Weer Dordogne zomer

Ervaren dordogne gangers hier? Het schijt daar wel gewoon 25 tot 30 graden te zijn, af te koelen en soms lekker flinke buien. Wat zijn jullie ervaringen? Kan ik wel gewoon lekker zomers in topjes rondlopen? En moeten we voor de nacht lange pyjama’s? (we hebben een huisje zoner verwarming) Laarzen mee of slippers? :mrgreen:

Vorig jaar zijn wij er eind juni geweest, nou, het was dus wel mooi 4/5 dagen erg koud. Elektrische verwarming zelfs aangehad.

Maar het kan er evengoed bloedverziekend warm zijn. Ben al een paar keer bij m’n vriendin op bezoek geweest en nog niet een bezoek echt slecht weer gehad.

Wij gaan al zes jaar naar de Dordogne :inlove:



Mijn ervaring is dat het over het algemeen genomen altijd goed te vertoeven is daar.

Maaaar we hebben ook wel eens een zomer meegemaakt met 3 wkn lang tempraturen van 40 graden en niets daaronder.

En 3 wkn lang bijna alleen maar grauw en grijs weer, niet te koud maar lekker was anders.



Spoken kan het daar zeker! Als het regend/onweert dan is het vaak ook meteen goed en lang.

Komt omdat je precies tussen de bergen in zit.

Maar vaak daarna klaart het weer op en heb je idd tempraturen van gemiddeld 23 tot 30 graden, met een heerlijke zachte wind.



Nachten daar ervaar ik niet als koud (wij kamperen) en soms zelfs als klam.

Wij zitten daar meestal in de periode eind juli/augustus of september.



Maarja het blijft weer he… en dat is nu eenmaal niet echt altijd voorspelbaar :wink: