig dat ze mama roept. Maar als ik met manlief aan het praten ben of met iemand anders, roept ze de hele tijd keihard mama er doorheen. Ze eist echt de aandacht op. Ze heeft een harde stem dus het is moeilijk om er bovenuit te komen. En als je vraagt of zegt dat ze even stil moet zijn is dat voor 1 tel en dan begint ze weer.

Zou dit weer een fase zijn?

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien dat ze gewoon aan het uitproberen is??? :think:

Ik denk dat, als ons ventje dat zou doen, dat ik een paar keer zou zeggen; “Even wachten, mama praat nu even met papa. Jij mag zo iets zeggen” (en na een paar minuutjes dan ook echt even aandacht aan je kindje geven!)

Intussen wel bv. over z’n bolletje aaien, zodat hij weet dat ik weet dat hij er is (uuhh… snappie :smiley: )

En als hij dan toch maar door zou gaan, gewoon (ahum ;)) proberen te negeren!

Heel veel succes ermee!

Groetjes, Marieke

ella doet dat momenteel ook roept ook erg hard overal MAMA doorheen en dan liefst in drievoud. ik regaeer er heel even op door te zeggen dat ik even met iemand anders praat en zij zo aan de beurd is.