Hoihoi,
Ik voel altijd wanneer ik mijn eisprong heb maar ik heb dan echt altijd bijna een hele dag een zeurderig gevoel in mijn onderbuik.
Misschien een domme vraag:
Maar heb ik dan bv 's ochtends mijn eisprong en zeurt het nog een hele dag na of krijg ik dan 's avonds pas mijn eisprong en ebt daarna het zeurgevoel weg.
Dus komt de ‘pijn’ voor of na de eisprong?
Volgens mij is de pijn vaak vlak voordat je je eisprong hebt en tijdens. Na de eisprong zakt het al heel snel weer af. Tenminste, dat is mijn ervaring dan.
Ik geloof dat hier de theorieën en ook de meningen over verschillen.
Het kan voor de eisprong zijn omdat je dan de druk van de (op springen staande) follikel zou voelen. Pijn erna zou kunnen komen omdat de opengebarsten follikel het buikvlies zou prikkelen. :think:
Maar wat Jippie zegt, pijn ervoor/tijdens, klinkt voor mij het meest logisch.
Ik heb een paar dagen van te voren al krampen en een paar dagen erna ook, kan daar dus niets uit opmaken. Ook het slijm heb ik een paar dagen.
Daarom doe ik dus ovulatie-testen en die geven mij veel duidelijkheid. Idee?
gr.
Ineke
@Ineke wrote:
Ik heb een paar dagen van te voren al krampen en een paar dagen erna ook, kan daar dus niets uit opmaken. Ook het slijm heb ik een paar dagen.
Daarom doe ik dus ovulatie-testen en die geven mij veel duidelijkheid. Idee?
gr.
Ineke
Vergat ik nog te zeggen inderdaad… Ovulatietesten zijn heel handig, dan kun je vrij nauwkeurig je eisprong bepalen.
Ovulatietesten zijn handig idd maar ik heb wel een regelmatige cyclus dus ik weet wel wanneer het ongeveer komt.
Het was meer om te weten op welk moment van de ‘pijn’ de eisprong is omdat ik altijd een halve tot een hele dag last heb.
Was gewoon nieuwsgierig
Thanks!
Ik heb es gelezen geloof ik dat het ei vaak 's nachts springt.
Kon je maar af en toe in je buik kijken he?
suc6
Mijn Ei sprigt meestal tegen het einde van de middag begin van de avond. Ik heb ook ongeveer 2 a 3 uur lang last van een kramperig gevoel in mijn onderbuik.
Bij mij komt hij op dag 18 van de cyclus…en 13 dagen erna ben ik ongesteld haha…ik weet het dus precies…
Maar of de ei ervoor of erna spring…dat weet ik niet. Volgens mij is dat niet iets wat een paar seconden duurd…???